דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נבחרת פורטוגל

יורו 2016 / צרפת ופורטוגל ייפגשו הערב בגמר יורו 2016

נבחרת צרפת מגיעה לגמר ביתי שש שנים אחרי תצוגה מביכה באליפות העולם, פורטוגל מגיעה לגמר השני בלבד בתולדותיה ותנסה למחוק את ההפסד הביתי ליוון בפעם הקודמת. טורניר אליפות אירופה 2016 מגיע הערב לסיומו.

כריסטיאנו רונאלדו ואנטואן גריזמן. צילום: סוכנות AP
כריסטיאנו רונאלדו ואנטואן גריזמן. צילום: סוכנות AP

נבחרת צרפת תעמיד הערב (ראשון) למבחן את המאזן החיובי שלה במשחקי גמר. המארחת של טורניר יורו 2016  תנסה למנוע מפורטוגל של כריסטיאנו רונאלדו תואר משמעותי ראשון. שחקני צרפת הניפו את הגביע בשלושה מתוך ארבעה משחקי גמר בהם השתתפו ב-32 השנים האחרונות: יורו 84, מונדיאל 98 – אף הוא על אדמת צרפת ויורו 2000.

כוחות הביטחון הצרפתיים הבטיחו אבטחה "גבוהה במיוחד" בזמן משחק הגמר. שלושה מוקדים עיקריים מעסיקים את כוחות האבטחה המקומיים: ה'סטאד דה פראנס' בו יתקיים המשחק – אשר מחוצה לו התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים בשנה שעברה, אזור האוהדים בצל מגדל אייפל- שצפוי להכיל 92 אלף איש ושדרות השאנז-אליזה הצפויות להתמלא באוהדים אחרי סיום המשחק.

מתיאס וישרה, ראש מטה של עיריית פריז, אמר כי כ-1,900 שוטרים ואנשי ביטחון אחרים יסיירו באזור האוהדים. מפקד המשטרה המקומית הוסיף כי 3,400 שוטרים יסיירו בשאנז אליזה, חלקם יופנו לשם מאזור האוהדים והאצטדיון אחרי תחילת המשחק.

פורטוגל מחפשת הזדמנות שנייה

שחקנה המפורסם ביותר של פורטגול מאז אאוזביו – הנחשב לאחד משחקני הכדורגל הטובים בכל הזמנים – הזהיר את הצרפתים שלא לזלזל בנבחרת פורטוגל. "לדעתי, הם הפייבוריטים בגלל שהם משחקים בבית וזה יתרון גדול", אמר כריסטיאנו רונאלדו, "כל המדינה הולכת לתמוך בהם… אבל יהיה קשה מאוד לנצח אותנו".

רונאלדו לאחר שהחמיץ פנדל מכריע במשחק בין נבחרות פורטוגל לאוסטריה. צילום: AP
רונאלדו לאחר שהחמיץ פנדל מכריע במשחק בין נבחרות פורטוגל לאוסטריה. צילום: AP

לעומת ההופעות המרשימות של הצרפתים במשחקי גמר, לפורטוגלים עבר עשיר של "כמעט", עם הופעה יחידה במשחק גמר בינלאומי לפני 12 שנים, אז הפסידה לנבחרת יוון המפתיעה בגמר אליפות אירופה שהתקיים על אדמת פורטוגל. בלם פורטוגל, פפה, מקווה שמשחק הגמר הערב יהיה שכפול של אותו גמר ב-2004, אולם הפעם לטובת פורטוגל, כשידה של הנבחרת האורחת תהיה על העליונה.

"זה יהיה מדהים" אמר מאמן פורטוגל פרננדו סנטוס, "אנחנו רוצים להביא שמחה גדולה לעם הפורטוגלי".

משחק הגמר ב'סטאד דה פראנס' יהיה המשחק ה-35 של פורטוגל בטורניר אליפות אירופה, המספר הגבוה ביותר לנבחרת ללא זכייה בגביע. רונאלדו, שקטף כל תואר אפשרי בכדורגל המועדונים לא ירצה לסיים את הקריירה הבינלאומית שלו ללא גביע, בדומה לבן ארצו אאזוביו.

"זה משהו שתמיד חלמתי עליו", אמר רונאלדו, שנבחרתו ניצחה רק פעם אחת במסגרת 90 דקות בטורניר הנוכחי, "זה יהיה הישג עצום אם אוכל לזכות במשהו עבור פורטוגל".

לצרפת יש חוב לאוהדים

עבור הדור הנוכחי של שחקני נבחרת צרפת, יהיה זה משחק הגמר המשמעותי הראשון. הדבר נכון במיוחד עבור אנטואן גריזמן, כוכב הנבחרת בטורניר הנוכחי שבדרך לגמר הבקיע שישה שערים – כפול ממאזנו של רונאלדו.

אנטואן גריזמן חוגג את השער הראשון לצרפת מול אלבניה, בדקה ה-90. צילום: סוכנות AP.
אנטואן גריזמן חוגג את השער הראשון לצרפת מול אלבניה, בדקה ה-90. צילום: סוכנות AP.

גריזמן היה רק נער בתחילת הקריירה המקצוענית שלו במועדון הספרדי ריאל סוסיאדד כאשר הנבחרת הצרפתית חוותה את אחת מנקודות השפל שלה באליפות העולם ב-2010. הצרפתים הוכו בהלם כאשר במהלך הטורניר בדרום אפריקה פתחו שחקני הנבחרת בשביתת אימונים כמחאה על סילוקו של החלוץ ניקולא אנלקה, אחרי שזה הטיח עלבונות במאמן דאז ריימונד דומאנק. הנברת הייתה צריכה שש שנים על מנת לשקם את האמון של אוהדיה.

"השארנו רושם שלילי על הכדורגל הצרפתי ברחבי העולם", אמר מגן הנבחרת בקארי סאניה, "היינו צריכים להתחיל מהתחלה כדי לזכות בתמיכת הציבור. עבדנו קשה מאוד בשביל להגיע למשחק גמר, שש שנים מאוחר יותר. אנחנו רוצים להביא חיוך לפניו של העם הצרפתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!