דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הרפואה הציבורית / ההסתדרות הרפואית מאיימת להשבית ביום חמישי את בתי החולים

זאת על רקע הכוונה לאסור על מנהלי המחלקות לעבוד ברפואה הפרטית ועיכוב קליטת הרופאים כעובדי מדינה. שר הבריאות, יעקב ליצמן: "לא מבין על מה הם מתכוונים לשבות, הבהרתי שאין כוונה למנוע מהם לעבוד באופן פרטי בחוק ההסדרים".

בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) הודיעה הבוקר (שני) על כוונתה להשבית את בתי החולים ביום חמישי הקרוב. זאת בעקבות פגיעה ברופאים בחוק ההסדרים המוצע. טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה לאחרונה, כללה שתי רפורמות במערכת הבריאות. הראשונה, הגבלת מנהלי המחלקות לעבודה רק במערך הציבורי ולא בפרטי – שנכון לעכשיו יצאה מהחוק ומתוכנת ככל הנראה לעבור כחוק נפרד – והשנייה, עיכוב בקליטת הרופאים כעובדי מדינה והענשה משמעתית של מנהלי בתי חולים על חריגות מהתקציב.

בתגובה לשביתה המתוכננת אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי אינו מבין מה הסיבה בגינה הוכרזה. "הבהרתי ליו"ר הר"י שאין כוונה לחקיקה במסגרת חוק ההסדרים למנוע מהם לעבוד באופן פרטי. לא יודע אם זה קשור אולי ל'יוקרה' של יו"ר הר"י, ולא יודע על מה שובתים כאן".

כזכור, הכריזה הר"י לפני כשבועיים על סכסוך עבודה. במכתב ששלח לציבור הרופאים בו הסביר את הרקע להכרזת הסכסוך, כתב יו"ר הארגון, ד"ר לאוניד אידלמן, כי בתקופה האחרונה נמצאים הרופאים תחת מתקפה וישנו ניסיון לפגוע בתדמית הרופא. בנוסף, טען כי ישנו ניסיון להפחית את ההשקעה בבריאות ואת זמינות הרופאים לטיפול בחולים, הן ברפואה הציבורית והן ברפואה הפרטית.

אידלמן סיים את מכתבו בביקורת כלפי משרד האוצר. "בכל השינויים אותם מבקש האוצר לבצע, לא ניתן לראות ולו בשורה אחת התמודדות עם הקשיים והבעיות של מערכת הבריאות הציבורית: לא ניתן מענה לאורך התורים, לא ניתן מענה למחסור ברופאים וכל אחת מהגזירות רק מעמיקה את אי הספיקה של המערכת ותפגע בבריאותם של המטופלים", כתב.

רשימת הסיבות לסכסוך העבודה על פי הר"י ארוכה, וכוללת: הכנסת שינויים שיפגעו בהסכם הקיבוצי דרך חקיקה תוך פגיעה בהסכם הקיבוצי החתום; חשש ממשי שלא יוקצו תקנים כמתחייב, סירוב לאייש תקנים שהוקצו וההשלכות שיש להחלטות אלה על עומס העבודה שיש על רופאים; הגבלה חד-צדדית על משך הקדנציות של מנהלי מחלקות וזאת בניגוד לעובדה שהמדינה התחייבה לנהל משא ומתן בנושא; כוונה לבצע שינוי חד צדדי של צורת התעסוקה ופגיעה בתנאי ההעסקה והשכר של הרופאים שמועסקים בתאגידי הבריאות; קליטה חלקית של רופאים להעסקה בבתי החולים, ללא הסכמה על תנאי הקליטה עם הר"י; קביעת הסדרים המחייבים שיקולים כלכליים על פני שיקולים אחרים, ניסיון לשנות באופן חד צדדי את הכללים הנוגעים למשמעת (סנקציות על מנהלי בתי חולים שלא יעמדו בתקציב), פגיעה בסמכויות הרופאים על ידי מתן סמכויות לחלוקת מרשמים לרוקחים וניסיון לפגוע במעמד של הר"י.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!