דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

בנגב ייבחן העם בישראל

החל מיום חמישי שובתים עובדי 'אמיליה קוסמטיקס' שבירוחם במחאה על פיטורי 30 עובדים ועובדות. עובדי המפעל השובתים הקימו אוהל מחאה בפתח המפעל, ואף קיימו ביום שישי אירוע קבלת שבת משותפת עם פעילים חברתיים. ביום חמישי הגישה הנהלת החברה בקשה לצו מניעה בבית הדין האזורי בבאר שבע, אשר תידון בימים הקרובים. ביום ראשון תתכנס ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לישיבת חירום בנושא.

לפני כשלוש שנים, במהלך מאבקו של מפעל נגב טקסטיל בשדרות על קיומו, אמר ראש העיר שדרות דאז דוד בוסקילה כי אחד השרים הסביר לו שהמפעל השדרותי פשוט "אינו משתלם כלכלית." בוסקילה השיב בתגובה בשאלה – "האם העיר שדרות, משתלמת כלכלית? או שאולי גם אותה יש לסגור". הפקרת הפריפריה והתעסוקה בפריפריה לחסדי השוק, היא כרסום בחוסנה החברתי של מדינת ישראל. הפקרת עתידן של עובדות בנגב לשורת הרווח של חברת מינוף צינית, היא תהליך של התפוררות במפעל הציוני.

16.7  מוצאי שבת

20:00 על רקע המלצת הרשות לשיקום האסיר לשחרר את הנשיא המורשע באונס משה קצב, והדיון בעניינו בוועדת השחרורים, תתקיים הפגנה תחת הכותרת "אנס סדרתי נשאר בכלא". כיכר הבימה, תל אביב. פרטים כאן.

20:30 ג'אווה, אירוע גאווה בקריית יובל, באירוח הג'אמפלצת, לזכרה של שירה בנקי ז"ל. הקראת שירה, ספוקן וורד, ונגינה. בית טילור, רחוב זנגויל 23 ירושלים. פרטים כאן.

21:00 חוזרים לשדרה במוצ"ש עם שק"ש. מסיבת פיג'מות בשקי שינה לציון 5 שנים למחאה החברתית. שדרות רוטשילד, תל אביב. פרטים כאן.

17.7  יום ראשון

9:30 ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס לדיון חירום ביחס לפיטורי העובדים במפעל 'אמיליה קוסמטיקס' בירוחם.

16:00 ג'רמי ארטיה, פעיל חברתי אתיופי, שוטר לשעבר, פותח בצעדה מקריית שמונה לירושלים במחאה כנגד גזענות. פרטים כאן.

17:00 פעילים סביבתיים יגיעו לשימוע הציבורי בתחנת הכח חדרה ויקראו למעבר מהפקת חשמל פחמית לשימוש בדלקים פחות מזהמים ובעיקר במעבר לייצור אנרגיה מתחדשת. כינוס באיגוד ערים לאיכות הסביבה בחדרה ברחוב המסגר. פרטים כאן.

18:00 מגמה ירוקה יערכו דיון ציבורי על השפעות מסמך היתרי הפליטה של בז"ן העומד כעת להערות הציבור. המפגש יערך במרכז הקהילתי בת גלים, רחוב העליה השנייה 45. פרטים כאן.

18/7 יום שני

9:30 שביתה והפגנה של ארגון המטפלות ב'כוח לעובדים' מול בית ראש הממשלה (ושר הכלכלה) בירושלים. המטפלות במשפחתונים המסובסדים על ידי משרד הכלכלה הן עצמאיות לכאורה, אולם שכרן, שעות הפתיחה והסגירה של המשפחתונים, החופשות שלהן ואפילו התנאים ליציאתן לחופשת מחלה או לימי אבל נקבעים על ידי המדינה. לפיכח דורשות המטפלות שיפור בתנאיהן והגדלת התקצוב שלהן על ידי משרד הכלכלה. פרטים כאן.

9:30 כינוס חירום בכנסת בנושא הוועדה הארצית לתכנון מהיר (ותמ"ל). הטענות כנגד השיטה שנועדה להכשיר שטחים לבניה במהירות, היא שהשכונות הנבנות על פיה נבנות עם כשלים תכנוניים, כי היא מקדמת דיור שאינו בר השגה בפועל, וכי היא פוגעת בריאות ירוקות. ניתן להירשם לכנס כאן.

10:00 לאחר צעדת השוויון, תנועת הפריפריות ממשיכה להחתים חברי כנסת על התחייבות לפעול למען תקצוב דיפרנציאלי של רווחה וחינוך ברשויות המקומיוות. הם מזמינים פעילים להצטרף אליהם להחתמת חברי הכנסת. פרטים כאן.

10:30 דיון בוועדה לזכויות הילד בכנסת על ילדים ובני נוער המקבצים נדבות.

11:00 דיון בוועדת העליה והקליטה של הכנסת למניעת סגירתו של מרכז ספקטר המטפל בתחלואה של עולים מברית המועצות לשעבר נפגעי אסון צ'רנוביל.

12:00 דיווח של משרד הבריאות בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על יישום מסקנות דו"ח הוועדה למלחמה בעוני בתקציב 2015-2016, ועל תעדוף נושאים לתקציב .2017

12:30 דיון בוועדת העליה והקליטה על תנאי ההעסקה של קייסים ורבני קהילות העדה האתיופית. לפני כשבוע פסק בית הדין לעבודה כי המועצות הדתיות והמדינה הפלו את הקייסים ורבני הקהילות האתיופים, ואף נפסקו לטובת התובעים פיצויים.

13:00 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על הפגיעה בעובדי הבניין ובעסקים הקטנים כתוצאה מהחלטת הממשלה לאשר הבאת חברות בניה זרות לישראל.

16:00 אירוע פתיחתו של בית ספר מקצועי חדש, בית ספר דרור גליל למקצועות המחר. האירוע יהיה פסטיבל לכל המשפחה עם סדנאות רובוטים, רחפנים, חיתוך בלייזר, הדפסה תלת מימדית והרצאות TED על חינוך וטכנולוגיה. האירוע יתקיים בקיבוץ רביד. פרטים כאן.

20:30 השקת המופע 'המקום' – סיפורים חברתיים מאת אבי דבוש, ממקימי תנועת הפריפריות, התנועה לעתיד הנגב המערבי, ומנהל תוכניות בשתי"ל בעבר, ושירה של עודד גדיר המקליט בימים אלו את האלבום "מעבר למרחק' עם אמנים שונים ושירים שכתב בעקבות מפגשים עם בני נוער בכלא. האנגר 22, נמל תל אביב. פרטים כאן.

19.7 יום שלישי

10:15 דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על מוכנותו של בית החולים סורוקה, בית החולים היחיד בנגב כיום, למערכה אפשרית נוספת ברצועת עזה.

11:00 דיון בוועדת העליה והקליטה של הכנסת על הליך ההכרה באסירי ציון אתיופים שריצו תקופות מאסר בגין פעילותם הציונית.

11:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה על הצעת החוק על פיה פקחי מנהל הבטיחות והבריאות במשרד הכלכלה יחוייבו להוציא צו לסגירתם הזמנית של אתרי בניה בהם ארעה תאונה קטלנית או חמורה.

13:00 ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת תכין את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד לשיקום כלכלי של חייבים לקריאה שניה ושלישית.

13:00 דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת על הקפאת תקציב סל הבריאות, על התעלמות מהתהליך הזדקנות האוכלוסיה בתקצובן של קופות החולים ועל הכנסת תרופות מצילות חיים לסל הבריאות.

21:00 מעגלי שיח בירושלים לציון יום השנה להרצחה של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בשנה שעברה. "שלושה מוקדים מרכזיים שידעו הפגנות, אלימות ופיגועים, יהפכו למוקדים של סובלנות, קבלת האחר ונקודת מפגש בין אוכלוסיות שונות בירושלים". כיכר ציון, כיכר החתולות וגן הסוס. פרטים כאן.

20:00 מפגש פעילים סביבתיים להצלת חוף אכזיב מתוכניות בניה צמודת חוף באיזור נהריה. פרטים כאן.

20.7 יום רביעי

במהלך הימים רביעי וחמישי ייערך יריד הוועדים בישראל. יריד שנתי להצעות שי לחג, תווי קניה ומבצעי רכש לעובדים. היריד נערך כחלק מוועידת ישראל למשאבי אנוש הנערכת באותו הזמן. פרטים על יריד הוועדים כאן, פרטים על ועידת ישראל למשאבי אנוש כאן.

9:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לגבי תיקון חוק הביטוח הלאומי כך שדמי הלידה יחושבו על פי חצי השנה שקדמה ללידה, ולא על פי החודש לפניה כפי שנהוג כיום, שבדרך כלל מאופיין בהיעדרויות ובירידת שכר.

19:00 מפגש של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' עם קהילת הצעירים "הרשת" בעיר. הקטר, שדרות טוביהו 65, באר שבע. פרטים כאן.

19:00 הפגנה להעלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, בתמיכה בהצעת חוק של ח"כ נאוה בוקר עליה חתומים 83 חברי כנסת. כיכר רבין, תל אביב. פרטים כאן.

21.7 חמישי

16:15 מצעד הגאווה והסובלנות ה-15 בירושלים, בסימן שנה לרצח שירה בנקי ז"ל. לאחר שנים של מאבק על הזכות לצעוד בעיר הבירה של ישראל, הקהילה הגאה צועדת ונאבקת על הזכות לשוויון ולביטחון וזוכרת את קורבנות השנאה והאלימות. ההתכנסות בגן הפעמון. פרטים כאן.

20:00 פתיחת הג'אם החברתי של קהילת הצדק החברתי ברחובות. בג'אם נפגשים לנגן במשותף, לשמוע מוסיקה טובה, ליצור, לבטא רעיונות ומחשבות ולהנות ביחד. הג'אם מופעל בהתנדבות וללא מטרות רווח מתוך אהבה ליצירה ורצון לקדם תרבות משותפת. לוין אפשטיין 22, רחובות. פרטים כאן.

יש אירוע שצריך להכנס ללו"ז החברתי? מוזמנים ומוזמנות לעדכן במייל: luz@davar1.co.il

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!