דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כל אדם צריך בית

על פי דוח מבקר המדינה, בשנת 2014 המתינו 2,570 משקי בית למימוש זכאותם לדיור ציבורי. "חושך, זה מה שראיתי במשך שנים של בקשות וועדות, סירוב אחר סירוב, בית קטן נורא, צפיפות שרק הולכת וגודלת. ילדים קטנים בבית, שלושה ילדים  בחדר, כול כך קטן פשוט לא יאומן" כותבת ר' בעדות בפייסבוק על ההמתנה לדירת דיור ציבורי. "אני חייה מתה בדירת החדר הקטנה הזו ורוצה לצאת, לפרוץ החוצה, לקבל את מה שמגיע לי, לילדי, לשקט הנפשי שלנו. הרי אני ובעלי עשינו צבא שירתנו את המדינה, הלכנו לפי החוק, ומה שאני צריכה זו עזרה לקורת גג לילדי למשפחתי האהובה, שהולכת ומתפרקת בגלל שאין אוויר, ומרחב, והכול נהרס".

השבוע תעלה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק יסוד הזכות לדיור וביום שלישי יצויין יום הדיור הציבורי בכנסת ישראל. ברקע – מול ביתו של שר השיכון יואב גלנט שבמושב עמיקם, הוקם מאהל של נשים הממתינות לדיור ציבורי עם בני משפחותיהן, לצד פעילות ופעילים במאבק הדיור הציבורי. המאהל ברחוב הנרקיס במושב עמיקם. פרטים כאן.

10.7 יום ראשון

במהלך הימים ראשון ושני, פעילי תנועת הפריפריות ממשיכים להחתים את חברי הכנסת על דרישה לתקצוב דיפרנציאלי של חינוך ורווחה. פרטים כאן.

9:30 יום עיון של מרכז נאמני תורה ועבודה – "עם, תורה ומדינה – ומה שביניהם", יום עיון במתכונת של לימוד משותף בסוגיות בוערות בישראל: נישואין וגירושין, גיור, כשרות, מעמד השבת, ונושאים נוספים. מדרשת לינדנבאום, רחוב לייב יפה 51, ירושלים. פרטים כאן.

הממשלה תדון בהצעתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה להעביר את החינוך המקצועי לאחריות משרד החינוך, תוך ביטולו בפועל של מסלול החניכות המאפשר לבני נוער הכשרה תוך כדי עבודה מעשית. הצעד צפוי להשפיע על 12 אלף בני נוער, שימצאו עצמם מושבים למערכת שכבר פלטה אותם בעבר. הסתדרות הנוער העובד והלומד, הארגון המייצג את בני הנוער העובדים במסגרת חוק החניכות, צפויה להפגין מול ישיבת הממשלה כנגד חיסול החינוך המקצועי בשעה 10:30. פרטים כאן.

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה להצביע על הצעת חוק יסוד "הזכות לדיור", של ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת).

11.7 יום שני

9:00 דיון בבג"צ בנושא העתירה כנגד הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים. לטענת העותרים מדובר בהעברת תחום שהוא בליבת האחריות של הרשות המבצעת לידי גורמים בשוק הפרטי המונעים משיקולי רווח. אולם ההרכב בראשות השופט ח. מלצר.

11:00 דיון בוועדת הכלכלה על הצעת חוק מוסר התשלומים – החוק מבקש להורות למשרדי הממשלה, גופים נתמכים וכן עסקים פרטיים לשלם לספק בתוך 45 יום מיום רכישת השירותים, למעט במקרים בהם הוסכם בין מזמין השירותים והספק זמן ארוך יותר הנובע ממהותה הייחודי של ההתקשרות. הצעת החוק צפויה להשפיע על עסקים קטנים ועצמאים בישראל.

12:00 דיון בוועדת הרפורמות של הכנסת על הפיכת אגף שוק ההון במשרד האוצר לרשות סטטוטורית שתקרא "רשות ההון, ביטוח וחסכון", כחלק ממהלך הרפורמה בבנקים.

12:30 דיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת על התנאים הפיזיים בעמדות שמירה של מאבטחים. לוועדה הגיעו פניות המספרות על עמדות שמירה עם חלונות שבורים, ללא מיזוג וחשופים לתנאי מזג האוויר.

18:00 ערב גישור עירוני בעיר לוד, עם תיאטרון פלייבק על יישוב סכסוכים, ולמידה על עולם הגישור, בארגון המרכז לגישור ודיאלוג קהילתי. אשכול פיס, הקריה הטכנולוגית אורט, רחוב בן חמו 5, לוד. פרטים כאן.

19:00 פעילי שכונות דרום תל אביב המיועדות לפינוי – שכונת הארגזים, כפר שלם וגבעת עמל יגיעו לגבעת אולגה בחדרה, היכן שגדל שר האוצר משה כחלון, למחות על אי הסדרת הפיצויים והדיור החלופי, ועל פינויין של משפחות בכוח. יאורגנו הסעות מהשכונות, למרכז המסחרי בגבעת אולגה. פרטים כאן.

12.7 יום שלישי – יום הדיור בכנסת.

פורום הדיור הציבורי ושדולת הדיור בכנסת מזמינים את הציבור להירשם להסעה ודיונים שיתקיימו באותו היום ולכינוס השדולה שיתקיים באותו יום בשעה 14:30.

10:00 דיון בוועדת הכספים של הכנסת על הכוונה למכור את השליטה בחברת הביטוח "הפניקס" לחברה בבעלות סינית, ועל השפעת המהלך על הביטחון הפנסיוני של החוסכים. הנושא נמצא בבחינתה של הממונה על הביטוח דורית סלניגר

10:00 דיון בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת על תופעת ההטרדות המיניות של נשים הנזקקות לדיור ציבורי.

11:00 דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת על נושא דירות דיור ציבורי שהושכרו שלא לזכאים לדיור ציבורי, וכן על התוכנית להפרטת חברת עמידר.

11:30 דיון בוןעדת הכלכלה בנושא הגדלת מלאי הדירות בדיור הציבורי

13:00 ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת תכין את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד לשיקום כלכלי של חייבים לקריאה שניה ושלישית.

20:00 ערב לכבוד השקת קמפיין צילומי נשים גאות בירושלים. וידאו פאב, רחוב הורקנוס 1, ירושלים. פרטים כאן.

20:30 הרצאה – נקמתו של דור הקנגרו – על הדור שמתקשה לצאת מבית ההורים ולעמוד כלכלית בכוחות עצמו. רחוב שמחה 5 (הכניסה מרחוב אדר 8) בעיר העתיקה באר שבע. פרטים כאן.

13.7 יום רביעי

8:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על מותם של ילדים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, כתוצאה

9:00 דיון בוועדת החינוך של הכנסת על הכוונה שלא לפתוח מעונות יום לא ממוגנים בתחילת שנת הלימודים בעוטף עזה.

19:00 – לוקחים את לה"בה לקרקס – סדנאת הכנת כרזות נגד גזענות, בארגון המרכז הרפורמי לדת ומדינה והבית הפתוח בירושלים. בית שמואל, רחוב אליהו שמאע 6 ירושלים. פרטים כאן.

14.7 יום חמישי

18:00 מצעד הגאווה בבאר שבע, במחאה מול עיריית באר שבע לתקציב עבור הקהילה הגאה והבית הגאה בבאר שבע, ובמאבק לשוויון. חניון ויטמן (צמוד לקניון הנגב), רחוב הרצל פינת דוד טוביהו, באר שבע. פרטים כאן.

16.7 יום שבת

19:45 – ג'אווה, אירוע גאווה בקריית יובל, באירוח הג'אמפלצת, לזכרה של שירה בנקי ז"ל. הקראת שירה, ספוקן וורד, ונגינה. בית טילור, רחוב זנגויל 23 ירושלים. פרטים כאן.

"אדם צריך בית / מי שלא אז לא
איך הוא עובר / הלילות שלו
חרדות מלטפות את קירות הבית
מה זה בית? / מה זה בית?
המיטה, הכסא, השולחן, החלון
העולם שמסביבו"
(אדם צריך בית / ישראל ברייט)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!