דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גזענות

גזענות / מבקר הקולנוע גידי אורשר הושעה מגל"צ לאחר שפירסם פוסט גזעני

בפוסט אותו פרסם אורשר בדף הפייסבוק שלו יצא נגד "היללנים המקצועיים מן המזרח". התגובות מרחבי הקשת הפוליטית לא אחרו לבוא.

גידי אורשר. צילום ארכיון: פלאש 90
גידי אורשר. צילום ארכיון: פלאש 90

מבקר הקולנוע והשדר הוותיק גידי אורשר פירסם פוסט גזעני בעמוד הפייסבוק שלו אתמול (שבת) בבוקר. בעקבות הפוסט הושעה אורשר מתפקידו בגל"צ. בפוסט כתב אורשר כי הוא מציע "לכל הזווידות והכחלילים" להפסיק להישען על מנעמי הקדמה והטכנולוגיה המערבית ולהמשיך להיתלות, כך לדבריו, בשלל אמנות תפלות. בין השאר, כתב אורשר "בפעם הבאה שיש לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש – תרופת הסבתא שלכם". הוא הפנה את הפוסט ל"כל הזווידות והכחלילים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך, והיללנים המקצועיים מן המזרח".

הפוסט עורר תגובות זועמות בקרב פוליטיקאים ואנשי ציבור. בין המגיבים ניתן למצוא את שרת התרבות, מירי רגב, שדרשה את פיטוריו המיידיים מגל"צ וטענה שהוא אחד מאלה ששרקו לה בוז בפסטיבל הקולנוע בי-ם. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב כי "ראוי שההשעיה הזמנית תיהפך לקבועה ותשים סוף לסרט של אורשר בגל״צ". גם מן הצד השני של הקשת הפוליטית מיהרו להגיב כשח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) כתב בדף הפייסבוק שלו "אני מציע למי שרוצה לקבל כותרות למצוא דרך אחרת ולא לעשות שימוש באמירות חשוכות שאין להן מקום בשיח הציבורי" ואילו יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה "אם הגזענות המלוכלכת הזו היא מה שיוצא לגידי אורשר כשהוא בוחר לדבר בפומבי, אפשר רק לדמיין מה יוצא לו בלחישה ובחדרים סגורים".

בעקבות הדברים החליט מפקד גל"צ, כאמור, להשעות את אורשר מיידית מתפקידו בתחנה.

אורשר, בתגובה למגיבים על הפוסט שהאשימו אותו בגזענות ניסה להסביר כי הוא יוצא רק "נגד הגזענות של מתי מעט מהקשת המזרחית ויללנים מקצועיים לצורכי קידום. אני ממשפחה מעורבת ולא אומר דבר על מזרחיים, בוודאי לא מה שהמייללים המקצועיים מתירים לעצמם לומר על אשכנזים".

יצויין כי אנשי תקשורת העלו את השאלה האם ראוי להשעות איש תקשורת משידור על הבעת דעתו, גם אם המקוממת, בדף הפייסבוק האישי שלו ומחוץ לתפקידו. סביר כי שאלה זו, יחד עם דרישת השרה רגב ל"צדק תרבותי" בגל"צ, תעמוד במרכז ההחלטה בגלי צה"ל על החזרתו או אי-החזרתו של אורשר לשידור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!