דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

טכנולוגיה / ייצור מכשירי הוידאו ייפסק סופית החודש

כן, עדיין מייצרים מכשירי וידאו, לפחות לשבוע הקרוב. חברת פונאי אלקטריק, היצרנית האחרונה של המכשירים בעולם הודיעה כי תפסיק את ייצורם לקראת סוף יולי. לא רבים יזילו דמעה, אך בכל זאת מדובר בסיומה של תקופה.

סופם של מכשירי הוידאו. Photo by DeeperThought (Own work)
סופם של מכשירי הוידאו. Photo by DeeperThought (Own work)

יצרנית המכשירים האלקטרוניים, פונאי אלקטריק היפנית , הודיעה כי תפסיק את פעולתו של פס הייצור האחרון בעולם של מכשירי וידאו. דובר של החברה, שביקש להישאר בעילום שם, אישר הבוקר לסוכנות הידיעות איי.פי כי ייצור המכשירים ייפסק עוד החודש, אם כי לא נקב במועד מדויק.

אחרי נסיגתה של חברת פנסוניק מייצור המכשירים לפני מספר שני, נותרה פונאי יצרנית הוידאו האחרונה בעולם.

Photo by Groink (Own work)
הגיע הזמן להיפרד סופית Photo by Groink (Own work)

לטענת הדובר, החברה הייתה מעוניינת דווקא להמשיך לייצר אותם, אולם אין ביכולתה לעשות זאת בשל העובדה שספקים של רכיבים מרכזיים הפסיקו את פעולתם כפועל יוצא מהצניחה בביקוש למכשירי הוידאו.

עוד הוסיף הדובר כי החברה צפויה להתחיל בייצור מכשירים להמרת קלטות וידאו לפורמט דיגיטלי, כדי לסייע למי שעדיין מחזיק באוסף קלטות אישי ולא מעוניין לאבד אותו.

פונאי אלקטריק החלה בייצור מכשירי וידאו ב-1983, ומכשירי וידאו מקליטים ב-1985. לדברי החברה, היה זה בין המוצרים הנמכרים ביותר שלה. בשנה שעברה, ייצרה פונאי 750 אלף מכשירים שניגנו או הקליטו על קלטות וידאו. לשם השוואה, בשנת 2000 ייצרה החברה 15 מיליון יחידות, 70% מהן עבור השוק האמריקני.

הבעלים של מכשירי הוידאו לא קשורים אליהם רגשית כמו מי שמחזיק ב'אייבו', הכלב הרובוטי של סוני שייצורו הופסק, או מי שעדיין משתמש בטייפ קלטות, אמר נובויוקי נורימאטסו, המכונה "ד"ר אייבו", מחברת A-Fun המתמחה בתיקון מכשירים שהייצור הסדרתי שלהם נפסק.

"יחד עם זאת, לוותר על האפשרות לשמור על כל הזיכרונות שאנשים מחזיקים על קלטות וידאו זה שווה ערך לוויתור על ההיסטוריה האנושית" הוסיף נורימאטסו, "הפסקת הייצור הולכת להיות בעייתית עבור מספר אנשים".

לדברי דובר החברה, תמשיך פונאי למכור מכשירי וידאו, דרך חברות הבת שלה, עד גמר המלאי הקיים ותספק שירות תמיכה טכנית במכשירים ככל שתוכל.

יש גם מי שלא מתרגש מהעובדה שמכשירי הוידאו עומדים להיעלם סופית מהעולם. "אני חושב שרק הגרעין הקשה של אוהבי טכנולוגיה ישנה ימשיך להשתמש בוידאו" אמר הסופר היפני איסאו טוקוהאשי.

כמו אנשים רבים, השקיע טוקוהאשי שעות רבות לפני עשור בהמרת קלטות הוידאו שלו ל-DVD. היום הוא שומר את הסרטונים על מכשיר הטלפון הנייד שלו או במחשב. "לאף אחד מחברי כבר אין מכשיר וידאו", סיכם.

הרשתות החברתיות, כדרכן, נפרדו פומבית ממכשירי הוידאו הנוסטלגיים:

"הסברתי את הוידאו לילדים שלי. אני: איך זה שאתם לא מבינים? להריץ אחורה, ללחוץ פליי, להריץ אחורה שוב. הם: אז איפה התפריט?".

"לשמוע על מותו של הוידאו זה כמו לשמוע על מותו של מפורסם ולומר: הוא היה עוד חי?"

via GIPHY

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!