דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ורייזון

אינטרנט / וריזון תרכוש את יאהו בעבור 4.83 מיליארד דולר

ענקית התקשורת האמריקנית מקווה להרחיב את הקהל אליו היא מגיעה בתחום הדיגיטל ובכך להגדיל את רווחיה. העסקה תביא לסופה של מי שהייתה ענקית אינטרנט אך לא הצליחה לשמור על רלוונטיות. אלפי עובדים ביאהו עשויים להיות מפוטרים.

photo: Sebastian Bergmann\ Wikimedia
photo: Sebastian Bergmann\ Wikimedia

ענקית התקשורת האמריקנית ורייזון ,הודיעה אתמול (שני) רשמית כי בכוונתה לרכוש את  חברת האינטרנט הוותיקה יאהו במהלך הרבעון הראשון של 2017, זאת במסגרת מאמציה להרחיב את קהל הלקוחות שלה בתחום הדיגיטל. עסקת הרכישה, בשווי 4.83 מיליארד דולר (כ-18.5 מיליארד ש"ח), מסמן סופה של תקופה עבור יאהו, חברה שהגדירה במובנים רבים את ימיה הראשונים של רשת האינטרנט אך לא הצליחה לשמור על רלוונטיות בעולם מקוון שנשלט על ידי גוגל ופייסבוק.

מדובר בפעם שנייה, בשנים האחרונות, בה רוכשת ורייזון ענקית אינטרנט דועכת. בשנה זעברה רכשה החברה, המפעילה הסלולרית הגדולה ביותר בארה"ב, את חברת AOL עבור 4.4 מיליארד דולר (כ-16.8 מיליארד ש"ח). שני המותגים המופעלים יופעלו כעת במשולב.

"יש לנו הערכה להישגים של יאהו. מהות העסקה הזאת היא שחרור הפוטנציאל המלא שלה", אמר מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, בהודעה לעיתונות.

מרבית המומחים צופים כי העסקה תביא לסיום כהונתה בת ארבע השנים של מנכ"לית יאהו, מריסה מאייר, שכשלה במאמציה להציל את החברה השוקעת, שהוערכה פעם בשווי של 130 מיליארד דולר (כ-499 מיליארד ש"ח). עם זאת, בהודעת דוא"ל ששלחה לעובדי החברה, כתבה מאייר כי בכוונתה להישאר "ולהצעיד את יאהו לפרק הבא", מבלי לציין כמה זמן תישאר בתפקידה. בראיון שנתנה מאוחר יותר לסוכנות הידיעות איי.פי, אמרה מאייר כי מוקדם מדי לומר אם עדיין תחשוק בתפקיד אחרי שיאהו ו-AOL יאוחדו לחברה אחת.

"זה יהיה מוקדם מדי וספקולטיבי מדי לדון עכשיו במה תרצה ורייזון לעשות או לא לעשות. אני אשמור על ראש פתוח" אמרה מאייר, שעשויה לקבל חיבלת פיצויים המוערכת ב-55 מיליון דולר (כ-211 מיליון ש"ח) אם תעזוב אחרי השלמת המכירה.

עם השלמת העסקה בתחילת השנה הבאה, תהפוך יאהו לחברת החזקות עבור שני הנכסים הרווחיים ביותר עבורה, שלא נכללים בעסקת המכירה לורייזון- חלקה באתר המסחר האלקטרוני הסיני קבוצת עליבאבא, ויאהו יפן. השקעות אלו של החברה, שנעשו לפני עשור, שוות כיום יותר מ-40 מיליארד דולר (כ-153 מיליארד ש"ח), לפני מס.  חברת האחזקות תיפרד מהמותג יאהו ותאמץ זהות חדשה אחרי שורייזון תשתלט על הפעילויות העסקיות של החברה.

photo: Mike Mozart\ flicker
photo: Mike Mozart\ flicker

עסקת הרכישה עשויה להוביל לגל פיטורים נרחב בקרב עובדי יאהו, שכן ורייזון צפויה לפטר אלפי עובדים שתפקידם מקביל לזה של עובדים קיימים בחברת האם. יש לציין כי מאייר פיטרה כבר 1,900 מעובדי יאהו מאז ספטמבר האחרון.

בהקשר זה ראוי לציין כי עובדי ורייזון, התאגדו במסגרת איגוד עובדי התקשורת האמריקנית ואף קיימו שביתה בת חודש, בטענת על העברת מרכזי השירות למיקור חוץ בפיליפינים ובמקסיקו, חיוב העובדים בשעות נוספות, שליחת עובדים למשימות בערים אחרות הנמשכות חודשים שלמים והשימוש הגובר בחוזים אישיים המקטין את כוחו של האיגוד.

בחודש מאי האחרון נחתם בחברה הסכם עבודה קיבוצי עבור קרוב ל-40 אלף עובדים, בכללם גם עובדי החנויות הקמעוניות ומרכזי התמיכה הטלפוניים. במסגרת ההסכם התחייבה הנהלת ורייזון להוספת 1,300 משרות תמיכה טלפוניות, העלאת שכר בגובה 10.9% על פני ארבע שנים, ביטול הקיצוצים המתוכננים בקרנות הפנסיה של העובדים ועוד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!