בשעה אחת וחצי הלילה (בין שלישי לרביעי), אחרי פיליבסטר שנמשך שעות ארוכות, הפסיק יו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה), את הדיון בחוק התקציב הדו-שנתי ללא הצבעה על החוק. לאחר שההצבעה על חוק התקציב נדחתה מיום שני ליום שלישי על מנת לבצע בו מספר תיקונים הגישו חברי האופוזיציה אלפי הסתייגויות מהחוק.
על פי תקנון הכנסת, על הוועדה לשמוע את כל אחת מההסתייגויות ולהצביע עליהן. במהלך כל יום האתמול (שלישי) ישבה הוועדה וחברי הכנסת מהאופוזיציה הקריאו בזה אחר זה את הסתייגויותיהם המפורטות מהחוק.
השיא, שכנראה הגדיש את הסאה, היה בשעות הלילה המאוחרות. אז, לאחר כארבע שעות בהן ח"כ סתיו שפיר הקריאה את ההסתייגויות וחברי הכנסת הצביעו עליהן, ולאחר שמעת לעת נעצר הדיון לטובת התייעצויות סיעתיות, קיבל יושב ראש הוועדה אישור מהיועץ המשפטי של הכנסת לאפשר לוועדה לקבל את ההסתייגויות בכתב עד יום רביעי אחר הצהריים, להפיצן לחברי הוועדה ולהצביע עליהן ביום חמישי בבוקר.
חברי הקואליציה זעמו על הפיליבסטר (תרגיל פרלמנטרי שמטרתו הארכת הדיון באמצעים שונים, המותרים בתקנון) שניהלה האופוזיציה ושגרם להם להישאר במשכן הכנסת עד לשעות הקטנות של הלילה. במהלך הדיון התעמתו חברי הכנסת על הלגיטימיות של המהלך ותקפו את חברת הכנסת שפיר כי היא מבזה את הכנסת.
שפיר, שהעבירה את הדיון בשידור חי בדף הפייסבוק שלה, טענה מנגד כי חברי האופוזיציה משתמשים בכלי האחרון למניעת אישור תקציב דו-שנתי שייפגע במשק הישראלי. בסיום הדיון אמרה חברת הכנסת שפיר כי "מה שהיה מאחורי הקלעים של הוועדה היה מביש. בזמן שאנחנו קראנו הסתייגויות בזו אחר זו, הסתייגיות עם הרבה תוכן שיכלו להפוך את התקציב להרבה יותר טוב, חברי הקואליציה זילזלו בוועדה והציעו לנו דילים וקומבינות כדי שנפסיק להתנגד לחוק התקציב הדו שנתי המביש הזה."
יו"ר הוועדה גפני ביקש במהלך הדיון מחברי האופוזיציה להפסיק את הפיליבסטר ואמר: "דבר אחד זה כשעושים שימוש לגיטימי בפיליבסטר. דבר אחר זה, כשעוברים את הקו האדום. כאן עברתם את הקו האדום כשאתם מגישים הסתייגויות סתמיות והזויות, כמו למשל, שבמקום תאריך פלוני יבוא תאריך אלמוני וחוזר חלילה או לחילופין איך יתחלק התקציב בין עדות וכדומה, וזה מתחיל להיות ביזיון. אני צריך לנצל את כל היכולות המשפטיות שיש לי על-מנת לעצור את הביזיון הזה לשמירת כבודן של הכנסת וועדת הכספים".
חברי הקואליציה בדיון זעמו על כך שח"כ שפיר הופכת אותם לניצבים בהצגה פופוליסטית, כהגדרתם, שנועדה לשרת את תדמיתה התקשורתית. ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) אמר כי "ממה שקרה כאן בשעות הרבות שאנחנו ישובים כאן, ניכר שכל מה שמעניין את חברי האופוזיציה זה השידור בפייסבוק והפרסומים בעיתונות. לא מעניין אותם הציבור והחוק עצמו".
ולעניין החוק עצמו, חוק התקציב הדו שנתי מסדיר את מסגרת התקציב הדו שנתי ונהלי הביצוע שלו. החוק מסדיר גם את מנגנון ההתכנסות שתוכנן על יד משרד האוצר על מנת למנוע חריגה מהכללים הפיסקאלים. המנגנון כולל תקצוב רזרבה של 3.5 מיליארד שקלים במסגרת תקציב שנת 2018 בה יוכל להשתמש שר האוצר לסגירת הגרעון במקרה של חריגה בתקציב. כמו כן המנגנון כולל מתן אפשרות לממשלה להחליט על קיצוץ רוחבי של 1% ועל שימוש ברזרבה מיוחדת נוספת. בסך הכל כולל החוק צעדי ריסון תקציבי בשווי של 10 מיליארד שקלים שיופעלו במידה ויתברר לקראת סוף 2017 כי צפויה חריגה מיעד הגרעון או מתקרת ההוצאה. החוק גם מסדיר את פיקוח הכנסת וועדת הכספים על תיקוני התקציב שהממשלה תבקש לבצע. האוצר יידרש להגיש לוועדת הכספים דוח על עמידה או אי עמידה ביעדים עד ה-1 בנובמבר 2017 ואז תתקיים התייעצות עם הוועדה ויידרש אישור לשינויים שיוצעו. כל זאת על-מנת שיהיה דיון ציבורי בתכנית ה'התכנסות' לצורך עמידה ביעדי התכנית הכלכלית בשתי שנות התקציב.