דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החינוך המקצועי

בלעדי / האם מש' החינוך מטעה בתי ספר מקצועיים על מנת להעבירם לפיקוחו?

במכתב ששלח שולי אייל, מנהל אגף בכיר במשרד הכלכלה, למנכ"לי רשתות בתי הספר המקצועיים והגיע לידי 'דבר ראשון', טוען אייל כי משרד החינוך ממשיך בנסיונותיו להעביר את בתי הספר המקצועיים לפיקוחו

משרד החינוך בירושלים (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר / ויקימדיה קומונס)
משרד החינוך בירושלים (צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר / ויקימדיה קומונס)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

נמשכת הסערה סביב סוגיית העברת החינוך המקצועי לפיקוח משרד החינוך. מכתב ששלח שולי אייל, מנהל אגף בכיר במשרד הכלכלה והתעשייה למנכ"לי רשתות בתי הספר המקצועיים, והגיע לידי 'דבר ראשון', מעלה טענות כי משרד החינוך פועל בניגוד להחלטת ראש הממשלה מהשבוע שעבר, לפיה יישארו בתי הספר המקצועיים תחת פיקוח משרד הכלכלה.

"בימים האחרונים אני למד" נכתב במכתבו של אייל למנהלי הרשתות, "שמשרד החינוך אינו מקבל את החלטת ראש הממשלה ופועל בכל כוחו להעברה פרטנית של בתי ספר, כאשר הוא מודיע לכל רשת בנפרד שיתר הרשתות העבירו את בתי הספר והם האחרונים שטרם העבירו…", כתב אייל לרשתות.

ל'דבר ראשון' נודע כי מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, היא מי שפונה למנהלי רשתות בתי הספר המקצועיים תעשייתיים ומפעילה עליהם את הלחץ לעבור לפיקוח משרד החינוך. כאמור, הטקטיקה שבה משתמשת המנכ"לית כוללת הטעיה – כך נטען.

בהמשך מכתבו של אייל, האחראי בין היתר על החינוך המקצועי במשרד הכלכלה נכתב, "אף רשת לא פנתה בכתב למשרד הכלכלה על החלטתה להעביר בתי ספר (אפילו לא אחד!!). כל הרשתות מלבד אורט הודיעו לי בשיחות הטלפון, שאין בכוונתם להעביר בתי ספר. רשת אורט, לשאלתי בטלפון, ציינה שיש בכוונתה להעביר 4 בתי ספר בשל הלחץ שהופעל מטעם משרד החינוך ומתוך הבנה שהם לא היחידים שמעבירים…"

כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיע שר החינוך נפתלי בנט על כך שהממשלה מתכוונת לאשר את מעבר בתי הספר המקצועיים ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. על פי ההצעה, 60 בתי הספר המקצועיים היו עתידים לבצע את המעבר כבר בחודש ספטמבר הקרוב. בבתי הספר של משרד הכלכלה לומדים כ-12 אלף בני נוער והם משלבים לימודי מקצוע ועבודה מעשית. במשרד החינוך פועלים כיום כ-900 בתי ספר מקצועיים-טכנולוגיים, אליהם ביקש משרד החינוך לצרף את 60 בתי הספר של משרד הכלכלה. בישיבת הממשלה שנערכה לאחר ההודעה של משרד החינוך ההצעה ירדה מסדר היום וב-18.7 הודיע ראש המשלה נתניהו כי בתי הספר ישארו במשרד הכלכלה, ולא יפוצלו ממערך ההכשרה המקצועית בישראל.

תגובת משרד החינוך לא נתקבלה נכון לשעת פרסום ידיעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!