דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדליית ארד לישראל

ריו 2016 - יש מדליה! / "אולי אנחנו בספורט אינדבידואלי, אבל אנחנו נבחרת אחת"

דבריה של הג'ודקא הישראלית ירדן ג'רבי, שלאחר יום מורט עצבים זכתה במדליית ארד, ונתנה תקווה למשלחת הישראלית ולמדינה כולה, לקראת המשך המשחקים האולימפיים.

ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP
ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק לג'ודקא ירדן ג'רבי שסיימה יום נהדר אך מורט עצבים עם מדלייה ראשונה לישראל באולימפיאדת ריו ונתנה תקווה גדולה למשלחת הישראלית לקראת המשך המשחקים האולימפיים בריו. "אולי אנחנו בספורט אינדבידואלי, אבל אנחנו נבחרת אחת" אמרה ג'רבי בסיום. ג'רבי, שעברה יום לא קל עם הפסד שנוי במחלוקת ברבע הגמר לסילבה הברזילאית, ניצחה אתמול (שלישי) בקרב על מדליית הארד את מיקו טאשירו היפנית לאחר שעלתה מבית הניחומים.

ירדן ג'רבי בקרב מול המתחרה מקובה. (צילום: AP)
ירדן ג'רבי בקרב מול המתחרה מקובה. (צילום: AP)

לג'רבי בת ה-27 זו השתתפות ראשונה באולימפיאדה והיא הגיעה אליה כשהיא מדורגת במקום הרביעי בעולם לאחר שכבר הייתה אלופת העולם בשנת 2013 וסגנית אלופת העולם ב-2014. את יום התחרות בקטגוריית המשקל של עד 63 ק"ג, החלה ג'רבי יום לאחר ההפסד של שגיא מוקי בחצי הגמר, הפסד שהעלה את רף הציפיות ממנה לזכות במדליה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התקשר לברך את ג'רבי על הזכייה: ״כל העם פה בישראל מתרגש יחד איתך. אני רוצה לומר לך שעצרנו את נשימתנו והתפללנו, אבל מי שעשתה זאת זו את. את פשוט אלופה. כל הכבוד לך״. הנשיא ביקש מג'רבי למסור את הערכתו גם לשגיא מוקי, ואמר: ״תמסרי גם לחבר שלנו, שגיא, שעשה אתמול כל מאמץ. כשאת שמה את האצבע על דגל ישראל כולנו יודעים שזה בא מעוצמה וגם מהלב.״

דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו, אמש. (צילום: AP)
דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו, אמש. (צילום: AP)

המסע למדליה של ירדן ג'רבי

שמינית הגמר: ג'רבי החלה בצורה נפלאה את יום התחרויות כשעלתה לקרב הראשון שלה רק בשלב שמינית הגמר מול מרסיט אספינוסה הקובנית. היא השיגה ניצחון באיפון נהדר אחרי שריתקה את יריבתה והשלימה ניצחון מרשים בדרך לרבע הגמר.

רבע הגמר: ג'רבי פגשה את הברזילאית מריאנה סילבה, אותה כבר ניצחה פעמיים בעבר, אך הפעם הברזילאית נהנתה מתמיכת הקהל הביתי. שתי דקות ו-20 שניות לסיום הקרב, נפצעה ג'רבי בשפה, דיממה ויצאה לטיפול. כשחזרה המשיך הקרב להיות צמוד ונגרר לתוספת זמן והכרעה בניקוד זהב. ג'רבי הצליחה להפיל את סילבה, אבל לא קיבלה על כך נקודות מהשופט, עד שלבסוף סילבה הצליחה להשיג יוקו, עמוק בתוך ניקוד הזהב והנחילה הפסד כואב לג'רבי שהשאיר לה הזדמנות להיאבק על מדליית הארד בבית הניחומים.

הקרב הראשון בבית הניחומים: ג'רבי התמודדה מול יאנג הסינית והגיבה מהר לכל הפעולות של יריבתה. פחות מדקה לסיום הזמן החוקי של הקרב, ג'רבי השיגה "וואזרי" נהדר, היא שמרה על היתרון שלה והעפילה לקרב החשוב ביותר שלה – על מדליית הארד.

הקרב על מדליית הארד: ג'רבי עלתה בנחישות רבה לקרב האחרון שלה על המדליה מול מיקו טאשירו היפנית המדורגת שלישית בעולם. הגודאית הישראלית נראתה רעבה מאוד והשיגה "יוקו" ו"ווזארי" מוקדמים שנתנו לה הרבה ביטחון. ג'רבי המשיכה באותו הקצב ושמרה על היתרון עד הסיום בדרך למדליה אולימפית ראשונה בקריירה שלה וראשונה של המשלחת הישראלית בריו!

ישראלית נוספת שהתחרתה באותה קטגוריית המשקל היא אליס שלזינגר שהתחרתה תחת דגל בריטניה, מאחר וירדן ג'רבי הועדפה על פניה כג'ודאית הבחירה שתייצג את ישראל. שלזינגר שייצגה את ישראל בלונדון 2012, ניצחה בקרב הראשון שלה את באק ג'י הון הקוריאנית ב"איפון" והעפילה לשמינית הגמר שם התמודדה מול אניקה ואן אמדן (זוכת הארד בצוותא עם ג'רבי) לה הפסידה ובכך הודחה כבר בשמינית הגמר.

שחייה – זיו קולונטרוב לא העפיל לחצי הגמר ב-100 מ' חופשי

הישראלי היחיד שהתחרה בבריכת השחייה הוא זיו קולונטרוב בן ה-19 שנכנס למעגל התחרויות כשהתחרה במשחה היוקרתי ל-100 מטר חופשי. אלוף אירופה לנוער ושיאן ישראל, סיים את המשחה שלו במקום ה-5 כשעצר את השעון על זמן של 50:65 שניות, אבל זה לא הספיק לו על מנת להגיע לחצי הגמר מאחר וסיים רק במקום ה-45 הכללי.

שייט – דוידויץ' במקום החמישי ובתמונת המדליות; צוברי צנח בדירוג

מעיין דוידוביץ' ממשיכה לגלוש מצוין בריו ואחרי שישה שיוטים היא נמצאת חזק בתמונת שיוט המדליות. גולשת ה-RS:X סיימה את שני השיוטים הראשונים של היום השני במקומות 11 ו-4, כאשר השיוט השישי והאחרון היום היה גם הטוב ביותר שלה, אותו סיימה במקום ה-3 ועלתה למקום ה-5 הכללי (עלייה של 3 מקומות מאתמול) עם סיכוי טוב להמשיך ולהיאבק על מדליה.

לעומתה, שחר צוברי ממשיך להסתבך ולצנוח בדירוג. מדליסט הארד מבייג'ין, שאחרי שלושה שיוטים אתמול דורג רק במקום ה-16 הכללי, לא הצליח להתעלות גם ביום התחרויות השני, ואת השיוט הראשון של היום הוא סיים במקום ה-22, כשהוא יורד למקום ה-18 הכללי. את השיוט החמישי צוברי כלל לא סיים וספג עוד 37 נקודות שליליות ולא נראה שיוכל להיאבק על מדליה.

טניס

דודי סלע קיווה מאוד לנצח בסיבוב השני בריו ולחולל סנסציה, אולם פערי הכוחות בינו לבין דויד גופן הבלגי (13 בעולם) היו ברורים וסלע הפסיד בשתי מערכות (6:3, 6:3).

מהלך המשחק: סלע פתח בצורה לא טובה, כאשר כבר במשחקון הראשון, הצליח גופן לשבור אותו ולהשיג יתרון לקראת המשך המערכה. בהמשך, שמרו שני הטניסאים על ההגשות שלהם, כאשר הבלגי עלה ל-1:3. הבלגי המשיך לנצל טעויות של הישראלי ובמשחקון החמישי השיג שבירה שניה. אבל סלע, כמו בכל המשחקים שלו במדים הלאומיים, ידע להתעלות והשיג משחקון שבירה משלו, ובהמשך שמר על ההגשות שלו וקבע 3:4, אולם הבלגי ניצל טעויות כפולות של סלע והשיג את השבירה השלישית בדרך ל-3:6 במערכה הראשונה.

במערכה השניה שמרו שני הטניסאים על משחקוני ההגשה שלהם. הישראלי הוליך כבר 0:40 במשחקון הרביעי, אך הבלגי ניצל חוסר ריכוז של סלע ועלה ל-1:3. מאותו רגע שמר גופן על ההגשות שלו כל הדרך לניצחון שהדיח את סלע מהתחרות.

היום החמישי בריו

הישראלים הבאים שיעלו ליום התחרויות החמישי הם הג'ודוקא לינדה בולדר בקטגוריה של עד 70 ק"ג שתנסה להמשיך את המומנטום החיובי של נבחרת הג'ודו לאחר מדליית הארד של ירדן ג'רבי וההופעה המרשימה של שגיא מוקי.

לבריכת השחייה יזנקו אנדראה מורז ב-100 מ' חופשי, גל נבו במוקדמות ה-200 מ' מעורב אישי ויעקב טומרקין שישחה את המשחה החזק ביותר שלו ל-200 מ' גב בו העפיל לגמר באולימפיאדת לונדון וסיים שביעי. האם הוא יצליח לשחזר את ההישג?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!