דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוזיקה ישראלית

קניין רוחני / בקרוב נוכל להאזין למוזיקה באינטרנט בלי לפגוע בזכויות האמנים

בתיווך ההסתדרות נחתם הסכם בין עמותת פינג'אן לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות. אריאל הורוביץ: "סללנו את הדרך לקראת השינוי המשמעותי והטכנולוגי, שיביא לשימור, להנגשה ולקידום של המוזיקה המקומית"

מוזיקה ישראלית - בקרוב זמינה בסטרימינג. צילום אילוסטרציה
מוזיקה ישראלית - בקרוב זמינה בסטרימינג. צילום אילוסטרציה

מהפיכה באופן שבו הישראלים ישמעו מוזיקה מקומית: הסכם חדש שנחתם בין אמני המוזיקה המקומיים לבין הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, בתיווכו של איגוד האמנים בהסתדרות העובדים, סלל את הדרך להקמתה של אפליקציה ראשונה להשמעת מוזיקה עברית בסטרימינג (שידור של מוזיקה בהזמנה, דרך האינטרנט) בחינם, בדומה לאפליקציות כגון ג'נגו, פנדורה וספוטיפיי.

בתיווכה של ההסתדרות, הורוביץ ועמיתיו לעמותת פינג'אנן קיימו משא ומתן מול הפדרציה, שהגיע עתה לסיומו עם החתימה על ההסכם במשרדי ההסתדרות בתל-אביב. ההסכם מסדיר בין היתר את זכויותיהם של כל האמנים הישראלים החתומים בפדרציה, בין אם באופן עצמאי ובין אם באמצעות למעלה מ-30 חברות התקליטים הגדולות (הליקון, הד ארצי, nmc, פוניקול, התו השמיני ועוד) שמייצגות את מרבית הרפרטואר הישראלי היום ובעבר.

חותמים על ההסכם: דוד גלנוס, יו"ר איגוד האמנים בהסתדרות; אריאל הורוביץ, מייסד עמותת הפינג'אן הדיגיטלי ויוזם הפרויקט; עו"ד מוטי אמיתי, סמנכ"ל והיועץ המשפטי לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות; עו"ד יחיאל שמיר, היועץ המשפטי להסתדרות צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
חותמים על ההסכם: דוד גלנוס, יו"ר איגוד האמנים בהסתדרות; אריאל הורוביץ, מייסד עמותת הפינג'אן הדיגיטלי ויוזם הפרויקט; עו"ד מוטי אמיתי, סמנכ"ל והיועץ המשפטי לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות; עו"ד יחיאל שמיר, היועץ המשפטי להסתדרות צילום באדיבות דוברות ההסתדרות

אפליקציה (יישום מחשב) חדשה, שפיתוחה נמצא בעיצומו בימים אלה ע"י חברת גלובליט (שפיתחה גם את אפליקציית מוביט לניווט בתחבורה ציבורית), תושק לציבור הרחב לאחר החגים, ואז יוכל כל ישראלי להאזין למוזיקה ישראלית בצורה זו.

במקביל, ההסתדרות הודיעה כי היא תתמוך בהצעת החוק להארכת זכויות היוצרים בתקליטים וזכויות המבצעים מ-50 שנה ל-70 שנה, אשר אף היא מהווה נדבך חשוב בחיזוק וקידום ענף המוסיקה בישראל, על כל מרכיביו השונים, ובפרט ציבור המבצעים ומפיקי התקליטים.

"אני מברך על כך שסללנו את הדרך לקראת השינוי המשמעותי והטכנולוגי, שיביא לשימור, להנגשה ולקידום של המוזיקה המקומית, תוך שמירה על זכויותיהם של האמנים." אמר אריאל הורוביץ, מייסד עמותת הפינג'אן הדיגיטלי ויוזם הפרויקט.

דוד גלנוס, יו"ר איגוד האמנים בהסתדרות, מסר היום: "אני מברך על ההסכם שנחתם לאחר מו"מ ענייני ומכבד בין הצדדים. לכבודה של ההסתדרות, ושל ארגון האמנים המאגד אמנים, מבצעים ויוצרים רבים, לקדם ולהנגיש את המוזיקה הישראלית לציבור הרחב".

עו"ד מוטי אמיתי, סמנכ"ל והיועץ המשפטי לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות אמר: "הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות מברכת על ההסכם שמהווה עדות נוספת למחויבות העמוקה של חברות התקליטים בארץ, לשימור והנגשת מוסיקת מקור ישראלית על דורותיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!