דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי / חברות הביטוח מסרבות לחדש ביטוחים סיעודיים קבוצתיים

על אף שסיכום בין ההסתדרות למשרד האוצר קבע הארכת תוקף הפוליסות עד סוף השנה הנוכחית, כך טוען יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי. "לפני כשנה התחייב כחלון שבתקופתו לא ייזרקו קשישים לרחוב אך בפועל זינק המספר פי שלוש בכל חודש"

ביטוח רפואי. תצלום: פלאש 90
ביטוח רפואי. תצלום: פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי טען היום (שלישי) כי חברות הביטוח מסרבות לחדש ביטוחים סיעודיים קולקטיביים ל-24 קבוצות עובדים שהיו מבוטחים בביטוחים אלה ומהוות כעשרה אחוז משלוש מאות קבוצות שבוטחו בביטוח סיעודי קולקטיבי, זאת למרות הארכה שנתן שר האוצר משה כחלון לשווק את הפוליסות הללו עד לסוף 2016. "לפני כשנה התחייב כחלון שבתקופתו לא ייזרקו קשישים לרחוב אך בפועל זינק המספר פי שלושה בכל חודש", אמר מזרחי .

בשנת 2013 ביטל מי שהיה אז הממונה על אגף הביטוח במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג  את הביטוחים הקולקטיביים. בביטוחים אלה היו מבוטחים כ-200,000 בני אדם. שר האוצר כחלון ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן הגיעו להסכם שהביטוח הקולקטיבי יוארך עד סוף 2016 ומי שכבר נפלט (הביטול של הביטוחים נעשה בהדרגה) יוכל להצטרף לביטוח הסיעודי של הקופות. אבל למרות ההסכם חברות הביטוח לא מוכנות לחדש את ההסכמים לארבע מתוך 300 הקבוצות של הביטוח. הסתדרות הגמלאים דורשת שבתקופה הנוכחית עד סוף השנה ימצא פתרון למי שנפלט מהביטוח ושחברות הביטוח יעמדו בהסכם ויחדשו את הביטוח עד סוף השנה ושמי שכבר נפלט יכנס לביטוח של הקופות.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בשבוע שעבר בכנס שעסק ברפורמה בסיעוד כי לא יהסס להביא למשבר קואליציוני אם לא יצליח להעביר את החוק של ביטוח סיעודי ממלכתי, גם סוכני הביטוח מנסים  להשפיע על איך יראה הביטוח החל משנת 2017. בכנס שערכה לשכת סוכני הביטוח לפני שלושה שבועות אמר יו"ר הלשכה כי הם פועלים לקידום הצעה משלהם לסוגית הביטוח הסיעודי הממלכתי. מזרחי אמר אז בתגובה כי  "יש לנו בעיה עם סוכני הביטוח. הם מפעילים לחצים לא הוגנים (על הגמלאים, ט.כ.) להצטרף לביטוח הפרטי".

תגובת משרד האוצר: המפקחת אפשרה לביטוחים קבוצתיים להתחדש עד לסוף השנה הנוכחית בכפוף להסכם ההתקשרות בין בעל הפוליסה לחברת הביטוח. אנו מודעים לכך שישנן חברות ביטוח שבוחרות שלא לחדש ביטוחים סיעודיים קבוצתיים משיקולי כדאיות עסקית ולכן כמענה לכך, החל מ-1 ביולי האחרון יכולים כל המבוטחים בני 60 ומעלה שלא חודש להם הביטוח הסיעודי הקבוצתי, לרבות אלה שלא חודש להם הביטוח החל משנת 2011, להצטרף לביטוח הסיעודי הקבוצתי הנערך לחברי קופת החולים בה הם רשומים, ללא בחינה של מצבם הרפואי ובתנאים זהים ליתר המצטרפים לביטוח זה באותו הגיל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!