דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / אחרי 23 שנים: הפועל באר שבע הניפה את גביע המדינה בכדורגל

באר שבע ניצחה 0:2 את מכבי פתח-תקווה וזכתה בגביע שני בתולדותיה | את השערים הבקיעו בן שהר בדקה ה-50 וז’וסואה בדקה ה-62 | המשחק נערך ללא קהל ביציעים

הפועל באר שבע, מחזיקת גביע המדינה בכדורגל לעונת 2019/20 (קרדיט: התאחדות לכדורגל בישראל)
הפועל באר שבע, מחזיקת גביע המדינה בכדורגל לעונת 2019/20 (קרדיט: התאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ללא קהל וללא הרבה קושי, הפועל באר שבע היא מחזיקת הגביע לעונת 2019/20, עונת הקורונה. אצטדיון בלומפילד המחודש ביפו, הפגיש הערב (שני) את משחק גמר גביע המדינה בכדורגל בין הפועל ב"ש למכבי פ"ת מהליגה הלאומית. לא להנפה הזאת קיוו בבאר שבע, כשהיציעים ריקים מאוהדים וגם החגיגות לא עתידות להתקיים בזמן הקרוב. את השערים לזכות הקבוצה של יוסי אבוקסיס הבקיעו, בן שהר בדקה ה-50, וז’וסואה בדקה ה-62 שקבע 0:2.

הפועל ב"ש זכתה עד כה רק פעם אחת בתואר, זה קרה לפני 23 שנים בעונת 1996/97. הדרומיים עברו עונה מטלטלת במיוחד עם עזיבתו של המאמן ברק בכר אחרי ארבע וחצי שנים ובהמשך עזיבת של הבעלים הדומיננטית אלונה ברקת. בדרך לגמר האדומים מבירת הנגב עברו את מ.ס אשדוד עם 3:4 דרמטי אחרי שכמעט איבדו יתרון 0:4, את מכבי נתניה בשמינית הגמר, מכבי חיפה ברבע ובני יהודה בחצי הגמר – שלושת המשחקים הסתיימו בתוצאה 1:2.

לעומתה, נציגת הליגה הלאומית מפתח תקווה שלא זכתה עבר 68 שנים, הגיעה עם שתי זכיות בארון – כאשר הראשונה הייתה ב-1935 והאחרונה הייתה בעונת 1951/2. פתח תקווה הדיחה בדרכה לגמר שלוש נציגות מליגת העל – עירוני קריית שמונה, בית"ר ירושלים בפנדלים ובחצי הגמר ניצחה 0:2 את הפועל ת"א.

מהלך המשחק

הפועל ב”ש: אוהד לויטה, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, מרואן קבהא, דויד סימאו, ז’וסואה, תומר יוספי, אלטון אקולטסה, בן שהר.

מכבי פ”ת: דור חברון, תומר לוי, אור בלוריאן, דניאל פלשר, דודי טוויטו, מוחמד סרסור, ארד בר, גיא חדידה, אור אינברום, ליאל עבדה, דור חוגי.

בדקה החמישית הגיע המצב הראשון במשחק לטובת מכבי פ”ת. ארד בר התקדם לכיוון השער של אוהד לויטה וממרחק של 22 מטרים בעט, אך פספס את המסגרת. דקה לאחר מכן הגיע המצב הראשון של ב”ש, כשז’וסואה בעט כדור חזק מ-25 מטרים לעבר השער של דור חברון, אך השוער הצעיר מנע כיבוש.

גמר גביע המדינה בכדורגל 2019/20, בין הפועל ב"ש למכבי פ"ת (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)
גמר גביע המדינה בכדורגל 2019/20, בין הפועל ב"ש למכבי פ"ת (צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל)

לקראת סיומה של המחצית בדקה ה-42 מוחמד סרסור הכשיל את אלטון אקולטסה במרחק של 18 מטרים מהשער. הפורטוגלי ניגש לבעוט, הכדור ניתז מראשו של דודי טוויטו שעמד בחומה אל המשקוף של חברון.

עם פתיחת המחצית השנייה, בדקה ה-50, ז’וסואה הכניס כדור נפלא לבן שהר, שנותר במצב של אחד על אחד מול דור חברון ובטאץ' נפלא הקשית לתוך הרשת והעניק יתרון 0:1 לקבוצה מבירת הנגב.

כשהשעון הראה את הדקה ה-62, זה כבר היה ה-0:2 לחבורה באדום-לבן. ז’וסואה קיבל את הכדור 35 מטר מהשער של מכבי פ”ת, התקדם ושחרר בעיטה בלת ניתנת לעצירה לשער של דור חברון נכנע בפעם השנייה. לבאר שבע נפסל שער שלישי בדקה ה-93 כשאורן ביטון כבש מתוך הרחבה, אבל אוראל גרינפלד פסל אותו אחרי בדיקה במצלמות, בשל נבדל.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ברכות לקבוצת הפועל באר שבע, בירת הנגב, על הזכייה בגביע המדינה בפעם השנייה בתולדותיה. כל הכבוד למאמן, לשחקנים, לכל אנשי הצוות ובמיוחד לאוהדים של שתי הקבוצות, שלא נכחו פיזית אבל היו עם כל הלב על המגרש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!