דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

סכסוך עבודה / ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה של העוזרים המשפטיים

נציגות העובדים וההסתדרות טוענות כי הנהלת בתי המשפט מסרבת למשא ומתן קיבוצי מזה שש שנים ואף נוקטת בצעדים שמטרתם לכרסם בהתאגדות העובדים. "העוזרים המשפטיים מרגישים שהמערכת מענישה אותם על שהעזו להתאגד ולבתי הדין".

בית המשפט (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית המשפט (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בשם כ-650 עוזרים משפטיים בכל ערכאות בתי המשפט ברחבי הארץ. הודעה על סכסוך העבודה  נמסרה להנהלת בתי המשפט בראשות השופט מיכאל שפיצר.

העוזרים המשפטיים, עורכי דין בהכשרתם, המסייעים לשופטים בכל פעילות מהותית הקשורה בעבודתו.

נציגות העובדים וההסתדרות טוענים כי הנהלת בתי המשפט מסרבת, מזה שש שנים, לנהל משא ומתן עם נציגות העובדים לחתימה על הסכם קיבוצי. לדבריהם, סירוב זה, מטרתו להחליש את נציגות העובדים ולכרסם בכוחה הארגוני של התאגדות העובדים, תוך שורה של הרעת תנאים בלתי פוסקת.

כך למשל מספרים העובדים כי הופקעו מהשופטים סמכויות ניהול הקשורות לעוזריהם, קוצרה תקופת הארכת השירות של העוזרים משש לארבע שנים ונמנעה מהעוזרים האפשרות להיכנס מהעתודה למשרות קבועות אלא רק למשרות מילוי מקום.

לצד זאת הנהלת בתי המשפט נוקטת במדיניות של פתיחת תקנים למתמחים בלבד במקום לעוזרים, מפעילה ועדת אתיקה שמשמעותה לא ברורה ללא התייעצות עם הוועד וכן מונעת מהעוזרים המשפטיים בבתי המשפט בתל-אביב את האפשרות לחנות בחניון המצוי במקום, על אף שאין בו מחסור של מקומות חניה.

העובדים מלווים על ידי סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אמיר ירון ומזכיר איגוד המשפטנים בפועל עו"ד יצחק גורדון, ומיוצגים על ידי עורכות הדין ארנה לין וקרן הלפרין-מוסרי ממשרד עורכות הדין ארנה לין.

"העוזרים המשפטיים מרגישים תקופה ארוכה שהמערכת מפנה להם כתף קרה ומענישה אותם על שהעזו להתאגד כדי להסדיר את זכויותיהם ושפנו לבתי הדין" אמרה יו"ר הוועד הארצי של העוזרים המשפטיים, עו"ד שרית טוביס, "ההנהלה מדרדרת את תנאי ההעסקה שלנו באופן שיטתי ונראה שמטרתה היא למחוק את המקצוע. מדובר בהתעמרות קיבוצית של ממש. המתנו זמן רב ומיצינו את כל האפשרויות להידברות, ובלית ברירה הכרזנו על סכסוך קיבוצי. אם לא יחול שינוי מהותי בהתנהלות הנהלת בתי המשפט כלפינו, לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים".

הנהלת בתי המשפט ביקשה שלא להגיב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!