דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גדות ביוכימיה

גדות ביוכימיה / בניגוד להסכם הקיבוצי, ב'גדות ביוכימיה' מאיימים לפטר עובדים

בתגובה לאיומי הפיטורים של 52 מתוך 110 העובדים, פתחו הבוקר העובדים בשביתה. "שיבואו לנציגות העובדים וההסתדרות, יתנו לכולם את מה שמגיע להם בכבוד, ונלך. גם אנחנו חלק מהמקום הזה," אומרים בוועד.

הפגנת עובדי גדות ביוכימיה. צילום: יח"צ
הפגנת עובדי גדות ביוכימיה. צילום: יח"צ
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מפעל 'גדות ביוכימיה' פתחו אתמול (רביעי) בשביתה, והפגינו כנגד כוונתה של ההנהלה לפטר קרוב למחצית מעובדי המפעל. הנהלת החברה הודיעה לאחרונה לוועד העובדים כי לא תכבד את ההסכמים הקיבוציים במפעל, וכי בכוונתה לפטר 52 מתוך 110 עובדי המפעל, תוך שהיא סוגרת את מתקן הפרוקטוז, ומתחילה ביבוא החומר בשקי אריזה מטורקיה.

לדברי יו"ר הוועד, אילן ברנשטיין, במהלך השנה האחרונה לא יישמה ההנהלה את העלאות השכר שהיו אמורים לקבל העובדים, על פי ותק, בשנת 2016. כעת לדבריו, היו אמורים ההנהלה וועד העובדים לשבת למשא ומתן לקראת ההסכם הקיבוצי הבא, אולם מנכ"לית החברה, אסתר אלדן, לאחר דחיות של תחילת המו"מ, הודיעה כי אין בכוונתה לכבד את ההסכם וכי תסגור את קו הייצור ותפטר את עובדיו כבר בספטמבר.

הפגנת עובדי גדות ביוכימיה. צילום: יח"צ
הפגנת עובדי גדות ביוכימיה. צילום: יח"צ

"בהרמת כוסית שהייתה פה בפסח, המנכ"לית הודיעה לעובדים שהמפעל התייצב, ושאנחנו עומדים בכוחות עצמנו ולא צריכים תמיכה של הבעלים," אמר ברנשטיין בשיחה עם 'דבר ראשון'. ברנשטיין הוסיף כי המנכ"לית הבהירה שהמפעל אינו מצוי בסכנת סגירה יותר. "אז מה קרה? זה היה הכנת תשתית? החברה תמיד תטען שהיא מפסידה. אם הם כל כך מסכנים שיבואו לנציגות העובדים וההסתדרות, ישבו, יסגרו את המפעל, יתנו לכולם את מה שמגיע להם בכבוד, ונלך. גם אנחנו חלק מהמקום הזה, ונמצאים פה יותר שנים מהם".

לדבריו, העובדים בהחלט רוצים לדון על תכניות פרישה מרצון ופיצויים מוגדלים, "לא אנחנו מרוויחים מאה אלף שקל ברוטו בחודש ונוסעים ברכב מפואר. את זה קופת המפעל יכולה לממן? לזה אין קשיים? קשה לה להחזיק אדם בשכר מינימום". לדבריו, העובדים לא יקבלו פגיעה בחבריהם, "השער יהיה סגור, ולא תהיה פה עבודה".

לפני שנתיים הסכים הוועד לסגירה של אחד מקווי הייצור, ולפרישתם המוקדמת של למעלה מ-20 עובדים.

יו"ר הוועד: "אז מה קרה? זה היה הכנת תשתית? החברה תמיד תטען שהיא מפסידה. אם הם כל כך מסכנים שיבואו לנציגות העובדים וההסתדרות, ישבו, יסגרו את המפעל, יתנו לכולם את מה שמגיע להם בכבוד, ונלך. גם אנחנו חלק מהמקום הזה, ונמצאים פה יותר שנים מהם"

מפעל 'גדות ביוכימיה' הוא חלק מקבוצת דלק שבבעלותו של יצחק תשובה, ומייצר חומרים כימיים שונים לתעשיית המזון. על פי פרסום עיתון גלובס, רשם המפעל בשנה האחרונה הפסדים בגובה 10 מיליון ש"ח בשנה האחרונה.

אסתר אלדן, מנכ"לית 'גדות', מסרה בתגובה: "אנו דוחים את הטענות שהועלו. מפעל 'גדות' עובר בשנתיים האחרונות תהליכי התייעלות מתמשכים ומקיפים שמטרתם לאפשר את המשך פעילותו הסדירה של המפעל. בכוונתנו להמשיך ולנהל דיאלוג רציף עם העובדים, בשיתוף נציגי ההסתדרות, כפי שגם נעשה על ידינו בעבר, על מנת להגיע להסכמה על האופן המיטבי ליישום תכנית ההתייעלות בנסיבות". במפעל הדגישו כי פיטורי העובדים ייעשו בכל רמות החברה, ובכללן בשדרה הניהולית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!