דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

התאגדות אמריקנית / עובדי מלון של דונלד טראמפ מתקרבים למו"מ קיבוצי

החלטת המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב אישרה תוצאת ההצבעה של העובדים להתאגד. העובדים טוענים שלמרות מאמציו להצטייר כידיד העובדים, עשה המועמד הרפובליקני כל מאמץ לסכל את התאגדותם.

Photo: Tony Webster, flickr
Photo: Tony Webster, flickr

עובדי בית מלון בלאס וגאס, שבבעלות המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, עשו צעד משמעותי במאמציהם להתאגד, אך ייתכן שיש בפניהם דרך ארוכה עד חתימה על הסכם קיבוצי אם הנהלת המלון תמשיך לעכב את התהליך.

המועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB), הגוף הפדרלי המופקד על טיפול בסכסוכי עבודה ונהלי עבודה לא תקינים, הודיעה בשבוע שעבר כי היא דוחה את הערעור שהגישה חברת "טראמפ ראפין מסחר בע"מ" (המנהלת את בית המלון) על הבחירות שקיימו העובדים בדצמבר 2015 בהן ניתן רוב להתאגדות. משמעות ההחלטה היא שהחברה מיצתה את כל אפשרויות הערעור בפני המועצה.

"אנחנו שבעי רצון מהחלטת ה-NLRB, ששוב אישרה שההצבעה על התאגדות בבית המלון 'טראמפ' בלאס וגאס הייתה הוגנת וחוקית" אמרה גאוקונדה ארגואלו-קליין, גזברית איגוד הקולינריה, המייצג את העובדים, "אנו מצפים להתחלת משא ומתן כדי שהעובדים יוכלו לקבל שכר הוגן, ביטחון תעסוקתי וביטוח רפואי טוב".

טראמפ אמנם מחזר במסגרת מסע הבחירות שלו אחרי מעמד הפועלים, ואף אמר כי הוא זוכה ל"תמיכה עצומה" מהאיגודים המקצועיים, איתם עבד בשיתוף פעולה בניו יורק, לטענתו. עם זאת, טענו עובדי המלון באזני ה"ניו יורק טיימס", כי המועמד לא רק סירב להיכנס למשא ומתן אלא עשה כל מאמץ לבלום את נסיונות ההתאגדות שלהם, כולל העמדה לדין משמעתי ואפילו פיטורים של עובדים שענדו סיכות התומכות במהלך.

עם זאת, ייתכן כי יש עדיין דרך ארוכה עד שהנהלת המלון תחויב לפתוח במשא ומתן קיבוצי עם העובדים, כך לפי רובן גרסיה, מבית הספר למשפטים באוניברסיטת לאס וגאס. גרסיה אמר לסוכנות הידיעות איי.פי. כי אם ההנהלה לא תנקוט אף צעד, תוכל ה-NLRB להעמידה לדין על אי-קיום משא ומתן בתום לב, אבל המאבק המשפטי הזה יכול לעבור שורה של ערכאות ערעור פדרליות ואף להגיע עד בית המשפט העליון.

אולם, הדגיש גרסיה, לעתים נדירות בלבד מבטלים בתי המשפט תוצאות של הצבעה על התאגדות. "טכנית, זו אפשרות זמינה למעסיקים, אך אני חושב שלא סביר שמהלך כזה יצליח", אמר.

איגוד הקולינריה של לאס וגאס, הנחשב לאיגוד בעל כוח רב, בשיתוף איגוד מקצועי נוסף, ערך מצעד לאורך שדרת המלונות בעיר וקרא לטראמפ לסגת מעמדתו ולנהל משא ומתן קיבוצי.

תגובת בית המלון לפסיקת ה-NLRB לא נתקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!