דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

דאע"ש / סוריה: לפחות 50 בני אדם נהרגו בפיגוע בעיר הכורדית קמישלי

העיר הכורדית קמישלי, הנמצאת על גבול טורקיה נחרדה אתמול (רביעי) מפיצוץ כפול של שתי משאיות תופת. דאע"ש טוענים כי הם יזמו את הפיגוע.

אוריאל לוי

פיגוע כפול באמצעות שתי משאית תופת, הרעיד אתמול (רביעי) את העיר קמישלי הנמצאת בצפון סוריה, על גבול טורקיה. בקמישלי 90,000 תושבים, והיא העיר הכורדית הגדולה ביותר בסוריה.

משאיות התופת התפוצצו בשני צידיו של רחוב מרכזי בעיר. האחת סמוך למפקדה של המשטרה המקומית ובניין משרד ההגנה של רוג'בה והשנייה סמוך למסגד קאסמו, בו התארגנה ההפיכה העממית הכורדית של רוג'בה. סוכנויות הידיעות מדווחות על 50 הרוגים ומאות פצועים. כ-18 אנשים עדיין נעדרים, מעריכים כי לפחות חלקם כלואים בהריסות. שלושה ימי אבל הוכרזו ברוג'בה בעקבות הפיגוע.

תושבי קמישלי מאשימים את ממשלת סוריה בסיוע לדאע"ש. בחודשים האחרונים גבר המתח בין הממשל האוטונומי של רוג'בה לבין הממשל הסורי, ולאחרונה היו גם קרבות ביניהם. התושבים טוענים כי כל הכניסות לקמישלי מאובטחות במחסומים והדרך היחידה בה דאעש יכלו להכניס שתי משאיות תופת היא בעזרת ממשלת סוריה.

תושבי רוג'בה, הנצורה בידי דאע"ש מדרום וטורקיה בצפון, סובלים ממחסור בתרופות. הדרך היחידה להכניס אספקה למובלעת הנצורה היא מהמחוז האוטונומי הכורדי בעירק. הממשל ברוג'בה טוען כי הכורדים בעירק מעקבים משאית תרופות מזה חודש בגבול וגם לאחר הפיגוע לא אפשרו לה להכנס. הממשל הכורדי האוטונומי בעיראק טוען כי שלח שלושה טון של תרופות לקמישלי בעקבות הפיגוע.

דאע"ש טוען כי הפיגוע נעשה כנקמה על הפצצות הקואליציה בהובלת ארה"ב במנביג', בהן, לפי הדיווחים נהרגו עשרות אזרחים בשבוע האחרון.

שגרירות ארה"ב בסוריה גינתה היום (חמישי) את הפיגוע דרך דף הטוויטר שלה ומסרה כי "ההתקפה בקמישלי מוכיחה שוב כי דאע"ש מבקש לזרוע אימה ברחבי עיראק וסוריה תוך פגיעה באזרחים תמימים." עוד הוסיפה כי "ההתקפה הזו רק תגביר את התמיכה הבינלאומית באלה שנלחמים בדאעש בשטח". הדברים כוונו לכוחות ה-YPG וה-SDF אשר מטהרים בימים אלה את מנביג' מנוכחות הג'יהאדיסטים.

בהודעה שמסרה מפלגת השלטון בחבל האוטונומי של רוג'בה, הבטיחה המפלגה להמשיך בחיזוק החברה האזרחית, שמירה על זכויות אדם, דו-קיום ודמוקרטיה חילונית המאפיינים את רוג'בה. "אנו פונים שוב לכל אזרחי סוריה וקהילות העולם, ומפצירים בכם כי אין לנו דרך אחרת מלבד התקדמות בנתיב, אותו פרצו אלפי קרבנות קדושים, לעבר חופש וחברה דמוקרטית. אנחנו נתגבר על כל המכשולים בדרך. אנו צועדים בדרך זו מלוכדים מתמיד ובטוחים בצדקת דרכנו".

בתוך כך, דיווחו לוחמי ה-YPG כי דאע"ש מציתים בניינים של אזרחים במנביג' במטרה ליצור מסך עשן שיקשה על ההפצצות האוויריות של הקואליציה בראשות ארה"ב.

במקביל הכוחות הצבאיים של רוג'בה YPG ו-SDF הנלחמים בדאע"ש, נכנסו למרכז העיר מנביג', עליה הם מטילים מצור מזה חודש. מנביג' הייתה אחת הערים הגדולות שדאע"ש כבש לפני כשלוש שנים ומשמשת נקודה אסטרטגית סמוך לגבול הטורקי ממנו דאע"ש מעביר אספקה, תחמושת, לוחמים ונשק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!