דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

היסטוריה ישראלית בריו / מדהים: הג'ודוקא אורי ששון זכה במדליית ארד שנייה לישראל

ששון זכה במדליה לאחר יום תחרויות מדהים, אשר כלל תקרית דיפלומטית עם המתמודד המצרי שסירב ללחוץ את ידו וקרב שקול עם האלוף הבלתי מעורער טדי רינר, שעצר את ששון לפני הגמר | יום נהדר לגולשת מעיין דוידוביץ'

אורי ששון חוגג את הזכיה במדליית הארד באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
אורי ששון חוגג את הזכיה במדליית הארד באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליה שנייה לישראל: אורי ששון זכה במדליית ארד בתחרות הג'ודו בקטגוריות המשקל של מעל ל-100 ק"ג. הג'ודוקא הישראלי בן ה-25 נתן אתמול הופעה מדהימה, עם ניצחונות מרשימים בקרבות המוקדמים והפסד כואב לטדי רינר האגדי בחצי הגמר, כשהוא מעביר מסר לצרפתי (זוכה הזהב) שסופסוף קם לו מתחרה שמסוגל לאיים על שלטונו הבלתי מעורער. ששון מצטרף לירדן ג'רבי בהישג הגדול ביותר של הג'ודו הישראלי מאז ברצלונה 1992, אז זכו במדליות יעל ארד ואורן סמדג'ה.

ששון לא שכח לפרגן מיד למאמן אורן סמדג'ה, שילווה אותו לכל אורך הדרך: "הוא האמין בי מההתחלה. עשיתי את זה. אני מאושר בשביל המדינה, בשביל עצמי והמשפחה. ניצחתי כאן את כל הפחדים והפכתי להיות לוחם. אני ראוי לזה".

אורי ששון החל את התחרות בקטגוריה 100+ ק"ג בקרב "טעון" מול היריב המצרי איסלאם אל שחאבי שסירב ללחוץ את ידו בסיום, בהמשך אורי הביס את מצ'איי סרנאצקי הפולני ואת רוי מאייר ההולנדי המצוין, ברבע הגמר. בחצי הגמר אורי התמודד שווה בשווה עם טדי רינר האגדי והפסיד לו רק בשנייה האחרונה. ובקרב על מדליית הארד ניצח בקרב שקול את גרסיה מנדוזה הקובני.

מסע הקרבות של אורי ששון לארד

סיבוב 1 – הקרב הראשון וה"טעון" מול אסלאם אל שהאבי המצרי, נפתח בצורה מהוססת מצד אורי שעלתה לו בעונש מהשופט. ששון "נכנס לעניינים" והחל לתקוף עם תרגיל מצוין והטיל את אל שהאבי בווזארי מוצלח. כשהראה השעון 1:36 לסיום הקרב, ביצע אורי עוד מהלך מצוין שהסתיים בווזארי שני, ששווה איפון וניצחון. מיד עם סיום אורי ניגש ללחוץ את ידו של המצרי אבל המצרי נרתע לאחור וסירב ללחוץ לישראלי את היד בהפגנתיות. בירידה לחדרי ההלבשה ספג קריאות בוז מהקהל על האקט הלא ספורטיבי.

אורי ששון (צילום: סוכנות AP).
אורי ששון מסורב ללחיצת יד על ידי המתחרה המצרי (צילום: סוכנות AP).

 

 

שמינית הגמר – בקרב השני פגש ששון את מאצ'יי סרנאצקי הפולני. הפעם אורי פתח בנחישות אבל התקשה לייצר התקפות בשל ה"פאסיביות" של הפולני שהובילה את שניהם לעונש לאחר דקה ותשע שניות. לאחר חצי דקה אורי ביצע תרגיל דומה לזה שהצליח לו בסיבוב הראשון כשהטיל את סרנאצקי בווזארי מצוין ועלה ליתרון 0:10. עד לסיום הקרב ששון בעיקר שמר על יתרונו ולא אפשר לפולני לבצע תרגילים.

רבע הגמר – ברבע הגמר התמודד ששון עם ההולנדי רוי מאייר. ששון שניצח את שלושת המפגשים האחרונים מול ההולנדי, פתח את הקרב בצורה מחושבת וביצע מספר תרגילי התקפה. ההולנדי, שהיווה יריב שקול, ניסה גם הוא לתקוף ללא הצלחה. הקרב המשיך להיות שקול ו-2:47 בתוך הקרב אורי ספג עונש על כניסת סרק. דקה לסיום הקרב הצליח אורי להשיג את הווזארי שהקנה לו את הניצחון שהעלה אותו לחצי הגמר מול טדי רינר, אלוף העולם.

חצי הגמר – אורי ששון עלה למזרן לקרב החשוב בחייו מול המתאבק הצרפתי טדי ריינר. הצרפתי האגדי הוא אלוף העולם 8 פעמים ברצף ולא הפסיד 6 שנים ו-126 קרבות. אורי היה קרוב מאוד להפתיע את רינר ונאבק בכל כוחו כשהוא קרוב להטיל את ריינר על המזרן מספר פעמים, אבל כל זה לא היה מספיק וממש בשנייה האחרונה של הקרב הוא נפל קורבן לתרגיל מתוחכם של רינר והפסיד בוואזרי. זה היה קרב נפלא של ששון שנשאר עם המון מחמאות ועם אפשרות לזכות בארד.

אורי ששון מול טדי רינר בחצי גמר אולימפיאדת ריו 2016. (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)
אורי ששון מול טדי רינר בחצי גמר אולימפיאדת ריו 2016. (Photo by Jean Catuffe/Getty Images)

קרב על מדליית הארד –  אורי עלה נחוש לקרב הגורלי מול גרסיה מנדוזה הקובני. אורי פתח חזק והפיל את הקובני, אבל זה לא הספיק לו כדי לקבלת ניקוד. אחרי דקה ושש שניות הקובני קיבל עונש מהשופט על פאסיביות. שתי דקות לסיום הקרב הקובני הפיל את ששון, אבל לא קיבל ניקוד. דקה לסיום הקרב שניהם קיבלו עונש מהשופט שהפך את הקרב לטקטי ואורי המשיך את ההובלה עד לסיום 5 דקות מורטות עצבים שבסיומן אורי ששון הוכתר כזוכה במדליית הארד.

שייט: יום גדול למעיין דוידוביץ' שהבטיחה את מקומה בשיוט המדליות

לאחר 12 שיוטים הגולשת הישראלית מעיין דוידוביץ' נמצאת בעמדה נהדרת לזכייה במדליה לקראת שיוט המדליות בדגם RS:X, שיתקיים ביום ראשון ב-20:05. לאחר שבשיוטים בחמישי פתחה דויודוביץ' טוב ונחלשה בשני השיוטים האחרונים, אתמול היא הייתה מצוינת ושמרה על יציבות כשהבטיחה לעצמה את המקום ה-6 בדירוג הכללי וחשוב מכך – היא במרחק 5 נקודות בלבד מהמקום הראשון ובעמדה טובה מאוד לקראת שיוט המדליות ביום ראשון.

שיוט 10 – מקום 5 – לאחר דחיית השיוט בשעה בגלל תנאי מזג האוויר, דוידוביץ' פתחה את השיוט הראשון של היום והעשירי של התחרות בצורה טובה. היא דורגה במקום הראשון אחרי המצוף הראשון ובהמשך שמרה על יציבות. בהמשך היא ירדה בדירוג אבל ניצלה פסילה של הגולשת הצרפתייה שרלין פיקון שהעלתה אותה מקום אחד והיא סיימה במקום החמישי והשביעי הכללי.

שיוט 11 – מקום 2 – דוידוביץ' זינקה טוב ואחרי המצוף הראשון דורגה במקום החמישי, אך לא הסתפקה בכך והמשיכה לשפר את מקומה בהמשך השיוט. את המצוף הבא היא כבר עברה רביעית ולאחר מכן עברה למקום השני שם גם סיימה את השיוט. מעיין נהנתה משיוט חלש של יריבותיה בצמרת וטיפסה למקום החמישי הכללי.

שיוט 12 – מקום 2 – דוידוביץ' המשיכה את היום הנהדר שלה גם בשיוט ה-12, האחרון לפני שיוט המדליות. הגולשת הישראלית השתלטה על המקום השני כבר בהתחלה ונשארה בו גם בסיום, כאשר היא מקדימה את יריבותיה בצמרת.

לאחר השיוט ה-12, נמצאת דוידוביץ במקום ה-6, כשהיא חולקת את אותו מספר נקודות עם המדורגות רביעית וחמישית, פיינה צ'ן מסין ושארליו פיקו מצרפת, לשלושתן 60 נקודות. מעליהן מדורגות מרינה אלבאו מספרד (58 נקודות) פלביה טרטליני מאיטליה (56 נקודות) וסטפניה אלפוניטה מרוסה במקום הראשון (55 נקודות).

שחר צוברי סיים את דרכו בתחרות בדגם RS:X. צוברי סיים את שיוטי היום האחרון במקומות ה-17, ה-21 וה-4 ובסך הכל הגיע למקום ה-17 בתחרות.

שייט בדגם ה-470 –  שני זוגות המשתתפים נמצאים במקום ה-18. אייל לוין ודן פרויליך סיימו את השיוט החמישי במקום ה-21 וכעת הם מדורגים במקום ה-18 לאחר חמישה שיוטים. אצל הנשים, גילי כהן ונינה אמיר סיימו את השיוט החמישי במקום ה-17 וגם הן מדורגות במקום  ה-18 לאחר 5 שיוטים. לשני הצמדים נותרו 5 שיוטים עד סיום התחרות ולא נראה שיאיימו על כניסה לשיוט המדליות.

שחייה: סיום תחרות לא מוצלחת לישראלים בבריכה

מוקדמות 50 מ' חופשי: זהר שיקלר קפצה ראשונה למים מבין הישראליות, כאשר הייתה במקצה השמיני (מתוך 12). זהר הצליחה לגעת שלישית בקיר וסיימה עם 25.38 שניות, תוצאה חלשה בשתי עשיריות משיאה האישי (25.18).

אנדי מורז קפצה מיד אחרי שיקלר למשחה התשיעי, היא סיימה במקום השישי במשחה עם תוצאה של 25.41 שניות. רחוק משיאה האישי שעומד על 25.12 שניות.

ההופעה הזו חתמה אליפות מאכזבת מאוד של נבחרת השחייה בריו, עם הופעה אחת בלבד בחצי גמר (יעקב טומרקין ב200 מ' גב) ובלי שיאי ישראל.

אתלטיקה- דונלנד סנפורד נעצר במוקדמות

מוקדמות 400 מ' גברים: הישראלי דונלד סנפורד הגיע למקום ה5 במקצה שלו עם תוצאה של 46.06. תוצאה זו הינה רחוקה משיאו ולא תספיק לו לחצי הגמר.

קליעה: הישג נאה לריכטר

הקלע סרגיי ריכטר סיים במקום 15 ולא עלה לגמר בתחרות מוקדמות 50 מ' שכיבה. הישג נאה לקלע סרגיי ריכטר, שהשיג 622.6 נקודות ב-50 מטר שכיבה וסיים את דרכו בתחרות במקום 15.

 שבת בריו: תקוות באתלטיקה

שני ישראלים צפויים להתמודד במהלך השבת באולימפיאדה.

הספורטאית חנה קנייזבה מיננקו תחל את המוקדמות בקפיצה משולשת עם שאיפה ברורה להגיע לגמר האולימפי.

מישה זילברמן יתחרה בשלב הבתים בבדמינטון מול יריב מטאיוואן.

השייטים יקבלו מנוחה עד יום ראשון, אז יתקיים שיוט המדליות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!