דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גרמניה

גרמניה / התוקף צעק "אני גרמני, נולדתי פה" והמשיך לירות

תשעה בני אדם נרצחו במתקפה, ועוד 16 פצועים בינהם כמה במצב קשה. עלי דויד סונבולי הוא היורה - צעיר גרמני ממוצא אירני, בעל הפרעות נפשיות. סונבולי אינו קשור לארגוני טרור איסלמיסטיים אך כנראה בחר בעיתוי הזה מכיוון שצויין בו חמש שנים לאירוע ירי המוני בנורווגיה.

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

תשעה בני אדם נרצחו בערב שישי במרכז הקניות אולימפיה במינכן, בירת מחוז בוואריה שבגרמניה. עוד 16 בני אדם נפצעו, מתוכם שלושה במצב אנוש. בין הפצועים וההרוגים ילדים ובני נוער. היורה, שעל פי דיווחי משטרת מינכן הוא עלי דויד סונבולי בן ה-18 גרמני מוצא איראני המחזיק באזרחות כפולה, התאבד לאחר ביצוע הרצח.

משטרת גרמניה העריכה בתחילה כי מדובר במספר יורים, אולם הערכה זו נתבדתה. גם הקשר לאירגוני הטרור השונים נשלל, וכעת משטרת גרמניה סוברת כי המניע נע בין הפרעות נפשיות לפיגוע נקמה על שנים של התעללות. ביום הירי חלפו חמש שנים מאז רצח 69 הצעירים פעילי מפלגת הלייבור, בעת ששהו במחנה קיץ באי הנורבגי אוטיה, ונראה כי סונבולי אהד מתקפות ירי המוניות שכאלה.

המתקפה החלה בשעה 18:00 במסעדת מקדונלדס בקניון. כוחות הביטחון הגרמניים, שכללו צוותי משטרה רבים, יחידות מיוחדות ומסוקים, הוזעקו למקום. במהלך הלילה ביקשה המשטרה מתושבי העיר להישאר בבתיהם בשל ההערכה שישנם יורים מסוכנים נוספים הנמצאים במנוסה. גופתו של המחבל אותרה כשעתיים וחצי לאחר הירי, כקילומטר ממקום האירוע.

כוחות ביטחון מול הקניון במינכן בו בוצע הירי. צילום: סוכנות AP
כוחות ביטחון מול הקניון במינכן בו בוצע הירי. צילום: סוכנות AP

סרטון המציג חילופי דברים בגרמנית, בין היורה הנמצא על גג החניון של הקניון לבין אדם אחר על מרפסת ממול, פורסם בכלי התקשורת. במהלך הסרטון מקלל האדם על המרפסת את היורה ומכנה אותו "זר", בעוד היורה מתעקש כי הוא גרמני אשר נולד בגרמניה. היורה משיב לו "בגללך התעמרו בי שבע שנים, ועכשיו יש לי רובה לירות בך". בהמשך מתנהל בין הצדדים קרב יריות. "יש לו רובה, תקראו למשטרה" אומר האדם על המרפסת. "אני גרמני, נולדתי פה" צועק היורה, ומוסיף "גדלתי כאן באיזור הארץ 4" (איזור של דיור ציבורי בעיר).

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל הודיעה כי בכוונתה לכנס את מועצת הביטחון של המדינה לדיון מיוחד בעקבות הירי. ממשלת בוואריה התכנסה בשעות הלילה והכריזה על מצב חירום במינכן. הדגלים הורדו לחצי התורן, ותושבים רבים פתחו את ביתם עבור האנשים אשר לא יכלו לחזור לביתם מכיוון שהתחבורה הציבורית גם היא הופסקה.

כוחות ביטחון מול הקניון במינכן בו בוצע הירי. צילום: סוכנות AP
כוחות ביטחון מול הקניון במינכן בו בוצע הירי. צילום: סוכנות AP

ביום שלישי בשבוע שעבר אירע אירוע טירור ברכבת בבוואריה, כשנער ממוצא אפגני חמוש בגרזן תקף תקף נוסעים. שלושה אנשים נפצעו קשה ואחד קל.

ממשלת ישראל שלחה הודעת תנחומים לעם הגרמני –

הבית הלבן פרסם הודעת גינוי "אנחנו מגנים במילים החזקות ביותר", ונשיא ארה"ב ברק אובמה שיגר אף הוא הודעת תנחומים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!