דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הדין לעבודה

יחסי עבודה / עובדי חברת החשמל מתנגדים לפיטוריהם של 60 'עובדים זמניים'

בעקבות פנייה של הנהלת החברה, הורה היום (ראשון) בית הדין על הקפאת הכוונה לפטר 60 עובדים זמניים, כמו גם את העיצומים בהם נוקטים העובדים מאז השבוע שעבר בגין כוונה זו.

עובדי חברת חשמל בעת תיקונים צילום: גילי יערי פלאש90
עובדי חברת חשמל בעת תיקונים צילום: גילי יערי פלאש90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת חברת החשמל פנתה היום (ראשון) לבית הדין האזורי לעבודה על רקע מה שהגדירה "החרפה בעיצומי העובדים". בית הדין הורה על הפסקת העיצומים והקפאת הפיטורים עד לדיון מחר בבוקר .

ועד עובדי חברת החשמל נוקטים בעיצומים החל מיום רביעי שעבר, זאת על רקע כוונת ההנהלה לפטר 60 עובדים זמניים. הבוקר, טרם הפנייה לבית הדין, הודיעה החברה כי בשל העיצומים לא תתקיים קבלת קהל סדירה במחוזות דן, ירושלים ובאר שבע. בנוסף, מוקד השירות הטלפוני, 103, במחוז דן יטפל בפניות על תקלות בלבד.

עובדי חברת החשמל מבצעים תיקונים במתח חי בכבל מתח גבוה בשכונת רמות בירושלים. צילום: דודו טוהר, חברת החשמל
עובדי חברת החשמל מבצעים תיקונים במתח חי בכבל מתח גבוה בשכונת רמות בירושלים. צילום: דודו טוהר, חברת החשמל

בהנהלת החברה טוענים כי הפיטורים הם "לאור סירובו של ארגון העובדים לצעדי ההתייעלות שמבקשת החברה לנקוט בהוצאתם של מאות עובדים לפרישה מוקדמת". יש לציין  כי בפועל, כ-450 עובדי חברת החשמל פרשו מרצון כחלק מהבנות שהושגו בפברואר השנה בין וועד העובדים וההנהלה, אשר במסגרתו התחייבה הנהלת החברה להעניק ל-150 עובדים זמניים קביעות במקום העבודה. במקביל, מתנהל בין החברה לוועד העובדים משא ומתן לקראת רפורמה בחברה, במסגרתה יתקיימו, ככל הנראה, צעדי התייעלות נוספים.

אתר החדשות Ynet פרסם כי ביום חמישי האחרון התבצרו עובדים זמניים של החברה בבניין ההנהלה, והיום היו צפויים העובדים הזמניים להתכנס בבניין המרכזי של חברת החשמל בחיפה משם יודיעו על החרפת הצעדים.

מהנהלת החברה החשמל נמסר כי היא "רואה בחומרה את הצעדים עליהם הורה ארגון העובדים, אשר מבקש לסכל את פעולות ההתייעלות בהן מבקשת ההנהלה לנקוט. החברה נמצאת בעיצומם של דיוני רפורמה ופועלת במקביל לנקיטתם של צעדי תהליך התייעלות הכרחיים כבר במהלך שנת 2016".

עוד הוסיפו, כי העובדים הזמניים נקלטו מלכתחילה לתקופה של עד חמש שנים ובנסיבות שנוצרו החברה אינה יכולה להעבירם למעמד של עובדים קבועים. "החברה תקצה תקנים לקביעות מתוך ראיה אסטרטגית של צרכי החברה ובכפוף לביצוע צעדי ההתייעלות המתחייבים", תגובת ההנהלה.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!