דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

טרגדיה בסין / 154 הרוגים ו-124 נעדרים בשטפונות בסין

השיטפונות החלו כבר ביום רביעי האחרון אולם השלטונות המקומיים ניסו להסתיר את ממדי האסון. בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות במדינה, הודו השלטונות כי לא פעלו כראוי.

העיירה גאויאנג מוצפת בעקבונות שטפונות במחוז חביי שבסין (צילום ארכיון: סוכנות AP)
העיירה גאויאנג מוצפת בעקבונות שטפונות במחוז חביי שבסין (צילום ארכיון: סוכנות AP)

גשמים כבדים שירדו בסין הביאו למותם של לפחות 154 איש, 124 נוספים עדיין נעדרים, כך מסרו אמש (שבת) גורמים רשמיים במדינה. רוב הפצועים וההרוגים נרשמו במחוז צפוני במדינה, בה התלוננו המקומיים בעבר על היעדר מנגנון התראה במקרים של שיטפון בזק.

הגשמים, שהחלו לרדת ביום שני האחרון, הביאו להצפה של נחלים, סחף אדמה והרס של בתים בכל רחבי המדינה. מרבית מקרי המוות דווחו במחוז חֶבֵּיי הצפוני. במחלקה לעניינים אזרחיים במחוז מסרו כי 114 בני אדם נהרגו ו-111 נוספים עדיין בגדר נעדרים.

למעלה מ-300 אלף איש פונו מבתיהם בחֶבֵּיי, וממשלת המחוז ביצעה סבב נוסף של רכישת אוהלים, שמיכות, מגפיים וגנרטורים, כך נמסר מהמחלקה לעניינים אזרחיים.

בעיר שִׂינְגְטָאי, שבמחוז חֶבֵּיי לבדה נהרגו 25 איש ו-13 נוספים עדיין נעדרים. הכפר דקסיאן, שבנפת שינגטאי, הוצף בשיטפון בזק כבר ביום רביעי האחרון, בזמן שרוב תושביו ישנו עדיין. שמונה אנשים, מתוכם שלושה ילדים, נהרגו בשיטפון ותושב אחד עדיין נעדר, כך לפי ממשלת שינגטאי.

אך ממדי האסון לא התגלו עד יום שישי, כשדיווחים, ככל הנראה של תושבים מקומיים, על חסימות כבישים בידי תושבי כפרים החלו לצוץ ברשתות החברתיות בסין. על פי הדיווחים האשימו התושבים את השלטונות בכך שלא פעלו בזמן לפינויים אחרי שמאגר מים הוצף וגרם לשיטפון.

הפרסומים ברשתות – שלוו בתמונות של קרבנות טביעה – האשימו את השלטונות המקומיים גם בטיוח האסון והפצת נתונים שקריים לפיהם לא היו מקרי מוות כלל באזור. כלי התקשורת הרשמיים אישרו מאוחר יותר כי גורם רשמי באזור אכן אמר ביום רביעי כי לא היו הרוגים כתוצאה משיטפון הבזק.

על אף שהוסרו מהרשתות החברתיות עד שבת בבוקר – ככל הנראה על ידי צנזורים – עוררו הפרסומים סערה ציבורית ברחבי המדינה, ואזרחים רבים דרשו דין וחשבון מהשלטונות המקומיים. עיתונאים סיניים מיהרו להגיע לכפר בליל יום שישי ודיווחו על האסון. בתגובה לסערה הציבורית החלו השלטונות במקום לשחרר מספרי נפגעים, כמו גם הסברים, במהלך יום שישי.

אמש (שבת) ערך ראש עיריית שינגטאי, דונג שאויו, מסיבת עיתונאים, במהלכה התנצל על הטיפול השגוי של השלטונות באירוע. ראש העיר אמר כי הסכנה שהציב השיטפון לא הוערכה כראוי, וכי הגורמים הרשמיים טעו בכך שלא אישרו ודיווחו על נפגעים באופן מדויק ובזמן. הוא הבטיח כי יערוך חקירה יסודית וכי הגורמים הרשלניים יישאו באחריות.

השלטונות האשימו את כמות הממטרים יוצאת הדופן בשבוע החולף ואת קריסתו של סכר בנהר סמוך בשיטפון הפתאומי. התקשורת המקומית דיווחה כי הנהר, הצר במיוחד בסמוך לדקסיאן, נסתם על ידי צינורות  של מתקן חימום ובוץ.

צ'יו וונשואנג, סגן ראש עיריית שינגטאי, אמר בשבת כי השיטפון היה פתאומי וכי הכפר היה מוצף כבר כשהגורמים הרשמיים הגיעו למקום לפנות את תושביו ברביעי בבוקר, כך על פי כלי התקשורת הרשמיים בסין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!