דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד התקשורת

חיים בחובות / יוגבלו החיובים שיכולות חברות התקשורת לגבות מבעלי חוב

כך הוחלט בשימוע שערך בנושא משרד התקשורת. כיום חופשיות החברות לגבות ריבית פיגורים כראות עיניהן וללא תחשיב. התקנות החדשות יגבילו את גובה הריבית לאחוז אחד בלבד.

צילום אילוסטרציה: דבר ראשון
צילום אילוסטרציה: דבר ראשון
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת יגביל משמעותית את התשלום עבור הוצאות הגבייה המותרות לחברות התקשורת, כך הוחלט לאחר שימוע בנושא. בשימוע הוצע שבניגוד למצב הקיים כיום, בו כל חברה קובעת את התעריף על פי ראות עיניה וללא תחשיב, משרד התקשורת יגביל את התעריף בגין חובות ויסדיר תשלום קבוע להוצאות גבייה.

המצב כיום הוא שחברות התקשורת גובות ממנויים שאיחרו בתשלום או ממנויים בעלי חוב, ריבית פיגורים בשיעור גבוה, גם במקרים בהם נפתח תיק הוצאה לפועל נגד המנוי. נכון להיום, עומדת הריבית על 7.5%. בנוסף, בשל חובות של מנויים שנוצרו בגין אי-תשלום במועד, דורשות חלק מהחברות, או באי כוחן, לשלם "הוצאות גבייה" בסכומים גבוהים יחסית, בנוסף על החוב וריבית הפיגורים. בכך הופך החוב הסופי שנדרש המנוי לשלם, גבוה משמעותית מהחוב המקורי.

יובל (שם בדוי) בן בכור למשפחה קשת יום של עולים חדשים, יצא לעבודה בגיל צעיר כדי לפרנס את בני הבית וכמו שקורה לרבים, המאבק על ההישרדות היומיומית כלל גם התמודדות קשה עם חובות ופתיחת תיקים בהוצאה לפועל. לאחר שירותו הצבאי, חזר להתגורר בקריית מלאכי ונקלע למערכת הגבייה של אחת מחברות התקשורת.

לפני מספר חודשים התברר כי חוב של כ-7,000 ש"ח לאחת מחברות הסלולר הועבר במהירות למשרד עורכי דין העוסק בגביית חובות, ובתוך זמן קצר תפח החוב בתיק ההוצאה לפועל לסכום העולה על 13,000 ש"ח. המשכורת וחשבון הבנק של יובל עוקלו, והניסיונות הראשונים להגיע להסדר מול עורכי הדין לא צלחו. לא רק שהמשרד התעקש לגבות את מלוא הסכום בתיק ההוצאה לפועל אלא שהאיומים בעיקולים נוספים רק הלכו וגברו. למזלו של יובל, סייעה לו עמותת ידיד שעזרה לו להגיע להסדר עם חברת הסלולר.

במקרה אחר, לקוח שצבר חובות הגיע לסיכום עם החברה על פריסתו על פני שלוש שנים. אך לאחר שהוראת הקבע לא כובדה, העבירה החברה את הטיפול במקרה למשרד עורכי דין שביקש מהלקוח לשלם את חובו, בסך של  13,900, בתשלום אחד במזומן.  הלקוח ביקש לפרוס את החוב לתשלומים, אך נענה בסירוב. עוד נוספה לחוב ריבית פיגורים בגין חשבוניות חודשיות שוטפות, תשלומים עבור ציוד ובגין הוצאות משפטיות. בסיכומו של דבר עמד חובו של בלקוח על למעלה מ-24,000 ש"ח.

התקנות החדשות קובעות כי ריבית הפיגורים אותה תוכל חברת התקשורת ממנוי, תעמוד על אחוז אחד (1%) לכל היותר. בנוסף, קובעות התקנות כי יוגבל הסכום המרבי שניתן לגבות ממנויים בעד הוצאות גבייה עד לשלב פתיחת תיק בהוצאה לפועל. חשוב לציין כי התקנות המוצעות לא מגבילות את אפשרותו של מפעיל תקשורת להסתייע בשירותיו של עורך דין חיצוני לשם גביית חובות, אלא מגבילות את שיעור הוצאות הגבייה שניתן לגבות בין במישרין ובין באמצעות מי מטעמו של מפעיל תקשורת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!