דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

מחאות בארה"ב / חמישה שוטרים נהרגו ושישה נפצעו מאש צלפים בדאלאס

הירי נפתח במהלך מחאה בעיר על שני מקרי מוות של שחורים בידי המשטרה. הפגנות נוספות התקיימו ברחבי ארה"ב ללא אירועים אלימים. אובמה: אין הצדקה למעשה כזה.

צעדת מחאה בניו יורק. צילום: סוכנות AP.
צעדת מחאה בניו יורק. צילום: סוכנות AP.

חמישה שוטרים נהרגו ושישה נפצעו מאש צלפים שנורתה עליהם הלילה (שישי). האירוע התרחש בזמן מחאות נרחבות שפרצו בעיר בעקבות שני מקרי ירי של שוטרים בהם מתו אזרחים שחורים. שלושה חשודים במעורבות בירי הלילה נעצרו, וחילופי ירי בין חשוד רביעי והמשטרה התקיימו במגרש חנייה בעיר, כך מסר מפקד משטרת דאלאס דיוויד בראון. במהלך הניסיון לקיים עימו משא ומתן אמר החשוד הרביעי  כי בכוונתו לפגוע בנציגים נוספים של רשויות האכיפה, הוסיף בראון.

מחאות התקיימו אמש במספר ערים נוספות ברחבי ארה"ב אחרי ששוטר במינסוטה  ירה למוות בפילאנדו קסטיל בזמן שהיה במכוניתו עם אישה וילד צעיר. הרגעים שאחרי האירוע הקשה הועברו בשידור ישיר בדף הפייסבוק של האישה, תיעוד שזכה לתפוצה רחבה. אלטון שטרלינג נורה למוות בלואיזינה אחרי שהוצמד למדרכה בידי שני שוטרים לבנים. אירע זה תועד אך הוא במצלמת טלפון נייד.

הצלפים פתחו בירי סביב השעה 5:45, שעון ישראל, בזמם שמאות אנשים התאספו למחות על התקריות הקטלניות השבוע בבאטון רוג', לואיזיאנה, וסט. פאול מינסוטה. ראש עיריית דאלאס, מייק רואולינגס, אמר לכלי התקשורת כי גם אזרח אחד נפצע כתוצאה מהירי.

אחת החשודות נעצרה במגרש החנייה בו התקיימו חילופי האש ושני חשודים נוספים נעצרו בזמן שרכבם עמד ברמזור. רשויות העיר מסרו כי המניע לירי לא ידוע בשלב זה וכי לא ברור עדיין אם חלק מהמשתתפים במחאה היו מעורבים באירוע. עוד נמסר כי ייתכן ומעורבים נוספים עדיין לא אותרו.

מושל מדינת טקסס, גרג אבוט, פרסם הודעה בה אמר כי הנחה את ראש המחלקה לביטחון הציבור בטקסס לתת "כל סיוע שיידרש בזמן זה לדאלאס". אבוט הוסיף כי "בזמנים כאלו אנו חייבים לזכור – ולהדגיש – את החשיבות של אחדותנו כאמריקנים".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הנמצא כעת במפגש עם מנהיגי מדינות נאט"ו בוורשה, אמר כי לא יכולה להיות הצדקה לירי בדאלאס וכי כל המעורבים ייתפסו ויועמדו לדין. הנשיא קרא לעם האמריקני לשאת תפילה לזכר השוטרים שנהרגו והוסיף כי על האומה להוקיר תודה לאלו המשרתים ברשויות אכיפת החוק. מוקדם יותר אמר אובמה כי אין סתירה בין הבעת תמיכה ברשויות האכיפה ונקיטת פעולות לעקירה מהשורש של  דעות קדומות מסוימות במערכת המשפט.

המחאות הנוספות ברחבי ארה"ב התנהלו ללא אירועי אלימות. במנהטן, החלו מפגינים להתאסף בפארק כיכר יוניון וקראו "אנשים מאוחדים, לעולם לא יפולגו" ו"מה אנחנו רוצים? צדק. מתי אנחנו רוצים אותו? עכשיו!". במינסוטה, בה נורה למוות קסטיל, מאות מפגינים צעדו בגשם מעצרת זיכרון שקיימו למעון הרשמי של מושל המדינה. צעדות נוספות התקיימו באטלנטה, שיקאגו ופילדלפיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!