דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא מוותרים

ראש הממשלה ויתר לפי שעה על הרפורמה שתוכננה בבתי הספר המקצועיים, אולם החינוך המקצועי בישראל עדיין עומד על כרעי תרנגולת. עשרות שנים של הזנחה וייבוש תקציבי מיצבו אותו כמסגרת אחרונה לנוער נושר, ולא כפי שצריך היה להיות – חוד החנית לחינוכם של העובדים המקצועיים המובילים בשוק העבודה בישראל. כל זאת בשעה שעסקים בישראל קורסים בשל היעדר אנשי מקצוע מוכשרים בארץ. כך לדוגמא בית הספר אורט ידין למכונאות רכב סגר את שעריו עם היציאה לחופש הגדול, ואינו צפוי לפתוח אותם מחדש בתחילת השנה הבאה. הנהלת אורט הסבירה כי הסיבה לכך היא מעבר בסיס צריפין לעיר הבה"דים בנגב – אולם נשאלת השאלה היכן ממשלת ישראל בשעה שמוסד מוביל המכשיר את דור המחר של המוסכניקים בישראל סוגר את שעריו?

במקביל נמשכת שביתת עובדי בתי המשפט כנגד הכוונה לבצע רפורמה חד צדדית באופי עבודתם. בוועד בטוחים שההנהלה שוכרת עובדי קבלן המבצעים חלק מעבודת העובדים השובתים, ואף עושה שימוש במתנדבות השירות הלאומי לביצוע עבודות הנעשות בשוטף על ידי העובדים. בשבוע שעבר קבע בית הדין האזורי לעבודה בת"א מכסות שהעובדים יחוייבו לעבוד בהם על אף השביתה. במהלך השבוע צפוי ועד העובדים לערער לבית הדין הארצי לעבודה. ייתכן ויערכו גם הפגנות במהלך השבוע.

'מסע השוויון' של ג'רמי ארטיה מקריית שמונה לירושלים, במאבק כנגד הגזענות והאפליה הממסדית כלפי העדה האתיופית ממשיך. ביום ראשון בשעה 16:00 ימשיך את צעדתו מעכו. בכל יום יפרסם בדף הפייסבוק של הצעדה להיכן פניו מועדות פרטים כאן.

24.7 יום ראשון 

10:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על הצעת חוק ייצוג הולם לעובדים עם מוגבלויות במגזר הציבורי. החוק מבקש להגדיל את אחוז העובדים עם מוגבלויות שמעסיקים מהמגזר הציבורי מחוייבים לו ל-5%. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ישתתף בישיבה.

10:30 דיון ארוך בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת להכנת חוק שיקום חדלי פרעון של שרת המשפטים איילת שקד לקריאה שנייה ושלישית

12:30 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת על עתיד בתי הספר המקצועיים שתחת פיקוח משרד הכלכלה. עתידם של בתי הספר המקצועיים המחנכים כ-12 אלף בני נוער, ובייחוד על ההכשרה המעשית בהם במסגרתה בני הנוער לומדים מקצוע ומתנסים בעבודה ממשית בו כחלק משבוע הלימודים, היה לוט בערפל בשל הכוונה להעבירם למשרד החינוך, כוונה שנגנזה לבסוף. כעת ככל הנראה יעברו יחד עם כל מערך ההכשרה המקצועית המצוי תחת תיק התעסוקה, ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה.

15:30 דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על הודעת ראש הממשלה בדבר הכוונה לדחות את סגירת רשות השידור ותחילת שידורי תאגיד השידור הציבורי החדש. בדיון ישתתפו שלמה פילבר מנכ"ל משרד התקשורת ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקרון.

18:30 הרצאת חשיפה לקורס בנושא 'הטמעת חשיבה מגדרית בפעילות ובתקציבי רשויות מקומיות', בהנחיית מיטל סטרול ממכון אדוה. בניין מועצה איזורית אזור, יצחק שדה 18, אזור. פרטים כאן.

25.7 יום שני

9:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה על יישום המלצות דו"ח הוועדה למאבק בעוני בתקציב 2015-2016 ותעדוף נושאים לקראת תקציב 2017-2018, משרד החינוך יגיש את דו"ח משרדו.

10:00-15:00 פעילי תנועת הפריפריות ממשיכים להפעיל לחץ על חברי הכנסת ולהחתים אותם על התחייבות שלא לתמוך בתקציב דו שנתי שלא יקדם תקצוב הוגן של רווחה וחינוך גם לרשויות הפריפריאליות. התנועה מזמינה אזרחים להירשם ולהצטרף בכנסת לפעילות מול הח"כים. פרטים כאן.

10:00 דיון בוועדת הכספים של הכנסת על הצעת חוק התקציב הדו שנתי.

11:00 דיון בוועדת החינוך של הכנסת על סגירת בית הספר המקצועי למקצועות הרכב אורט ידין בצריפין. בית הספר מחנך כ-170 תלמידים, רובם נושרים ממערכת החינוך העיונית. לאור מעבר מחנה צריפין לעיר הבה"דים בנגב, מבקשת רשת אורט לסגור את בית הספר המקצועי, כחלק ממגמה של צמצום החינוך המקצועי בישראל.

17:30 הפגנה בחיפה נגד הרחבת בתי הזיקוק והקמת חוות מיכלי האיכסון במפרץ חיפה, תחת הכותרת "המשפחה שלי או משפחת עופר?". הכינוס בחוף מרידיאן וההפגנה תצעד לחוף דדו. פרטים כאן.

18:00 הקרנה ודיון על הסרט "גאווה" בסניף בנק"י בירושלים. הסרט מספר את סיפורם של קבוצה להט"בית מלונדון שמצטרפת לשביתת ומחאת הכורים כנגד שבירת העבודה המאורגנת על ידי ממשלת תאצ'ר. מועדון אלכסנדר פן, רחוב כורש 14, כניסה ד4, פרטים כאן.

26.7 יום שלישי

10:30 דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בו יוצג הדו"ח הרבעוני של התוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במשרד חיפה. בכוונת פעילי איכות הסביבה להגיע לדיון במחאה על התוכנית להרחבת בז"ן.

12:00 דיון מעקב בוועדת העליה והקליטה של הכנסת אחר יישום החוק להרחבת הייצוג ההולם לבני העדה האתיופית בשירות הציבורי.

13:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, לציון יום האזרחים הוותיקים על הכרה בעבודה עם קשישים כעבודה מועדפת. בחברה שבה תוחלת החיים מתארכת, אנו צפויים לראות גידול רב באוכלוסיית הקשישים בישראל.

27.7 יום רביעי 

9:00 דיון בוועדת העבודה והרווחה על הצעת החוק למניעת התעמרות במקום העבודה.

19:00 בקריית אונו יפגינו מול בית רב העיר במחאה על התבטאויות להט"בופוביות שלו בראיון שנערך עימו בערוץ 7. רחוב ז'בוטינסקי קריית אונו. פרטים כאן.

28.7 יום חמישי

20:00 מסה קריטית ת"א – מחאת אופניים ורחצה לילית. המחאה דורשת מהרשויות גישה המגבה צורות תחבורה ירוקות – יותר שבילי דרך לאופניים והתנהגות מתחשבת כלפי רוכבי אופניים בכבישי ישראל. יוצאת מכיכר רבין. פרטים כאן.

19:30 'נפגשים בעיניים' – כחלק מניסוי קשר העין הגדול בעולם, בכיכר הבימה יזמינו פעילי האירוע להרים את העיניים ממסכי הטלפון ולהביט האחד בשני. פרטים כאן.

20:00 הפגנה על הבית – יחד נוריד את מחירי הדיור. בעקבות הקריאה לחרם על קניית דירות. כיכר הבימה ת"א, פרטים כאן.

20:00 אירוע מודעות והסברה בנושא אלימות משטרתית, ובמחאה על סגירת תיק יוסף סלמסה, בהשתתפות המשפחה. הופעות מוסיקליות (קפה שחור חזק, אבבה דס, איציק פצצתי) והרצאות. מתחם התחנה הראשונה, רחוב דוד רמז 4 ירושלים. פרטים כאן.

20:30 הרצאות במגוון נושאים חברתיים במסעדות 'השגחה פרטית' ברחבי ירושלים. בנקאות קואופרטיבית, כשרות באמונה ולא בהשגחה, נשים ברבנות, מונופולים, הלובי הציבורי בכנסת- לובי 99 ועוד. פרטים כאן.

29.7 יום שישי

9:30 הכשרה למתן מענה למניעת אובדנות בקרב הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל. המרכז הגאה, גן מאיר ת"א. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!