דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי סלקום

התאגדות / סלקום תחלק השבוע לכל עובדיה דיבידנד על הכנסותיה

אמנם הסכום הראשון שיקבלו העובדים לא גדול, אך מיה יניב, יו"ר ועד העובדים, אופטימית: "זו מניה, כמו שתיל קטן שעכשיו אין בו כלום, אבל עם הדשן הנכון, מים ושמש השתיל הזה יביא יום אחד את הפירות הכי מתוקים והכי טעימים".

אסיפת עובדי סלקום. צילום: מתוך דף הפיסבוק של ועד עובדי סלקום.
אסיפת עובדי סלקום. צילום: מתוך דף הפיסבוק של ועד עובדי סלקום.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברת סלקום סיימה את הרבעון הראשון ל-2016 בצורה חזקה, עם רווח תפעולי של 101 מיליון ש"ח. גידול של 84% מהרווח ברבעון המקביל בשנה שעברה, ולראשונה, עובדי החברה צפויים לקבל 'דיבידנד' על רווחיה ב-1 ליולי.

בהסכם הקיבוצי שנחתם בסלקום לפני כשנה וחצי הוכנס סעיף ייחודי, על פיו 12.5% מכל רווח תפעולי רבעוני שיעלה על 100 מיליון ש"ח, יחולק שווה בשווה בין כלל העובדים בחברה, בעלי וותק של 30 חודשים ומעלה.

עתה, לראשונה מאז נחתם ההסכם הקיבוצי, ובעקבות התוצאות הטובות של החברה, ייושם הסעיף. אמנם אין מדובר בסכום גדול, סה"כ כ-125 אלף ש"ח שיתחלקו בין כ-2,000 עובדים, כלומר כ-65 שקלים לעובד/ת. אבל מבחינתה של מיה יניב, יו"ר הוועד, זו רק ההתחלה, והעיקר הוא העיקרון.

יניב מדמה את הסעיף הזה בהסכם למניה אותה רכשו העובדים בשעת השפל, שעוד עתידה להניב רווחים גדולים: "זו מניה, כמו שתיל קטן שעכשיו אין בו כלום, אבל עם הדשן הנכון, מים ושמש השתיל הזה יביא יום אחד את הפירות הכי מתוקים והכי טעימים." והוסיפה, "אין לי ספק ששוק הסלולר יתייצב, והוא מטפס עכשיו למעלה. עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש את הניצנים הראשונים של ההתייצבות. התייצבות בשוק כזה היא לא דבר שקורה ביום או ביומיים".

יניב: "אני גאה עד השמיים שהחלוקה שיוויונית, ולא מדמיינת בכלל לשנות את זה. זה דבר יפה ולא רואים אותו בשום הסכם קיבוצי אחר. ומבחינתי זו תחילתה של דרך"

למרות שבזמן חתימת ההסכם ייעצו לה אחרת, יניב התעקשה לקבוע את סעיף חלוקת הרווח בין העובדים באופן שוויוני, "בשניה אחת יכולנו לייצר כבר החודש שכבה שמקבלת מענקים נורא גבוהים, ושכבה שמקבלת מענקים נורא קטנים. אבל אני לא אשנה את זה, השוויון בין כולם קריטי לי. אומנם עכשיו כשההתייצבות רק מתחילה, העובדים יזכו למענק נמוך, כמה גרושים. אבל כשהמניה הזו תמשיך ותתייצב נהיה במקום אחר. זה שסמנכ"ל ועובד מן השורה מקבלים את אותו הסכום זה דבר מדהים בעיני".

מיה יניב, ראש ועד עובדי סלקום. צילום אישי.
מיה יניב, ראשת ועד עובדי סלקום. צילום אישי.

יניב מסבירה שלשוויון בחלוקת הרווחים השפעה גדולה על האווירה במקום העבודה. "זה המקום שמשדר מבחינתי שכולם תורמים. אני לא מאמינה שהתרומה של הנציג פחותה מהתרומה של הסמנכ"ל. אני חושבת שכל אחד מפעיל בנושאת המטוסים הענקית שנקראת סלקום את הבורג שלו, ומסובב את האום שלו כדי שכולנו נגיע להצלחה".

עוד מספרת יניב איך השפיעה השותפות ברווחים על עובדי החברה: "אני יורדת לחניון בערב, וקולטת עובד שחוזר מהחניון למעלה. אני שואלת אותו 'למה אתה חוזר?' והוא עונה לי 'שכחתי לכבות את האור'. אתה צריך להבין עד איזו רמה אנשים נכנסים לסיפור הזה".

לדבריה, עם הפרסום בתקשורת על עליית מחירי הדלק, החלה לקבל הודעות מעובדים שביקשו ממנה להוציא מייל שקורא למלא דלק ברכבי החברה כדי לחסוך כסף בעליית המחיר. "איזה מדהים זה שעובד מרגיש כל כך מזוהה עם החברה שהוא עובד בה," אומרת יניב, "לשם רציתי להגיע, וזה חלק מהעניין. צריך להעביר מהעולם את הרעיון שוועד עובדים, או עובדים בכלל, רוצים לשתות את הדם של החברה. להיפך, הם רוצים לייצר, להגדיל, ליצור".

יניב: "אין לי ספק ששוק הסלולר יתייצב, והוא מטפס עכשיו למעלה. עכשיו אנחנו מתחילים להרגיש את הניצנים הראשונים של ההתייצבות. התייצבות בשוק כזה היא לא דבר שקורה ביום או ביומיים"

מבחינת יניב השותפות ברווחים היא רק חלק משורת ההישגים הארוכה של ההסכם הקיבוצי הכולל תוספות שכר, אלף ש"ח דמי ביגוד, שכר מינימום מפעלי, מתנות לחג בערך גבוה ופעילות רווחה מגוונת הכוללת גם נופש שעובדי החברה יצאו אליו בקרוב בברצלונה; ולא שוכחת להזכיר גם את ההיבט האירגוני שעצר את גלי הפיטורים הגדולים ונתן לעובדים רבים לפרוש מרצון בתנאים נוחים.

יניב מסכמת באופטימיות, "אני גאה עד השמיים שהחלוקה שיוויונית, ולא מדמיינת בכלל לשנות את זה. זה דבר יפה ולא רואים אותו בשום הסכם קיבוצי אחר. ומבחינתי זו תחילתה של דרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!