דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / סוריה: 6 בתי חולים בחאלב חדלו מלתפקד בעקבות ההפצצות המשטר

ההפצצות הינן חלק ממבצע לכיבוש העיר שמנהלים צבא המשטר הסורי וחיל האוויר הרוסי שהחל עם סיום הרמאדן. איגוד הרופאים המקומי: "אנחנו עומדים בפני משבר הומניטרי חמור".

חאלב לאחר הפגזות במאי האחרון. צילום ארכיון: AP
חאלב לאחר הפגזות במאי האחרון. צילום ארכיון: AP
אוריאל לוי

משרד הרפואה של חאלב הודיע אתמול (ראשון) כי שישה בתי-חולים חדלו לתפקד בעקבות הפצצות המשטר הסורי בעיר. על פי הדיווח, ארבעה בתי חולים מאולתרים הופצצו שלשום ומרפאה המשמשת כבנק דם נפגעה אתמול. כלי תקשורת מקומיים דיווחו על ארבעה הרוגים לפחות, בהם תינוק בן שנתיים, ועל עשרות פצועים. העיתון הטורקי אנאדולו-פוסט דיווח על 10 הרוגים ו-40 פצועים במתקפות אלו. מרפאה נוספת נותרה ללא אספקת חשמל לאחר שהפצצות פגעו בשכונתה. ההפצצות מתבצעות על ידי צבא סוריה וחיל האוויר הרוסי כחלק ממבצע לכיבוש העיר שהחל מיד עם סוף הרמדאן, לפני כשבועיים.

בהצהרה שפורסמה על ידי משרד הרפואה של חאלב נכתב "ההפצצות המכוונות על בתי החולים עולות בקנה אחד עם האלימות הברברית בהפצצת העיר, והדיפת כל ניסיון לספק לתושביה תרופות מאז שהחל עליה המצור".

חאלב, שהייתה בעבר העיר הגדולה ביותר בסוריה בה חיו מעל לשני מיליון תושבים, סופגת הפגזות כבדות מזה ארבע שנים. כוחות המורדים כבשו חלקים נרחבים מהעיר, ומאז אוקטובר 2013 היא נצורה על ידי צבא סוריה. מאות אלפים מתושבי העיר נעקרו מבתיהם.

על פי איגוד הרופאים המקומי, חמישה בתי חולים נותרו מתפקדים בעיר. "אנחנו עומדים בפני משבר הומניטרי חמור, עם השהיית הסיוע הרפואי", נמסר בהודעה רשמית מהאיגוד. "המצור והשמדת מרכזי הרפואי מהווים פשע מלחמה", הוסיף האיגוד, שקרא ל"הפסקה מידית של העונש הקולקטיבי שהוטל על העיר".

בהודעה שפרסם הצלב האדום, ביום חמישי האחרון, נאמר כי "הפצצות כבדות ללא הבחנה ברחבי העיר חאלב גורמות למספר בלתי ידוע של נפגעים", ראש המשלחת הבינלאומית של הארגון, מריאן גאסר, הוסיפה כי "אנחנו שומעים על עשרות אזרחים הנהרגים מדי יום, ורבים שנפצעים מנפילות של טילים, פגזים ופצצות. ההפצצות קבועות. האלימות מאיימת על מאות אלפי אנשים."

ארגון הבריאות העולמי מסר כי בשנת 2015 נערכו 135 התקפות נגד בתי חולים בסוריה. על פי רופאים לזכויות אדם, 265 בתי חולים ומרפאות נפגעו בהפצצות בסוריה. כמו כן, 750 אנשי רפואה נהרגו מאז תחילת מלמת האזרחים, 698 מתוכם כתוצאה מהפצצות הממשל הסורי, רוסיה ובני בריתם. מאז תחילת מלחמת האזרחים נהרגו בסוריה 280,000-470,000 בני אדם מתוכם כ-100,000 אזרחים שאינם חמושים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!