דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

תאגיד השידור הציבורי / ועדת הכלכלה תחליט אם לאפשר לתאגיד לעלות לאוויר שלא מירושלים

תאגיד השידור הציבורי מחויב לפעול מירושלים, אך מנהליו טוענים כי אין בעיר מקום המוכן לכניסה מידית. הצעה לתיקון החוק לפיו התאגיד יוכל לשדר מחוץ לעיר עד יוני 2018 עוררה סערה בכנסת. ח"כ אמסלם: "איך עובדת שמפזרת את הילדים שלה בבוקר תעבוד במודיעין?"

דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא מיקומו של תאגיד השידור הציבורי החדש. לאחר שמליאת הכנסת אישרה אתמול בקריאה ראשונה את דחיית שידורי התאגיד, נפגשה הוועדה עם מנהלי תאגיד השידור הציבורי החדש 'כאן' וראש עיריית ירושלים ניר ברקת לדיון בסעיפי החוק. אחד הסעיפים בחוק, המאפשר לתאגיד לעלות לאוויר באופן זמני מחוץ לירושלים, עורר ויכוח סוער, שבסופו קבע יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כי ההצבעה על התיקונים תידחה למחר בבוקר.

בחוק שקובע את הקמתו של תאגיד השידור החדש מצוין כי "עיקר שידוריו של תאגיד השידור הציבורי ישודרו מירושלים", וכן כי הנהלתו של התאגיד תשב בירושלים. עם זאת, נכון לעכשיו לא מצאו מנהלי התאגיד מבנה בעיר המתאים לדרישותיהם ומוכן לכניסה מידית. לפני שבוע רכש התאגיד בניין שעל פי ההערכות יהיה מוכן לכניסה רק במהלך 2018. עם קביעת תאריך העלייה לאוויר בטווח של בין ינואר לסוף אפריל 2017, הוצע תיקון לחוק שקובע כי יוכל התאגיד לעלות לאוויר מחוץ לירושלים עד ליוני 2018.

יו"ר התאגיד גיל עומר אמר בוועדה כי ״אני אומר בצורה הכי ברורה – פנינו לירושלים. אנחנו לא משחקים משחקים. קנינו נכס בירושלים, נכון שלא נהיה שם ביום ההתחלה אבל בסוף נהיה בירושלים״.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת תקף בחריפות את תיקון החוק, ואמר ש"אף אחד לא העלה בדעתו כשהקימו את התאגיד שלא יגידו 'קול ישראל מירושלים'. אתם רוצים להכניס תיקון בחוק שמחליש את ירושלים. אסור בשום פנים ואופן שיהיה סעיף שסותר את חוק יסוד ירושלים. אל תקנו את הטיעון הטכנוקרטי שאין מקום. מספיק עם ה'בובה מעייסעס'. יש מקום לתאגיד בירושלים."

דברים אלה פתחו ויכוח בין חברי הוועדה. חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), תמך בתיקון ואמר כי "לכולנו זה חשוב שהתאגיד ישדר מירושלים, אבל זו יכולה להיות דרך נוספת להתעלל בתאגיד". ח"כ רועי פולקמן (כולנו) אמר כי "יש פה שתי סוגיות שלצערי נכרכו. בגלל ההשתוללות של ההתקפות על התאגיד, שמטרתן לחסלו, הלבישו עליו עכשיו את סוגיית ירושלים". פולקמן הציע שהתאגיד יתחיל לשדר ב-1 בינואר, כשחלק משידורי החדשות, וחלק משמעותי מהתאגיד כולו יהיה בירושלים, תוך התחייבות שהתאגיד חוזר לירושלים עד ה1 ביוני 2018.

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) תקף בחריפות את התיקון ואת הכוונה לפתוח את השידורים מחוץ לירושלים ואמר כי "החוק אומר שהתאגיד צריך לקום מירושלים. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מפרש כי 'עיקר השידורים מתייחס למישור הזמן והמרחב'. חשבתי שהוא נכנס לתורת אינשטיין. זאת חוצפה ועזות מצח של פקיד שמשנה החלטה של הכנסת. פקיד, אף אחד לא בחר אותו. זו חוצפה, אני לא מכיר דבר כזה. לא מדובר במשהו אפרורי. החוק כותב בפירוש שהשידור יהיה מירושלים".

"הדבר השני שמפריע לי הוא העובדים", הוסיף אמסלם, "החדר שלי מוצף בעובדים, איך בחור בגיל 50 יחפש עבודה? אתם רוצים להפריש חלק מהעובדים – בסדר, שלמו להם, תתנו להם פנסיה. הבעיה הכי חמורה של העובדים היא שאין להם עם מי לדבר, אין כתובת. זו אכזריות, אין דבר כזה. אנשים שעבדו 20 שנה, 30 שנה, נתנו את כל שנותיהם הטובות. זה דבר שצריך להיות חלק מהחוק הזה". אמסלם התייחס גם לעניין ההיתר הזמני לשדר שלא מירושלים ואמר כי "עובדת שמפזרת את הילדים שלה בבוקר, איך היא תעבוד במודיעין? ואחרי שהתאגיד יפתח ממודיעין ויקלוט עובדים מתל אביב, איך תעביר אותו לירושלים?"

נושא שנפתח מחדש לדיון הוא החלטתם של ראשי התאגיד שלא להשתמש במבנה רשות השידור הנוכחי. מנכ"ל התאגיד קובלנץ אמר כי "עשינו כל מה שיכולנו כדי למצוא מקום בירושלים, ולא מצאנו מקום כזה. גם רוממה לא מתאימה לצורכי התאגיד."

כשנשאל קובלנץ מה הבעיה בשימוש ברוממה, אמר כי המבנה אינו מתאים לדרכי העבודה בהם הם מעוניינים, וכי "חטיבת חדשות אחודה – רוממה לא מאפשרת לקבל את הדבר הזה. אם נתחיל לעבוד בדרך העקומה הזאת ..". בשלב זה קטע אותו ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) ועימת אותו עם אמירתם הקודמת של ראשי התאגיד כי החדשות בכל מקרה יתחילו בירושלים. על כך ענה יו"ר התאגיד כי "מה שיתחיל מירושלים זה מהדורות החדשות ברדיו, קול ישראל מירושלים. רק מהדורות הרדיו."

בשלב ההצבעות, לאחר שהתיקון אושר, הגיש ח"כ דודי אמסלם הסתייגות הסותרת למעשה את התיקון המוצע וביקש להצביע עליה. לאחר הפסקה והתייעצות, החליט כבל שלא להצביע על ההסתייגות ולדחות את ההחלטה למחר בבוקר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!