דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נוחי דנקנר

לקראת הכרעה / היום ינתן פסק דינו של נוחי דנקנר

יושב ראשו לשעבר של קונצרן הענק אי.די.בי מואשם כי ניסה להריץ את מניות החברה, באמצעות תשלומים פסולים לברוקרים שיצרו ביקוש פיקטבי. עונשו המירבי של דנקנר, במידה ויורשע, הינו 5 שנות מאסר.

נוחי דנקנר. צילום: יריב כץ / פלאש 90.
נוחי דנקנר. צילום: יריב כץ / פלאש 90.
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

היום צפויה להתקבל הכרעה במשפט הרצת המניות של ראש קונצרן אי.די.בי לשעבר נוחי דנקנר. שופט בית המשפט הכלכלי בתל אביב, חאלד כאבוב, ימסור היום את פסק הדין לאחר משפט מתוקשר שנמשך יותר משנתיים. במהלך המשפט, נחשפה התנהלותו הבעייתית של אחד מהאנשים החזקים בכלכלה הישראלית בעשר השנים האחרונות.

נוחי דנקנר נאשם בהרצת מניות לאחר שנחשף כי במהלך הנפקת מניות של IDB שהתקיימה בפברואר 2012, בזמן שהחברה החלה כבר להראות סימני מצוקה, דנקנר שילם לאיתי שטרום ולחברת הברוקרים ISP על מנת שייצרו ביקושים פיקטיביים למניית IDB, ערב ההנפקה. פעולה של העלאת ערך מניה באופן מלאכותי נקראת "הרצת מניות" והיא מנוגדת לחוק בישראל. במהלך המשפט ביקש דנקנר להצדיק את מעשיו בכך שאמר כי הנפקת המניות הייתה סגורה והמשתתפים בה היו מכריו שפנו לרכוש את המניות לבקשתו ולא הציבור הרחב.

כשנה וחצי לאחר פרשת הרצת המניות, שורה של שגיאות עסקיות הובילו לקריסתו של התאגיד הגדול בישראל שהחזיק בעלות בכמאה חברות, כמעט בכל תחום במשק. בעקבות הקריסה, איבד נוחי דנקנר את השליטהב- IDB  ונאלץ לפנות את מקומו כיו"ר החברה. מאז עזיבתו של דנקנר את תפקידו, הוא חתם על הסדר חוב עם הבנקים על פיו הוא אמור להחזיר כ-500 מיליון ₪ מכיסו הפרטי. דנקנר שהיה אחד מאנשי העסקים החזקים בישראל איבד את הונו וכחו בתקופה קצרה מאוד.

מה צפוי לדנקנר אם יורשע?

העונש המקסימאלי על העבירות בגינן מואשם דנקנר עומד על 5 שנים מאסר. עם זאת בכלל לא בטוח שדנקנר יורשע שכן בעדותו של עד המדינה, עדי שלג, שהיה שותפו של שטרום ב ISP נמצאו טעויות שעלולות לפגום באמינותן. עורכי דינו של דנקנר הצליחו להוכיח במהלך המשפט כי שלג טעה במקום ובמועד הפגישה בין דנקנר לשטרום. גם אם יורשע דנקנר, ספק אם יחליטו השופטים להטיל עליו את עונש מאסר ארוך, שכן דנקנר כבר איבד את שליטתו ב IDB . אם יחליט כאבוב להרשיע את דנקנר ולהטיל עליו עונש מאסר ממושך, ההחלטה תיתפס כאיתות של מערכת המשפט לבעלי ההון הישראלים כי עליהם לנהוג במשנה זהירות במהלכיהם בשוק ההון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!