דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק באלימות נגד נשים

עבודה מאורגנת / עצומה של ועד עובדי פרטנר: לתת לשירה איסקוב להדליק משואה ביום העצמאות

יו"ר הוועד קרן אופק ל'דבר': "שירה מסמלת בעיני לא רק את מי ששרדה, אלא גם את מי שאזרה אומץ לדבר על כך בגלוי ולהביא את הנושא למודעות" | לפני כארבעה חודשים ניצלה איסקוב מניסיון רצח בידי בעלה

שירה איסקוב (מתוך רשתות חברתיות)
שירה איסקוב (מתוך רשתות חברתיות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

למעלה מאלף עובדי חברת פרטנר על עצומה שיזם ועד עובדי החברה, הקוראת לאפשר לשירה איסקוב להדליק משואה ביום העצמאות. יו"ר הוועד קרן אופק ל'דבר': "שירה מסמלת בעיני לא רק את מי ששרדה, אלא גם את מי שאזרה אומץ לדבר על כך בגלוי ולהביא את הנושא למודעות. זו בדיוק דוגמה למי שראוי שתדליק משואה, אישה מן היישוב שמייצגת מאבק חברתי חשוב".

קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)
קרן אופק, יו"ר ועד עוברי פרטנר (ללא קרדיט)

איסקוב ניצלה בערב ראש השנה האחרון מניסיון רצח בידי בעלה, אביעד משה. על פי כתב האישום שהוגש נגד משה, הוא תקף אותה אחרי שהביעה את רצונה להתגרש ולהעביר את החג יחד עם בנם הפעוט בבית הוריה. משה היכה את איסקוב באמצעות מערוך עץ, חנק אותה ודקר אותה כ-20 פעמים בכל חלקי גופה באמצעות סכין מטבח משוננת.

בהודעה לעובדי החברה כתבה אופק כי "סיפורה של איסקוב גרם לרבים מאיתנו להצדיע לה ובעיקר להודות לה על החשיפה החשובה העשויה לתרום משמעותית גם לנשים אחרות שלא לפחד כאשר אלימות פיזית ומילולית מופעלת כנגדן". העצומה נפתחה בעקבות ראיון ששודר עם איסקוב בתכנית 'עובדה' בתחילת החודש.

"בשלב הראשון היה חשוב לנו שזה יהיה עניין ארגוני, עניין של עובדי פרטנר כקבוצה", אמרת אופק, ומסבירה מדוע העצומה נפתחה באתר נחיתה פנימי בשלב הראשון. "בשלב מסוים התחלנו לקבל פניות מעובדים שמעוניינים להחתים גם קרובי משפחה וחברים. אחרי שנעשה סבב נוסף של החתמות נזמין גם ועדים נוספים להצטרף ליוזמה. בסופו של דבר נעביר את החתימות הללו לשרה מירי רגב העומדת בראש וועדת הסמלים והטקסים הבוחרת את מדליקי המשואות.

לדבריה, "התפיסה שלי היא שוועד עובדים צריך גם לצקת ערכים חברתיים, ולכן כל כך שימחו אותי התגובות החמות של העובדים והמנהלים שחתמו והביעו תמיכה. גם הרבה מהעובדים הגברים שלנו חתמו והרגישו צורך להדגיש שהם שותפים למאבק הזה ושהנושא הזה חשוב להם".

"היוזמה הזו שלנו היא חלק מתפיסת עולם ומתרבות ארגונית שמנחה אותנו כוועד, בשיתוף עם ההנהלה לכל אורך השנה", היא מוסיפה, "בכל שנה אני שולחת איגרת אישית לכל העובדים ביום המאבק באלימות כלפי נשים. השנה דיברנו על סימנים מקדימים לאלימות, על היכולת לזהות אותן במערכות יחסים ועל היכולת לזהות אותן גם בסביבה. זה דבר חשוב, וגם כאן בחברה שלנו זיהוי מקדים של עובדות ביחס לחברה שלהן אפשר לנו כבר בעבר לתת יד ולסייע".

"לאורך השנים, למרבה הצער, למדנו יחד עם משאבי האנוש בחברה, ללוות נשים שחוו אלימות במשפחה, ולסייע בפנייה לכל הגורמים הנדרשים", מספרת אופק, "אנחנו גם נעזרים בנעמת שיודעים ללוות בתהליכים כאלה ובסיטואציות ספציפיות. חשוב לנו שהעובדות שלנו, וגם העובדים ידעו שהם אף פעם לא לבד. שיש להם גב, שרואים אותם ושדואגים להם גם בעבודה וגם בבית".

משפטו של משה, המואשם בניסיון רצח ובחבלה בנסיבות מחמירות, נפתח בתחילת השבוע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!