דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מסגרת תקציב המדינה 2018-2017

מאשרים את המסגרת / הממשלה תתכנס לאשר היום את מסגרת התקציב

בישיבתה הבוקר, תאשר הממשלה גם קיצוץ בתקציב 2016 ואת חוק ההסדרים. אתמול ושלשום התכנס הקבינט החברתי-כלכלי לאישור שורת צעדים ורפורמות שייכללו בחוק ההסדרים.

בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).
בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה תתכנס הבוקר (חמישי) לאישור מסגרת התקציב לשנים 2018-2017, הכוללת גם קיצוץ בתקציב 2016  וכן את חוק ההסדרים. לקראת ישיבת הממשלה, התכנס אתמול ושלשום הקבינט החברתי-כלכלי ואישר שורה של הצעות ורפורמות הכלולות בחוק ההסדרים. מנגד, שורה ארגונים הכריזו אתמול על צעדי מחאה כנגד הרפורמות השונות. בין המוחים: ההסתדרות הרפואית (הר"י), ראשי הרשויותהתנועה הקיבוצית ועוד. גם בין שרי הממשלה יש מתנגדים לקיצוץ בתקציב 2016 ולחלק מהרפורמות.

אחת הרפורמות שאושרו בקבינט היא זו המתוכננת במכון התקנים. המטרה המוצהרת של  הרפורמה היא עידוד התחרות על ידי שינוי הרכבי הוועדות במכון התקנים ונטרול ניגודי עניינים הקשורים לכך שחלק מחברי הוועדות במכון מגיעים מהיצרנים שמוצריהם נדרשים לעמוד בתקנים. עם זאת, במשרד האוצר לא מתכננים להשקיע את הכסף הנדרש על מנת להחליף את המומחים מטעם היצרנים.  רפורמה נוספת שאושרה בקבינט היא הרפורמה בשוק התקשורת, שבמרכזה הפרטת עידן פלוס לטובת הקמה של חברת כבלים תחרותית נוספת ליס והוט.

השר משה כחלון בפתח הקבינט הכלכלי חברתי, אוגוסט 2016. צילום: דבר ראשון
השר משה כחלון בפתח הקבינט הכלכלי חברתי, אוגוסט 2016. צילום: דבר ראשון

התכנית הכלכלית לשנים 2018-2017 כוללת גם קיצוצים תקציביים ומסים חדשים. בין המסים החדשים ניתן למצוא את המס על דירה שלישית, ביטול הפטור ממס על פיצויי פיטורים משכר של 30,000 ש"ח ומעלה ושינוי אופן המיסוי של חברי קיבוצים. מהצד השני מתכננים באוצר להוריד את מס החברות באחוז וכן שורה של הקלות מס לחברות היי טק במסגרת תכנית להגברת האטרקטיביות של המשק הישראלי להשקעות. על פי התכנית שאושרה בקבינט, חברות הייטק שהכנסותיהן השנתיות גבוהות מעשרה מיליארד ש"ח, ייהנו ממס חברות בגובה של 6% בלבד, על ההכנסות המיוחסות לקניין רוחני. חברות קטנות יותר, ייהנו משיעור מס בגובה 12%.

הקבינט החברתי-כלכלי אישר גם רפורמה שנועדה להקל על עשיית עסקים. על פי ההצעה יקוצרו הליכי רישום של נכסים ויקוצרו הליכים משפטיים הקשורים באכיפת חוזים.

 רפורמה נוספת קשורה לאיחוד שירותים המסופקים על ידי הרשויות המקומיות באשכולות של רשויות סמוכות. במשרד האוצר רוצים לאפשר לרשויות לשתף פעולה ביניהן באספקת שירותים שונים בהם לגודל יש יתרון. בניגוד לשאר הרפורמות מדובר בתכנית שתופעל במידת העניין והרצון של הרשויות המקומיות.

עוד בתחום הרשויות המקומיות, אישר הקבינט הכלכלי-חברתי את התכנית לקביעת דמי פיתוח רוחביים ברשויות המקומיות. על פי התכנית, דמי הפיתוח יהיו אחידים באופן ארצי בחלוקה למדרגות על פי פרמטרים  של טופוגרפיה וצפיפות.

 בסך העל,  אין בתכנית הכלכלית של כחלון לשנים 2017-2918  בשורות משמעותיות לציבור הרחב. המדיניות של העדפת הצרכן על האדם העובד ממשיכה, כמו גם הסרת האחריות של המדינה על אזרחיה. יש בה כמה רפורמות טובות ששר האוצר נחוש להעביר, יש בה גזירות מיותרות ובעיקר יש בה הרבה מאוד מאבקים. כחלון החליט לעצבן הרבה אנשים. יכול להיות שהדימוי הזה נעים לשר האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!