דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אתר בנייה

עבודה מסוכנת / פועל נפל אל מותו באתר בנייה בתל אביב

צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו של הפועל בן ה-40 שנפל באתר בנייה בתל אביב. מוקדם יותר הבוקר נפצע בינוני פועל בניין לאחר שנפל מגובה של שתי קומות באתר בנייה בראשון לציון.

אתר בנייה בו ארעה תאונה בה נהרג פועל. ארכיון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אתר בנייה בו ארעה תאונה בה נהרג פועל. ארכיון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פועל בניין כבן 40 נהרג הבוקר (שלישי) בעקבות נפילה מגובה של כשלוש קומות באתר בנייה ברחוב הרב אלנקווה בתל אביב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה קבעו את מותו.

הפאראמדיקים אורן ודור ממד"א: "על רציפת בטון בחצר הבניין ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק לאחר שנחבל קשות בראשו ממוטות ברזל שעליהם נפל. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

מוקדם יותר הבוקר נמסר למד"א מרחב איילון על פועל כבן 35 (תושב השטחים) שנפל מגובה של כשמונה מטרים באתר בנייה ברחוב צבי הירשפלד בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני יציב ובהכרה.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אתמול בלילה נמסר למד"א מרחב דן על פועל כבן 35 שנכווה משמן רותח ברחוב הרב ישראל אבו חצירא בבני ברק. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בלינסון במצב בינוני.

בשבוע שעבר נפגע פועל בן 46 ממערבל בטון באתר בניה ברחוב הר ציון בפתח תקווה. הוא פונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני כשהוא סובל מחבלת ראש.

יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חבר הכנסת אלי אלאלוף הגיב לאירועים הקשים באתרי הבניה הבוקר: "שוב אנחנו עדים לקטל בענף הבניין. עובד אחד נהרג ושני נפצע בינוני בשני אתרי בניה בארץ. אני רוצה לשלוח את תנחומי הכנים למשפחת ההרוג ולאחל איחולי החלמה מהירה וקלה לפצוע. אני מתחייב להמשיך ביתר שאת את קידומה של הצעת החוק שיזמתי, שתבטיח את סגירתו של כל אתר בניה עד חמישה ימים, לאחר שהתרחשה בו תאונה קשה או קטלנית. לא ניתן למצב הקשה הזה להימשך".

בישיבת ועדת העבודה והרווחה של הכנסת שנערכה בשבוע שעבר, עברה לקריאה ראשונה הצעת חוק המסמיכה ומחייבת את מפקחי מנהל הבטיחות והבריאות בעבודה, שבמשרד הכלכלה, לעצור בצו את הבניה באתרים בהם ארעה תאונת עבודה קטלנית או קשה למשך יומיים עד חמישה ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!