דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מצעד הגאווה

באר שבע / הפגנת מחאה נגד עיריית באר שבע תחליף את מצעד הגאווה

כך הודיעו היום (חמישי), מארגני המצעד. ההחלטה על ביטול המצעד באה בעקבות פסיקת בג"ץ שאישרה את שינוי התוואי עליו הודיעה המשטרה. "מוחים על כך שההומופוביה מכתיבה את סדר היום".

הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.
הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מארגני מצעד הגאווה בבאר שבע הודיעו היום (חמישי) החליטו לבטלו ולערוך במקומו הפגנה מול בניין עיריית באר שבע. זאת בעקבות החלטת בג"ץ שנתקבלה אתמול בעתירה שהגישו הבית הגאה בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח כנגד משטרת ישראל, שקבעה כי החלטת המשטרה לשנות את תוואי המצעד תישאר על כנה.

הודעת המשטרה בנושא, והעתירה שהוגשה בעקבותיה, הגיעה לאחר שבסוף השבוע שעבר הודיעו חברי סיעת ש"ס בקואליציה העירונית של ראש העיר רוביק דנילוביץ', כי בכוונתם להתפטר מתפקידיהם במידה וייערך מצעד שיעבור ברחובות הראשיים של היער, ולא יתקיים  אירוע במתחם סגור, כפי שהיה נהוג בשנים הקודמות.

הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.
הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.

דוברת הבית הגאה בבאר שבע, עו"ד סמדר בנון,  אמרה ל'דבר ראשון' כי "החלטנו לקיים הפגנה במקום מצעד כי התוואי שהוצע לנו אורכו 200 מטר, זה לא מצעד. אנחנו מוחים על כך שההומופוביה מכתיבה את סדר היום ולכן מבחינתנו היה נכון לקיים את ההפגנה נגד עירית באר שבע  כי היא זו שהתחילה את הבלגן".

"למעט איגי (ארכון נוער גאה, ט.כ.), שמשמש תמיד כעלה התאנה  של העירייה כי היא מתקצבת אותו  ב-10,000 ₪ בשנה אין בכלל תקצוב עירוני לקהילה" הוסיפה בנון, "העובדה שגורמים בעירייה מביעים תמיכה בקהילה בישיבות סגורות  לא מספיקה"

הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.
הפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.

בנון הביעה שמחה על כך "שרוביק (דנילוביץ', ט.כ.) כתב בדף הפייסבוק שלו שבשנה הבאה המצעד יעבור בשדרות יצחק רגר (הרחוב הראשי בבאר שבע, ט.כ.), אבל המצעד הוא רק אבן אחת בדרך".

דנילוביץ' כתב בדף הפייסבוק שלו כי  "הקהילה הגאה מהווה חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי שקיים בעיר באר שבע וככזו יש לה את החופש לנהוג בהתאם להשקפת עולמה". דנילוביץ' הוסיף כי הוא עומד על זכותם של חברי קהילת הלהט"ב להפגין מול בניין העירייה גינה את השימוש במה שכינה "ביטויים פוגעניים".

הפוסט המלא של ראש עיריית באר שבע:

גם במערכת הפוליטית הגיבו לסערה שנוצרה סביב מצעד הגאווה בבאר שבע.  יו״ר סיעת המחנה הציוני,  ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי "שינוי תוואי המצעד הוא פרס ניצחון לאלימות ולבריונות. אם המשטרה חושבת שהמצעד מסכן את הצועדות והצועדים, שתפנה את המאמצים כלפי אלה שמפעילים את האלימות ולא לאלה שסובלים ממנה. לקהילה יש זכות קיום במרחב הציבורי כמו לכל אזרחית או אזרח בישראל. רק שנה עברה מאז ששירה בנקי נרצחה בגלל שהאמינה בזה, ואסור לתת  לזה לקרות שוב".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה בכנסת, אמרה כי "בירת הנגב היא לא הסניף הפרטי של ש"ס. עמדת המשטרה והחלטת בג"צ הן בבחינת הפקרת חופש הביטוי והמחאה שלנו. לא ייתכן שהתגובה לרצח ולשנאה תהיה דחיקת הקהילה הגאה לשוליים".

ח"כ עמיר פרץ בהפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.
ח"כ עמיר פרץ בהפגנת הגאווה 2016 בב״ש. צילום: דבר ראשון.

"ההפגנה היום מול בניין העירייה תעביר אמירה ברורה, צודקת ואמיצה, שקובעת שאנחנו לא נכנע לדיל פוליטי וסחטנות של רב העיר וגורמים קיצוניים אחרים שמנצלים את כוחם להמשך הדיכוי" הוסיפה רוזין, "לא אתן שישתיקו את המאבק של הקהילה הגאה".

סד השני של הקשת הפוליטית, התייחס לפרשייה ח"כ יהודה גליק (הליכוד) בעמוד הפייסבוק שלו. בפוסט ציני במיוחד, "מודה" גליק, בשם קהילת הלהט"ב, לרב העיר באר שבע, על הפרסום הנרחב שקיבל מצד הגאווה כתוצאה מפעילותו. "בנדיבותך הכרזת נגדנו מלחמה" כתב גליק, כעת תודה לא-ל ולשליחיו, כל העיתונים, כל רשתות הרדיו מדברים רק עלינו כל היום. הערב המצעד כבר ישודר בכל ערוצי הטלוויזיה! פרסום שבקושי יכולנו לחלום עליו".

הפוסט המלא של ח"כ גליק:

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!