דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

טרור / בזכות אנשי הביטחון במקום: נמנע פיגוע ברכבת הקלה בירושלים

מאבטחים ברכבת הקלה הבחינו בצעיר פלסטיני שעורר את חשדם. בבדיקה שערכו בתיקו מצאו מטעני צינור, באמצעותם התכוון לבצע פיגוע. המחבל נעצר ונלקח לחקירה.

סיכול ניסיון פיגוע בירושלים. צילום: הדס פרוש \ פלאש 90
סיכול ניסיון פיגוע בירושלים. צילום: הדס פרוש \ פלאש 90
דוד טברסקי

תודות לעירנותם של כוחות הביטחון, נמנע היום (ראשון) נסיון פיגוע  ברכבת הקלה בירושלים. המאבטחים עצרו איש שעורר את חשדם, ומצאו בתיקו מטען צינור באמצעותו התכוון לבצע פיגוע במקום.

סיכול ניסיון פיגוע בירושלים. צילום: הדס פרוש פלאש 90
סיכול ניסיון פיגוע בירושלים. צילום: הדס פרוש פלאש 90

בסביבות השעה 9:00 הוזעקו כוחות משטרה לרחוב יפו פינת קינג גורג בעקבות דיווח שהתקבל ממאבטח הרכבת הקלה כי אדם שעמד מאחורי תחנת הרכבת הקלה כשבידו תיק ,עורר את חשדו. המאבטח ביקש לבדוק את תכולת התיק והבחין במטען והזעיק את המשטרה. בעקבות הדיווח, כוחות גדולים של משטרת ירושלים הגיעו לזירה, סגרו את הציר וחבלנים החלו בטיפול במטען. בבדיקת החבלנים נתפסו בתוך התיק של המחבל 3 מטעני צינור מאולתרים שהיו מחוברים להם חוטי הפעלה , מכשיר פלאפון וסכינים.

החבלנים ניטרלו המטענים ופינו אותם מהזירה.  בעקבות סגירת הציר הופסקה פעילות הרכבת הקלה בין תחנת גבעת התחמושת לתחנה המרכזית לכשעה. בתום האירוע ואחרי פינוי הציר חזרה הרכבת הקלה לפעולה סדירה.

החשוד , פלסטיני תושב השטחים בשנות ה-20 לחייו, נעצר לחקירה במשטרה. לפי הדיווחים מדובר בצעיר תושב בית אולא שבאזור חברון שהצליח לחדור לשטחי ישראל דרך פרצה בגדר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, מסר: "הפעילות המקצועית של מאבטח העירייה מנעה פגיעה משמעותית באזרחים חפים מפשע ונזק רב. משטרת ירושלים הפועלת מאז גל הפיגועים בכוחות מתוגברים בכלל רחבי העיר בשיתוף עם כלל גופי הבטחון הוכיחה שוב את חשיבותה וההגעה המהירה של השוטרים לזירה היא פועל יוצא של ההיערכות המחוז בעיר ירושלים ערנותו של המאבטח שהובילה לבדיקת המחבל לפני שהספיק לפעול,   לצד הפריסה המבצעית הרחבה של כוחות המשטרה והתגובה המהירה בשטח מנעה פגיעה בחיי חפים מפשע ובהחלט מנעה פיגוע גדול"

אנו נמשיך לפעול בפריסה רחבה וההיערכות גבוהה בעיר למען בטחונם ושלומם של תושבי ירושלים ומבקריה".

ראש האופוזיציה , ח"כ יצחק הרצוג הגיב בטוויטר: עירנות, דריכות ותעוזה שוב הצילו היום חיי אדם בירושלים. אני מברך ומחזק את ידי המאבטחים ואנשי כוחות הביטחון שנלחמים נגד הטרור בנחישות ועוצמה.

ראש עיירית ירושלים ניר ברקת התייחס גם הוא ללכידת המחבל ואמר  "הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים.  אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז  ירושלים במשטרה יורם הלוי העניקו למאבטחים שמנעו את הפיגוע צל"ש בטקס חגיגי בלשכת ראש העיר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!