דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תיקי נתניהו

תיקי נתניהו / כתב אישום מתוקן בתיק 4000: ראש הממשלה היה מעורב ב-150 דרישות לשינוי סיקור

על פי כתב האישום נתניהו היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג אלוביץ', בעלי השליטה באתר וואלה, בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי | כתב האישום מונה 315 התערבויות בסיקור באתר

שאול אלוביץ ורה"מ נתניהו (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שאול אלוביץ ורה"מ נתניהו (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות המדינה הגישה היום  (ראשון), לבית המשפט המחוזי בירושלים, כתב אישום מתוקן בתיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כתב האישום תוקן בהתאם להחלטת בית המשפט בחודש שעבר. על פי כתב התביעה שהוגש היום, ראש הממשלה היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי, באתר וואלה. עוד טוענת הפרקליטות כי נתניהו היה מעורב באופן אישי ב-150 דרישות לסיקור.

המדינה נדרשה לתקן את הכתב האישום בחלק הנוגע לתיק 4000, משום שלא היו בו הבחנות ברורות בין מעשיו של ראש הממשלה למעשים של בני משפחתו, ומשום שהמעשים שיוחסו לנתניהו ביחס לסיקור באתר וואלה נכתבו בתיאור כללי ולא מפורט.

במקביל, לאור טענות פרקליטי נתניהו כי למעשה כלל לא התקיים סיקור אוהד לראש הממשלה באתר וואלה, ניסחה מחדש הפרקליטות את האישום. כעת טוענת הפרקליטות כי שאול אלוביץ' ואשתו, בעלי השליטה דאז באתר, ביצעו "היענות חריגה" לדרישות להטבת הסיקור, במקום הטענה הקודמת ל"סיקור אוהד".

לפי הודעת הפרקליטות, "מערכת יחסים זו כללה דרישות והתערבויות בסיקור תקשורתי בדרכים שונות באתר וואלה שבשליטת בזק, היענות חריגה לדרישות אלה ו'צנזורה עצמית' שנעשתה באתר על רקע הדרישות האמורות, זאת, כנגד הציפייה שבתמורה לכך נתניהו יקדם עבור בני הזוג אלוביץ' אינטרסים כלכליים משמעותיים; ואכן בתמורה למתת ביצע נתניהו פעולות שלטוניות שהיו בעלות חשיבות מכרעת לאלוביץ' ורעייתו והיטיבו עמם ועם העסקים שבשליטת אלוביץ'".

315 דרישות לשינוי הסיקור

הפרקליטות צירפה לכתב האישום המתוקן פירוט של אירועים קונקרטיים, 315 במספר, הכוללים דרישות מאתר וואלה להיטיב את הסיקור של הנאשם ובני משפחתו, כ-230 דרישות. על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו.

הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות, ולחלופין מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו. דרישות נוספות נגעו, בין היתר, לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים ודרישה למנוע שידור ראיון שנערך עם נתניהו.

כתב האישום המתוקן מדגיש כי ראש הממשלה היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג אלוביץ' בדרישות לסיקור, בהיקף ניכר ובאופן שיטתי. דרישות אלה, כמו גם אירועי "צנזורה עצמית" שבוצעו על רקע הדרישות האמורות, פורטו גם הן בנספח לכתב התביעה. 315 הדרישות המפורטות מהוות את רכיב ה"מתת" במערכת היחסים השוחדית שהפרקליטות טוענת שהתקיימה בין הצדדים.

פירוט הדרישות בנוגע לסיקור מופיע בנספח א' לכתב האישום המתוקן. בין היתר, מופיעות בו דרישות מ-2013 להעלות פרסום על השתתפות אביו של נפתלי בנט בהפגנות נגד ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, דרישה ביום הבחירות באותה השנה להסיר מהאתר צילומים של בנט ורעייתו, והעלאת תמונות של ראש הממשלה ורעייתו.

דרישות נוספות נגעו לפרסום ידיעות על העלויות לציבור בגין הוצאות בית הנשיא בתקופת הנשיא שמעון פרס, הסרת טורי הדעה של אלדד יניב ומנחם בן מהאתר, הסרת ידיעות הקשורות לעובד בית ראש הממשלה לשעבר מני נפתלי, דרישה להסיר סקר מחמיא לרשימת המחנה הציוני לקראת בחירות 2015, ודרישה להשאיר ביום הבחירות בעמוד הבית סרטון בו מזהיר נתניהו מפני "ערבים הנעים בכמויות אדירות אל הקלפי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!