דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות שדות התעופה

יחסי עבודה / האוצר ימשוך 2 מיליארד ש"ח מרשות שדות התעופה, העובדים מתנגדים

ועד עובדי רשות שדות התעופה מתנגד נחרצות בטענה שהדבר יפגע באיתנותה הכלכלית של הרשות, ומאיים בשביתה. הצדדים ייפגשו היום במשרדו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן במטרה למצוא פתרון למשבר.

מטוס בשדה התעופה בן גוריון (צילום: משה שי, פלאש 90)
מטוס בשדה התעופה בן גוריון (צילום: משה שי, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הכריז היום (חמישי) כי ישבית את ההמראות מנמל התעופה בן גוריון במהלך השבת הקרובה, זאת בתגובה להודעת משרד האוצר כי ימשוך לקופתו דיבידנד בגובה  שני מיליארד ש"ח מקופת הרשות. יש לציין כי לפני שנה משך האוצר דיבידנד על סך חצי מיליארד ש"ח מקופת רש"ת, לאחר משא ומתן בו התחייב האוצר באופן מפורש, לדברי ועד העובדים, כי מדובר בצעד חד פעמי.

היום בשעות הצהריים, תתקיים פגישה בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בה ישתתפו יו"ר ועד רשות שדות התעופה, פנחס עידן, וראש אגף תקציבים במשרד האוצר אמיר לוי, בניסיון לפתור את המשבר. בפגישה ישתתפו גם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ומנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אורן כהן, דוברות ההסתדרות

"יש לשמר את חוסנה של רשות שדות התעופה", מסרו בהסתדרות, "במקום למשוך את הכסף, יש לקלוט את עובדי הקבלן הרבים ברשות שדות התעופה להעסקה ישירה".

"רשות שדות התעופה היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים" מסרו מוועד העובדים. לדבריהם, האוצר מתעלם מההוצאות הכבדות העומדות לפתחה של הרשות, כגון הקמת נמל תעופה בין-לאומי בתמנע. עוד נמסר מוועד העובדים כי משיכת שני מליארד ש"ח מקופת הרשות עלולה להובילה למצוקה כלכלית ולפגוע קשות באיתנותה הכלכלית.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי הם מצרים על פעולות הוועד, אותן הגדירו כ"מיליטנטיות", זאת על אף שלדבריהם לא מתוכננת פגיעה בעובדים, והם צפויים לקבל בונוס בחודש אוגוסט. "מאחר שאין כל כוונה לפגוע בתנאיהם, אנו סמוכים ובטוחים שהבעיה תיפתר במסגרת הדיאלוג עם העובדים וההנהלה שיתקיים היום".

עוד ציינו באוצר כי "כספי הרשות, שהיא תאגיד סטטוטורי שנמצא בבעלות המדינה, הם כספי חברה ולא כספי העובדים", והוסיפו כי העליה ברווחי רש"ת נובעת מהגידול החד במספר הנוסעים הודות להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים שהוביל האוצר. "מן הראוי שהמדינה תמשוך אותם כדיבידנד כדי להרחיב את השירותים לאזרח".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!