דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכונת הארגזים

שכונת הארגזים / הכנסת הצביעה נגד הצעה להבטחת דיור חלופי לתושבי שכונת הארגזים

הקואלציה הצביעה נגד ההצעה למרות ש-3 מחבריה חתומים עליה בטענה שמתגבש הסדר אחר. ח"כ יונה: "אנחנו מושכים את זה שלושה עשורים"

ח"כ יוסי יונה בסיור בשכונת הארגזים. צילום ארכיון: דבר ראשון
ח"כ יוסי יונה בסיור בשכונת הארגזים. צילום ארכיון: דבר ראשון
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הצעת החוק הבטחת דיור חלופי לתושבי שכונת הארגזים של ח"כ יוסי יונה וח"כ דודי אמסלם, כאשר 50 הצביעו נגד ו-42 הצביעו בעד. כשהשיב סגר שר האוצר למציע יוסי יונה ניסו חברי הקואליציה שתומכים בחוק דודי אמסלם, אמיר אוחנה ואורן חזן לשכנע את יונה להוריד אותו מסדר היום מכיוון ששר האוצר כחלון הקים צוות שתוך 45 יום צריך להגיע למסקנות ופתרון בנושא דיור חלופי לתושבי שכונת הארגזים.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, השיב: "כרגע אין לממשלה עדיין עמדה ואם מעלים הצעה לפני שהממשלה גיבשה את עמדתה אין ברירה אלא להתנגד להצעה. כנראה שיש רצון לגנוב קרדיטים". יונה אמר בתגובה, "אנחנו מושכים את זה שלושה עשורים!! אין סתירה בין העברת החוק בטרומית לבין גיבושו בהסדר. תסתכלו לתושבי השכונות בעיניים." יונה הוסיף "כחלון גורר רגליים, דרעי מגדיר את עצמו נציג השקופים הנה יש לך הזדמנות." מכיוון שהצעת החוק נמצאת עדיין בדיונים בוועדת השרים לחקיקה הקואליציה התנגדה להצעת החוק, על אף שכאמור אמסלם, אוחנה וחזן חתומים עליה.

ח"כ דוד אמסלם אמר לאחר ההצבעה "אני מאוד כועס, לא הכל פוליטיקה בחיים. אני מתעסק עם הסיפור הזה כמעט שנה, עשיתי יותר מעשר ישיבות בנושא. אני רוצה לפתור את הבעיה של האנשים ולא לעשות עליהם סיבוב פוליטי. ח"כ יונה עכשיו במקום לעזור להם רק פגעת בהם".

סיור בשכונת הארגזים. צילום: ניצן צבי כהן
סיור בשכונת הארגזים. צילום: ניצן צבי כהן

על פי הצעת החוק, אנשים שהחזיקו והתגוררו בבתים בשכונה עד ה-20 לספטמבר 1999, ומתגוררים בה עד היום, וכן מי שהחזיק בנכס וגר בו בין תאריך זה עד ה-31 בדצמבר 2009 יהיה זכאי לדיור חלופי שווה ערך לבית בו התגורר בתמורה לפינויו. כמו כן, גם ילדו של זכאי אשר נולד במתחם והתגורר בו עד גיל 21 יהיה זכאי לדיור חלופי. לביצוע החוק מוצע להסמיך את שר הבינוי והשיכון, אשר יהיה רשאי בהסכמת שר האוצר ושר המשפטים לתקן תקנות לצורך ביצועו, ובכללן לקבוע את מיקומו וגודלו של הדיור החלופי שיוצע לתושבים בהתאם לזכאותם.

על פי דברי ההסבר להצעת החוק, היא "נועדה להסדיר את המחלוקת ולמצוא פתרון שימנע מצב בו כל זכויות הבנייה הנוספות יגיעו לידיהן של החברות בלבד, ולהבטיח שכל תושבי שכונת הארגזים המתגוררים במתחם, יקבלו פיצוי – קורת גג כנגד פינויים מבתיהם, וזאת בכפוף לשנות מגוריהם במתחם".

ח"כ יונה אמר לאחר הפלת הצעת החוק "שלושה עשורים של ציפייה וממשלת ישראל שוב מסירה את אחריותה מתושבי שכונת הארגזים ומפילה הצעת חוק שמבקשת להסדיר את מעמדם החוקי. כפי שציינתי בנאומי במליאה היום, אני מחוייב למאבק הזה שהוא מאבק צודק, חברתי ועקרוני. כל כנסת ישראל נרשה היום להכריע על עתידם של תושבי השכונה , יותר הם לא שקופים. אמשיך ללוות את התושבים כפי שהתחייבתי ולסייע להם עד שמעמדם החוקי יוסדר".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!