דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מגדלי הדגים

מאבק מגדלי הדגים / מגדלי הדגים הפגינו מול הכנסת במחאה על הפגיעה בחקלאים

מאות החקלאים הקימו היום דגם של חומה ומגדל מול הכנסת, במטרה להבהיר כי הם נלחמים על הבית. יו"ר איגוד מגדלי הדגים: "יבוא הדגים מסין זול כי ממשלת סין מסבסדת את החקלאים שלה".

עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

מגדלי הדגים מחריפים את מאבקם נגד האוצר. אתמול (רביעי) הגיעו כמאה מפגינים לכנסת, כדי למחות נגד כוונתו של האוצר לפתוח את שוק הדגים ליבוא, ובכך למוטט את הענף בישראל. בארגון מגדלי הדגים דורשים שהאוצר יחדש את השיחות עמם, כדי להגיע לפתרון שיאפשר לענף הדיג ולתעשייה הקשורה בו להמשיך להתקיים.

המפגינים, שהגיעו מכל קצוות הארץ, רבים מהם מיישובי ספר הנמצאים על גבולות המדינה נשאו שלטים עליהם נכתב: "אני דייג ישראלי גאה"  ו"בשבילי רק דג ישראלי". המפגינים הקימו דגם של חומה ומגדל, צלו דגים על האש וחילקו אותם לעוברים ושבים. במהלך ההפגנה הגיעו חברי כנסת רבים לתמוך במגדלי הדגים. ביניהם רויטל סויד, איתן כבל, זוהיר בהלול ואיתן ברושי (המחנה הציוני), בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ועוד.

הפגנת החקלאים כנגד הפגיעה בענף הדיג צילום: דבר ראשון
הפגנת החקלאים כנגד הפגיעה בענף הדיג צילום: דבר ראשון

יוסי יעיש, יו"ר ארגון מגדלי הדגים "המאבק שלנו הוא נגד יבוא של דגים זולים מסין ללא מכס. האבסורד הוא שמחיר הייצור של הדגים הללו בסין הוא 26 שקל לקילו והם נמכרים לרשתות השיווק ב-11 שקל לקילו. ממשלת סין מסבסדת את החקלאים שלה"

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, יורם קרין, אמר: "מאבק ראשון על החקלאות כולה וההתיישבות. יש כוונה של משרד האוצר להוריד את המכס על דגים ובכך לסגור את כל ענף המדגה שיושב בעמק המעיינות, בגליל העליון ובעמקים, לאורך כל גבולות המדינה. פירוש הדבר הוא אלפי אנשים מפוטרים ולמעשה סגירת ההתיישבות. אין התיישבות בלי חקלאות ואין ביטחון בלי התיישבות". עוד אמר קרין, "אנחנו מרגישים כי בעבור הממשלה הזו לחקלאות אין ערך. אנחנו קוראים לממשלה להחזיר עטרה ליושנה ולהכיר בערכה של החקלאות."

יוסי יעיש, מזכיר ארגון מגדלי הדגים בישראל. תמונה באדיבות המצולם.
יוסי יעיש, מזכיר ארגון מגדלי הדגים בישראל. תמונה באדיבות המצולם.

יוסי יעיש, יו"ר ארגון מגדלי הדגים אמר כי "המאבק שלנו הוא נגד יבוא של דגים זולים מסין ללא מכס. האבסורד הוא שמחיר הייצור של הדגים הללו בסין הוא 26 שקל לקילו והם נמכרים לרשתות השיווק ב-11 שקל לקילו. ממשלת סין מסבסדת את החקלאים שלה. הנזק מסגירת ענף הדיג צפוי לעמוד על כמיליארד שקל בכל הארץ כשרובו יתמקד באזור עמק המעיינות, שם הוא מוערך בכ-600,000 שקל."

ביחס לתמונה הכוללת של התקפות האוצר על החקלאים אמר לנו יעיש, "ענף הדיג הוא החזית הראשונה, מאחורינו עומדים הביצים, מגדלי הזיתים, ענף הדבש, מגדלי הפרות והירקות. הם יודעים שהם הבאים בתור. אם מגדלי הדגים יצליחו לעצור את פתיחת המכסים זה יציל את כל ענפי החקלאות האחרים."

"ענף הדייג הוא החזית הראשונה, מאחורינו עומדים הביצים, מגדלי הזיתים, ענף הדבש, מגדלי הפירות והירקות. הם יודעים שהם הבאים בתור. אם מגדלי הדגים יצליחו לעצור את פתיחת המכסים זה יציל את כל ענפי החקלאות האחרים"

ייחודו של ענף הדיג, מבין שאר ענפי החקלאות, הוא בגיל הממוצע של העוסקים בו. בעוד הגיל הממוצע של חקלאים בישראל הוא 56, דווקא ענף הדיג מושך אליו צעירים רבים. המפגינים מסבירים כי "מדובר בעבודה קשה מאוד, בחום, במים. אנחנו פשוט אוהבים אותה. יש לנו בענף הדיג גאוות יחידה שאין בענפים אחרים. החבר'ה הצעירים יותר שעובדים בענף רואים בעבודה בבריכות כהכנה לשירות בשייטת".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!