דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

תאונות עבודה / תאונת בניין נוספת, עובד נהרג במפעל בז"ן בחיפה

העובד, כבן 40, נהרג מקריסה של תעלת מיזוג. לאחר תאונת העבודה במגדל עזריאלי שרונה השבוע, משרד הכלכלה הוציא צו איסור להמשך העבודות במקום, עד אשר ימונה ממונה בטיחות לאתר.

בתי הזיקוק במפרץ חיפה (צילום ארכיון: חן ליאופולד / פלאש 90)
בתי הזיקוק במפרץ חיפה (צילום ארכיון: חן ליאופולד / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד כבן 40 נהרג אתמול (רביעי)  מקריסת תעלת מיזוג אשר פגעה בראשו במפעל בז"ן בחיפה. על פי מידע שהגיע לקואליציה למאבק בתאונות בניין מאחד מעובדי המקום, העובד היה מסגר אשר התקין שלדיות מפלדה במקום. מדובר בהרוג ה-24 בענף הבניין, על פי הנתונים שבידי הקואליציה.

במאי השנה, דווח באתר ניוז חיפה והקריות כי שני פועלים נפצעו משריפה במהלך עבודות תחזוקה בבז"ן, ככל הנראה כתוצאה מקצר בארון חשמל. האחד נכווה בכוויות קשות ב-70% מגופו, והאחר סבל משאיפת עשן.

נתונים: דו"ח מבקר המדינה. גרפיקה: דבר ראשון
נתונים: דו"ח מבקר המדינה. גרפיקה: דבר ראשון

ביום ראשון השבוע, נהרג העובד יונוס אוזדמיר ז"ל מנפילת קורה כבדה באתר הבניה מגדל עזריאלי שרונה, המבוצע על ידי חברת אל-הר הנדסה ובניין בע"מ. שמו של ההרוג נודע לכתב רשת ב' לירן כוג'הינוף. משרד הכלכלה מסר ל'דבר ראשון' כי "הוצא צו בטיחות האוסר עבודות במקום, עד למינוי ממונה בטיחות, הסדרה ושיפור גידורים קיימים, וכן קיום הדרכה נוספת בבטיחות". כמו כן ציינו במשרד הכלכלה כי הם ממתינים עדיין לבדיקת משטרת ישראל "לאור ספקות שעלו לסיווגו של המקרה כתאונת עבודה". אוזדמיר הוא ההרוג השני באתר – עובד נוסף, אף הוא ממוצא טורקי, נהרג בו לפני שנה בנפילה מקומה גבוהה.

נתונים: דו"ח מבקר המדינה. גרפיקה: דבר ראשון
נתונים: דו"ח מבקר המדינה. גרפיקה: דבר ראשון

אתמול התקיימה עצרת אבל ומחאה על מותו של הפועל עבד אל-הרוש ז"ל (29) שנהרג ביום חמישי בשבוע שעבר, כשנפל מפיגום רעוע בראשון לציון. העצרת תתקיים בסמוך לאתר בו נפל ברח' פופל 1. העבודות באתר מבוצעות על ידי חברת "א.א. שם טוב חאזם בע"מ". כנגד אתר זה הוצא צו בטיחות על ידי מינהל הבטיחות והבריאות של משרד הכלכלה כבר בחודש מרץ השנה אך הוא לא נאכף והעבודות באתר נמשכו. בתגובה לשאלת 'דבר ראשון' האם וכיצד הוסר הצו כאשר לאחר התאונה תועדו באתר ליקויי בטיחות חמורים נוספים, מסר משרד הכלכלה: "הצו לא הוסר הוא עדיין בתוקף, ועד להתרחשות התאונה לא התקבל במשרדנו עדכון על השלמת התיקונים הנקובים בצו".

לפני שבועיים נפצע באורח קשה פועל אשר עבד בהקמת הארובה הצפונית של תחנת הכוח אורות רבין בחדרה, כשנפל לפיר הארובה מגובה 22 מטר. העובד עדיין מאושפז בטיפול נמרץ, כשהוא מונשם ומורדם במצב המוגדר קשה אך יציב בבית החולים הלל יפה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!