דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מוחים על שיטת התקצוב

כשמתקצבים יותר את מי שיכול מלכתחילה לשלם יותר, ומתקציבים פחות את מי שיכול לשלם פחות – הפערים מתרחבים. ביום שלישי תתחיל צעדת מחאה מירוחם לירושלים הבירה. מארגני הצעדה מוחים על שיטת המימון התואם (מצ'ינג) הנהוגה על ידי משרדי הממשלה השונים – בה משווה המדינה את התקציב שמעמידה הרשות עצמה –  המביאה לכך שרשויות מקומיות חלשות מתקשות להציע שירותים דווקא לאוכלוסיות שזקוקות להם. הנערות והנשים בחצר הנשית שבחיפה נאבקות על הבית, ואשדוד חוגגת גאווה זו השנה השלישית.

13.6, יום שני

11:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על תיקון לחוק שיאפשר לאמהות לחלוק עם אבות את הזכות לשעת הנקה במהלך יום העבודה, בארבעת החודשים הראשונים לאחר הלידה. השעה תקרא מעתה 'שעת הורות' והחלוקה עם האב תהא מותנית בהסכמתה של האם.

12:00 – דיון בוועדת הכספים של הכנסת על החמרה בדרישות של כמה מחברות הביטוח לצורך הכרה בקשישים כסיעודיים.

12:00 –  דיון בוועדה המיוחדת להתחדשות עירונית של הכנסת על הקמת רשות ממשלתית חדשה לקידום פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38. חלק מחברי הכנסת חוששים כי התכניות ייעשו במבנים של דיור ציבורי, בלא למצוא לדיירים תחליף הולם או תוך צמצום מלאי דירות הדיור הציבורי.

14.6, יום שלישי

14.6-24.6 צעדת מחאה מירוחם לירושלים במחאה על אי שוויון בתקצוב הרווחה והחינוך ברשויות המקומיות. הצועדים מוחים על שיטת המימון התואם הנהוגה בתקצוב רשויות. שיטה זו מחזקת את הרשויות החזקות, שיכולות להשקיע, ומפלה את המועצות החלשות שדווקא הן זקוקות לתמיכה גדולה יותר. פרטים כאן.

9:00 – דיון בוועדת הפנים של הכנסת על החמרת הענישה בדין משמעתי לשוטרים המטרידים מינית שוטרות. הצעת חוק ממשלתית שעברה בקריאה ראשונה מציעה להקנות לבית הדין למשמעת סמכות לפסוק פיצויים למתלוננת גם ללא הוכחת נזק, ותיקונים נוספים. מנגד נמתחת ביקורת כלפי הבחירה לדון שוטרים בעבירות אלימות מינית בדין משמעתי ולא בדין הפלילי.

11:30 – דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על החלטת האוצר לאסור על הצבת מכונות מזל על ידי מפעל הפיס. כ-500 מכונות המזל של מפעל הפיס, אחראיות על כשליש מהכנסותיו, אולם תחקיר ערוץ 2 ולאחריו מסקנות ועדה שמונתה על ידי השר, מצאו כי המכונות מוצבות בעיקר באזורים חלשים כלכלית וכי מרבית המשתמשים בהן באים מקרב השכבות החלשות.

12:00 –  דיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת על הכוונה לסגור את החצר הנשית בחיפה. החצר, מרחב נשי וגן ומוגן, הוקמה לבקשת עיריית חיפה לפני שלוש שנים, ופעילות בה כ-250 נשים מגילאי 25-13. מזה חצי שנה שמשרד הרווחה עצר את התקצוב של החצר.

12:00 – דיון מהיר לבקשת חברי כנסת בוועדת הכספים בנושא מימוש התחייבות משרדי האוצר והרווחה להקצות 25 מיליון ש"ח לעמותות העוסקות בביטחון תזונתי עבור נזקקים.

13:15 – דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת על הצעת חוק שתחייב כל עסק שירצה להתמודד למכרז ממשלתי על ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלויות, שיעמוד, לכל הפחות, על  5% מכלל מצבת העובדים. כבר היום, על פי צו ההרחבה להסכם שנחתם בין ארגוני המעסיקים להסתדרות, מחויב כל עסק בו למעלה מ-100 עובדים, להעסיק לפחות 3% עובדים עם מוגבלויות.

15.6, יום רביעי

9:30 – דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא משבר הדיור. מחירי הדיור ממשיכים לעלות בעוד השכר הריאלי נשאר ללא שינוי זה 15 שנים.

16.6, יום חמישי

22:00-17:00 –  אירוע תמיכה בחצר הנשית בחיפה, מול היעדר התקצוב. בחצר עצמה, רחוב בן יהודה 29. פרטים כאן.

17.6, יום שישי

11:30 – מצעד הגאווה השלישי באשדוד, ייפתח ברחבת העירייה ויסתיים בחוף הקשתות. פרטים כאן.

16:00 – קבלת שבת בקריית גת עם הצועדים מירוחם לירושלים. האירוע בארגון תנועת הפריפריות. גן הנבל קרית גת. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!