דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
באר שבע

באר שבע / מארגני מצעד הגאווה יפנו לבג"ץ כנגד שינוי מתווה הצעדה

על אף שהסכימו למתווה המצעד בפגישות קודמות, הודיעה אמש משטרת ב"ש כי אין בכוונתה לאשרו. מארגני המצעד טוענים כי לחץ מצד העירייה הביא להחלטת המשטרה. בעירייה סירבו להגיב.

מצעד הגאווה בחיפה (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: דוברות עיריית חיפה
מצעד הגאווה בחיפה (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: דוברות עיריית חיפה
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מארגני המצעד בבאר שבע – הצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 18:00 – הודיעו היום (שלישי) כי בכוונתם לפנות היום לבג"ץ, בסיוע האגודה לזכויות האזרח. זאת כנגד הודעת המשטרה אתמול כי אין בכוונתה לאשר את מתווה המצעד העובר ברחובות ראשיים בעיר, מתווה עליו הוסכם בפגישות שנערכו בחודשים האחרונים עם המשטרה המקומית.

לדברי המארגנים, השינוי בעמדת המשטרה מקורו בלחצים פוליטיים שהופעלו מכיוון עיריית באר שבע. בסוף השבוע שעבר הודיעו חברי סיעת ש"ס בקואליציה העירונית של ראש העיר רוביק דנילוביץ', כי בכוונתם להתפטר מתפקידיהם במידה ויערך המצעד ברחובות הראשיים של באר שבע, ולא כאירוע סגור.

"המשטרה סירבה להוציא רישיון להפגנה למרות הסיכום עמה בנוגע לתוואי – הסיבה, פוליטית בלבד", נכתב בדף הפייסבוק של הבית הגאה בבאר שבע המארגן את המצעד. "איך ייתכן שמשטרת ישראל שאמונה על כך שנוכל לממש את זכותנו להפגין בבטחה משמשת ככלי פוליטי בידי העירייה ומונעת מאיתנו זכות בסיסית זו? עתרנו לבג"ץ על מנת להזכיר למשטרת ישראל שהיא לא כלי פוליטי בידי העירייה אלא גוף בשירות הציבור".

החלטת הבית הגאה לקיים מצעד גאווה ציבורי, שילווה בקריאה לעירייה לתקצב את פעילות הבית הגאה בעיר, באה לאחר מספר שנים בהם התקיים  אירוע גאווה במתחם הצעירים הסגור בעיר. 

בשבוע שעבר התקיים מצעד הגאווה בחדרה תחת אבטחה מקיפה של שוטרי משטרת חדרה. הצועדים צעדו ברחובותיה הראשיים של העיר. לדברי מארגני המצעד בחדרה, שוטרי תחנת המשטרה המקומית נסעו למצעד הגאווה שהתקיים לפני שבועיים בחיפה, על מנת להתכונן וללמוד כיצד נכון לאבטח את האירוע.

ממחוז דרום במשטרת באר שבע נמסר כי משטרת ישראל אישרה את קיום ההפגנה, והציעה ציר חלופי לקיום התהלוכה, "מסלול בולט ומרכזי שיאפשר לקיים את תכלית ההפגנה המבוקשת ויחד עם זאת יצמצם את הפגיעה בסדר הציבורי למינימום ההכרחי".  

עוד הוסיפו שם כי "שינוי המסלול נקבע בהתאם להיערכות מבצעית, מקצועית ונטולת שיקול או גוון פוליטי. לנגד עיני המשטרה עומדים אך ורק האינטרסים הציבוריים, תוך מציאת נקודת האיזון הנכונה והראויה בין קיום זכות היסוד לחופש המחאה והביטוי לבין שמירת שלום הציבור, גופו ורכושו".

עיריית באר שבע סירבה להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!