דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חזקת הגיל הרך

טובת הילד / ההצעה לביטול חזקת הגיל הרך לא עלתה להצבעה

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, החליט כי הצעה, שאושרה בממשלה בתחילת השבוע, לא תעלה להצבעה היום במליאה. יוזמי החוק משכו את ההצעה מסדר היום לבקשת ראשי סיעות הקואליציה.

דוד ביתן. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.
דוד ביתן. צילום: מרים אלסטר / פלאש 90.
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הודיע הבוקר (רביעי) כי הצעת החוק של חברי הכנסת יואב קיש וגילה גמליאל (הליכוד) לביטול חזקת הגיל הרך לא תעלה היום להצבעה בכנסת. המהלך בו נקט ביטן בא על רקע מאמציו להגיע לפשרה בעניין החוק מעורר המחלוקת, והצעתו היא להחיל את ביטול חזקת הגיל הרך רק מגיל שנתיים וחצי. בעקבות בקשה של ראשי סיעות הקואליציה, הודיע קיש כי הוא מסיר את הצעת החוק מסדר היום של המליאה.

הצעת חוק דומה לזו שהייתה אמורה לעלות היום להצבעה, נדחתה בחודש נובמבר 2015, בעקבות שיתוף פעולה של חברות כנסת מהאופוזיציה והקואליציה. הצעת החוק מעוררת מחלוקת גדולה לא רק בקרב הציבור, חברות כנסת רבות מהקואליציה מתנגדות אף הן להצעה. "שוחחתי עם הצדדים וניסיתי להגיע להסכמה" אמר ביטן, "הרבה מאוד גורמים בתוך ומחוץ לליכוד מתנגדים לביטול חזקת הגיל הרך ואין טעם לערער את הקואליציה כאשר מדובר בקריאה טרומית בלבד".

גם שרת המשפטים, איילת שקד, ניסתה לעכב את ההצבעה על הצעת החוק. זאת על רקע רצונה להקים ועדה שתבחן את ההצעה ולהכניס בה תיקונים. כעת, תעבור ההצעה להמשך דיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, המתנגדת להצעת החוק, אמרה בתגובה כי "קבלת עמדתי כי אין לבטל את חזקת הגיל הרך היא ניצחון לעקרון טובת הילד. המציאות המשתנה  והרצון למעורבות של האבא והאימא בגידול ילדיהם מחייב דיון ציבורי על משמעות החזקה כפי שהחוק הגדיר אותה עד היום. אולם ביטולה המוחלט היה יוצר מציאות שאף אחד לא היה רוצה בה והיא פגיעה בילדים".

ח"כ רחל עזריה (כולנו), המתנגדת אף היא להצעת החוק במתכונתה הנוכחית, אמרה "אני שמחה כי הנהלת הקואליציה החליטה לא לקדם את החוק במתכונתו הנוכחית. שינוי בחזקת הגיל הרך לא יכול להיעשות בבריונות ובכיפופי ידיים, אלא רק בהסכמה רחבה. לנגד עינינו טובת הילדים וההורים ולכן הסכמנו להגיע לפשרות בעניין".

לפני שהודיע כי הוא מושך את ההצעה מסדר היום, הביע ח"כ קיש, מיומי החוק, זעם על החלטתו של ביטן. קיש התפרץ לישיבת הנהלת הקואליציה והטיח בו האשמות. "יו"ר סיעת הליכוד שכח את מי הוא מייצג ומתנהג כיו"ר סיעת הבית היהודי" אמר קיש, "לא יתכן שהוא ישב איתי רק אתמול ויסכם איתי בצורה חד משמעית דבר אחד ואז מאחורי הגב של חבר סיעתו, יכנס הנהלת קואליציה ויסכם דבר אחר לחלוטין"

"יתרה מכך, לזמן לישיבת הנהלת הקואליציה את מי שאיננו שייך ואף מתנגד להצעת החוק" הוסיף, "זו בושה וחרפה ומעילה באמון של חברי סיעתו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!