דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

דאע"ש / 37 הרוגים בהתקפה על מקדש שיעי בצפון בגדד

זאת בהמשך לפיגוע התופת הקשה בתחילת השבוע, שמניין ההרוגים בו עלה ל-186. כישלון הממשלה העיראקית לשמור על ביטחון אזרחיה מעורר גל של זעם ומחאה ציבורית במדינה.

צילום: סוכנות AP.
צילום: סוכנות AP.

הזעם הציבורי סביב מצב הביטחון בעיראק הולך ומתגבר. מחאות פרצו בזירת פיגוע משאית התופת שביצע ארגון דאע"ש בבגדד בתחילת השבוע, בו נהרגו עשרות רבות של אנשים ומניין ההרוגים עדיין ממשיך לעלות. התקפה נפרדת על מסגד שיעי בעיר בליל אמש (חמישי) הביאה למותם של עשרות אזרחים נוספים.

מתקפת הטרור ביום ראשון – הקטלנית ביותר במדינה מאז הפלישה האמריקנית ב-2003 – הציתה תגובה ציבורית שהובילה את בכירי הממשל להכריז על שורת צעדים חדשים להגברת הביטחון האישי של אזרחי עיראק. יחד עם זאת, סדרה של התקפות טרור ופיגועים, קטנים יותר בהיקפם, המשיכו להתרחש גם בימים שאחרי יישומם של צעדים אלו.

בשעות הלילה של יום חמישי נרצחו 37 איש ו-62 נוספים נפצעו במתקפת טרור על מקדש שיעי בבאלאד שבצפון בגדד. גורמים במשטרת עיראק ובבתי החולים בעיר אישרו את מניין הנפגעים שפורסם, שלא לייחוס שכן הוטל איסור על העברת הנתונים לכלי התקשורת.

על פי הודעת המשטרה העיראקית, ההתקפה על מקדש 'סעיד מוחמד' החל במטח של פצצות מרגמה אחריו פוצץ עצמו מחבל מתאבד בסמוך לשוטר שעמד בכניסה למקדש. מחבל מתאבד שני, מלווה בתשעה חמושים פרצו למקדש ופתחו באש על כוחות הביטחון והאזרחים ששהו במקום. על פי הודעת המשטרה, מחבל שלישי נורה ונהרג לפני שהספיק לפוצץ את המטען שנשא על גופו.

למעלה משעתיים אחרי תחילת המתקפה, הודיעו גורמים במשטרה כי הזירה נמצאת בשליטתה וכי כל 12 המחבלים נהרגו. נכון לרגע זה, לא לקח אף ארגון אחריות להתקפה.

מוקדם יותר אתמול, מסרו, שלא לייחוס, גורמים במשטרה ובבתי החולים כי מניין ההרוגים בפיגוע בתחילת השבוע עומד כרגע על 186, כאשר כ-20 איש עדיין נעדרים וגופות נוספות קבורות תחת ההריסות. עם זאת, אחמד רודאייני, מלשכת דובר משרד הבריאות העיראקי, אמר כי מניין ההרוגים שערך המשרד עומד על 292. נכון לעכשיו לא ניתן להסביר את אי-ההתאמה המשמעותי בין הנתונים, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

קהל זועם של חברים וקרובי משפחה של הקרבנות התאסף בערב יום חמישי בזירת הפיגוע מתחילת השבוע וניסה לפרוץ לתוך אחד הבניינים שנפגע מפיצוץ משאית התופת, אך מתנדבים אזרחיים בלמו אותם.

מאות אזרחים התאספו ברחובות הסמוכים לזירה, דקלמו מזמורי תפילה והניפו את דגלי עיראק לצד דגלים של המליציות השיעיות. שעות אחרי הפיגוע הודיע ארגון דאע"ש כי מטרתו הייתה לפגוע בשיעים, אותם מחשיב הארגון הסוני הקיצוני לכופרים. על אף שרבים מקרבנות הפיגוע בשכונת קאראדה היו אכן שיעים, היו גם סונים ונוצרים רבים בין ההרוגים.

מאות הודעות פטירה הודבקו ביום חמישי על מה שנשאר מהבניינים השרופים במה שהיה עד לא מזמן אזור מסחרי שוקק חיים. מוחמד מהדי, סטודנט לאמנות, אמר כי הוא מקווה שהבניינים יישארו במצבם הנוכחי. "אם הם פשוט ישטפו את הלכלוך ויבנו הכל מחדש, נשכח מה קרה כאן. לעולם לא נלמד את הלקח", אמר מהדי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!