דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
זהר דליה

הסכם קיבוצי חדש / מאות עובדי 'זהר דליה' ו 'סולתם-אלביט' יהנו מהטבה בתנאים

וזאת בזכות הסכמים קיבוציים שנחתמו בין הוועדים והנהלות המפעלים. עובדי אלביט יאבקו בתופעת ההעסקה הקבלנית ועובדי 'זהר-דליה' יזכו בעוד ימי חופשה.

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מרחב עמקים של ההסתדרות חתם השבוע שני הסכמים קיבוציים חדשים. במפעל סולתם-אלביט שביקנעם המייצר מערכות ארטילריה ומעסיק כ-110 עובדים, ובמפעל 'זהר דליה' מקיבוץ דליה, המייצר חומרים לתעשיית הניקיון והטיפוח האישי. המפעל הוקם לפני כשבעים שנים ומעסיק כ-100 עובדים, אשר התאגדו בהסתדרות לפני כשנה, וזה ההסכם הקיבוצי הראשון הנחתם עבורם.

על פי ההסכם בסולתם-אלביט, הוחלט כי חלק מחברות הקבלן המספקות שירותי מיקור חוץ למפעל, יסיימו לעבוד איתו בתוך 30 חודשים, ועובדיהן ייקלטו להעסקה ישירה.

עובדי מפעל 'זהר דליה' התאגדו בהסתדרות לפני למעלה משנה וחצי, על רקע רצונם להסדיר את תנאי העסקתם, לראשונה מאז הקמתו. העובדים נאלצו להיאבק מאבק ממושך להכרה ביציגותם.

בפברואר השנה נפגשו נציגי העובדים בכלל החברות שבקבוצת אלביט, במשרדו של גבי אסרף יו"ר הסתדרות המתכת, החשמל, האלקטרוניקה ורכב, להקמת פורום ועדים של הקבוצה, אשר סימן כמטרה להיאבק בתופעת ההעסקה הקבלנית בקבוצה, הפוגעת ומכרסמת בכוחה של העבודה המאורגנת.

ההסכם מכיל גם תוספת שכר שנתית של 3.8% ושיפור חלק מהתנאים הסוציאליים. המו"מ לקראת ההסכם נמשך כעשרה חודשים, והוא יהיה בתוקף לחמש שנים. יו"ר מרחב עמקים בהסתדרות ביקש להודות בטקס החתימה על ההסכם ליו"ר הועד שמעון ברנס, לחברי הוועד ולמזכיר האיגוד המקצועי יוסי עמוס.

בפברואר השנה נפגשו נציגי העובדים בכלל החברות שבקבוצת אלביט, במשרדו של גבי אסרף יו"ר הסתדרות המתכת, החשמל, האלקטרוניקה ורכב, להקמת פורום ועדים של הקבוצה, אשר סימן כמטרה, להיאבק בתופעת ההעסקה הקבלנית בקבוצה, הפוגעת ומכרסמת בכוחה של העבודה המאורגנת.

בהסכם הקיבוצי שנחתם במפעל זהר דליה הוסכם על תוספת שכר מיידית של 3% ותוספת שכר נוספת בעוד שנתיים. תעריף יום ההבראה שיקבלו העובדים במפעל יוגדל ל-400 ש"ח, ויוגדל גם מספר ימי החופשה להם זכאים העובדים. בנוסף לכך העובדים יקבלו גמול מיוחד עבור עבודה בשבתות וקריאות מיוחדות. העובדים יקבלו הפסקות על חשבון המפעל ולוועד יוקצו שעות על חשבון המפעל לצורך פעילות ציבורית.

זאב ליברמן, יו"ר מרחב עמקים בהסתדרות הביע סיפוק רב עם חתימת ההסכם הקיבוצי הראשון בחברה ואמר "אין ספק כי העובדים צלחו את המבחן הראשון כעובדים מאורגנים ויש מקום לביטחון תעסוקתי בעתיד". ליברמן ביקש להודות למזכיר האיגוד המקצועי במרחב יוסי עמוס ולחברי ועד הפעולה הזמני שלקחו על עצמם את המשימה והביאו המו"מ לכדי סיום מוצלח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!