דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי חדש לעובדי מפעלי ורד הגליל ובייגל בייגל

במסגרת ההסכם יקלטו חלק מעובדי הקבלן במפעלים השייכים לקבוצת יונליוור. העובדים יזכו לתוספת שכר וכן לשורת הטבות נוספות.

הסכם קיבוצי בחברת יוניליוור. צילום: דוברות ההסתדרות
הסכם קיבוצי בחברת יוניליוור. צילום: דוברות ההסתדרות
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי חדש נחתם אתמול (ראשון) עבור כ-270 עובדי המפעלים "ורד הגליל"  ו"בייגל בייגל", באזור התעשייה צפת, השייכים שניהם לקבוצת "יוניליוור". במפעלים פועל ועד משותף, ומדובר בהסכם משותף הכולל תוספת שכר לכלל העובדים, תיקון עיוותי שכר, ותוספת נפרדת לעובדים מצטיינים, על פי שיקול דעתם של ועד העובדים והנהלת המפעל.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב, גרשון נאור, אשר ליווה את המו"מ, בירכו את עובדי המפעלים על חתימת ההסכם ואמרו: "אנו גאים להיות שותפים לחתימה על ההסכם שמביא לשיפור משמעותי בתנאי השכר והרווחה של העובדים, ושנעשה תוך הידברות ושיתוף פעולה בין הצדדים".

יו"ר ועד העובדים, יואב הלאל, הודה בשם כל העובדים לגרשון נאור וליונה פרטוק ולהנהלת החברה, ואמר: "יחד ניהלנו מו"מ ענייני וכן לטובת שיפור תנאי העסקת העובדים במפעלים".

בנוסף נקבע בהסכם כי חלק מעובדי הקבלן, המועסקים במפעלים, ייקלטו להעסקה ישירה. כיום אחוז עובדי הקבלן במפעלים עומד על 25%, ובסוף תקופת ההסכם הוא צפוי לעמוד על 15%. כמו כן, עובדי תחום אבטחת האיכות, שהיו מועסקים עד כה בחוזים אישיים, ייכללו אף הם בהסכם. הישג נוסף הוא האפשרות להעסיק את ילדי העובדים במפעל לאחר שחרורם מהשירות הצבאי.

בהסכם נקבעה גם שורת הטבות לעובדי המפעלים ביניהן: הגדלת השתתפותה של ההנהלה במימון הנופש השנתי לעובדי המפעלים, מימון ההסעות לאירועי העובדים על ידי המעסיק, הגדלת תקציב הרווחה בכ-70 אלף ש"ח, ובכלל זה הכפלת שווי השי לחגים, הענקת מתנות ימי הולדת לעובדי המפעל, וכן שי לעובדים שיפרשו מתפקידם.

בשנת 1986 הוקם מפעל השוקולד "ורד הגליל" שבצפת. מפעל זה מייצר את המותגים "ורד הגליל" ו"'קליק", והוא המפעל היחיד בישראל המייצר מוצרי שוקולד מפולי קקאו שלמים. בשנת 1880 הוקם המפעל "בייגל בייגל" על ידי משפחת אופים שגרה בסמוך לעיר קרקוב שבפולין ועלתה לישראל ב-1933. בשנת 2000 רכשה "יוניליוור" חלק ממניותיו של מפעל זה, ובשנת 2010 השלימה את רכישתו. המותג מציע מגוון של חטיפים אפויים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!