דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת ריו 2016

אולימפיאדת ריו 2016 / הספורטאיות הישראליות נאבקו עד הרגע האחרון אך לא זכו במדליה

קנייזבה-מיננקו זכתה למקום החמישי לאחר הופעה מכובדת בגמר. דוידוביץ' סגרה תחרות מרשימה כשלא הצליחה לשחזר בשיוט המדליות את הישגיה במקצים קודמים. גם ללא מדליה על הצוואר, הופעה מרשימה לשתי הספורטאיות.

הקופצת חנה קניאזבה-מיננקו לצד השייטת מעיין דידוביץ׳ (צילום: סוכנות AP).
הקופצת חנה קניאזבה-מיננקו לצד השייטת מעיין דידוביץ׳ (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי ספורטאיות ישראלית ענקיות, חנה קנייזבה-מיננקו ומעין דוידוביץ', התקרבו אתמול עד מרחק נגיעה ממדליה אולימפית שלישית לישראל, אך לבסוף מאמציהן לא הצליחו. הן סיימו הופעה מכובדת ביותר בתחרות האולימפית, אך ללא העמידה הנכספת על הפודיום.

מעין דוידויביץ' הגיעה בעמדה טובה מאוד לשיוט המדליות, אבל לא הצליחה לגבור על יריבותיה וסיימה במקום השביעי. חנה קנייזבה-מיננקו קיוותה לרשום קפיצה שתזכה אותה במקום בין ה-3 הקופצות הטובות בעולם, אבל למרות הופעה מרשימה בגמר וקפיצה של 14.68 מ' היא סיימה במקום החמישי.

שיוט המדליות של דוידוביץ': הופעה מכובדת, תוצאה מאכזבת

חלום המדליה השלישית לישראל והרביעית בענף הגלישה נגוז אתמול בריו. דוידוביץ' שעשתה תחרות נהדרת ושמרה על יציבות בצמרת לאורך כל 12 השיוטים בהם השתתפה, הגיעה לשיוט המדליות כשהיא ממוקמת במקום השישי ובעמדת זינוק מוצלחת לקרב על הארד. אך ברגע האמת לא הצליחה דוידוביץ' לשמר את היכולת המצויינת שליוותה אותה במהלך כל התחרות וסיימה תשיעית ולפני אחרונה עם תחושת החמצה אדירה.

השייטת מעין דוידוביץ' באולימפיאדה (צילום: סוכנות AP).
השייטת מעין דוידוביץ' באולימפיאדה (צילום: סוכנות AP).

מעין הגיעה לריו בכוונה ברורה להביא הביתה מדליה. כבר לפני פתיחת התחרות הצהירה כי "לא מעניין אותי רק להשתתף במשחקים האולימפיים". היא הגיעה לריו דה ז'נרו כבר לפני חודשיים על מנת להכיר ולהתכונן היטב לאתר השייט שבמפרץ גוואנברה.

זו ההופעה האולימפית השנייה של לשייטת שהתחרתה בבייג'ין וסיימה אז במקום העשירי. מאז היא השיגה שתי זכיות במדליית הארד באליפות העולם בברזיל 2013 ובספרד 2014 וזהב בתחרות גביע העולם ב-2013 בארה"ב.

עד שיוט המדליות, גולשת ה-RS:X הישראלית דורגה במקום השישי לאחר שפתחה את התחרות בריו בצורה נהדרת ובמהלך כל התחרות שמרה על יציבות, כשמתוך שנים עשר השיוטים רק בשלושה מהם היא סיימה מחוץ לעשיריה הראשונה. למרות המקום השישי, לספורטאית הישראלית היה אותו מספר נקודות כמו צ׳אן הסינית ופיקו הצרפתייה במקומות 3 ו-4 והיא הייתה במרחק 5 נקודות בלבד מטרטליני האיטלקייה ואלפוטינה הרוסיה שדורגו במקום הראשון והשני.

דוידוביץ' פתחה חזק את שיוט המדליות ונטלה את ההובלה מהר מאוד, היא הגיעה רביעית למצוף הראשון ועלתה עד למקום השלישי בדירוג הכללי. הבעיה של מעין החלה כשהיא איבדה מכוחה לקראת המצוף השני. לאחר כמה דקות, הוחלט לקצר את השיוט, הודעה שעברה לשייטים באמצעות צפירות רמות שנשמעו באזור התחרות. הישראלית עברה את המצוף השני רק במקום השישי ובמרחק דקה ו-23 שניות מהמקום הראשון. למצוף השלישי הגיעה רק שביעית, והייתה זקוקה לנס כדי להגיע לקו הסיום בעמדה טובה שתבטיח לה מדליה. בסופו של דבר, דוידוביץ' סיימה במקום הלפני האחרון בשיוט המדליות ונחלה אכזבה גדולה. המנצחת בתחרות היא פיקו הצרפתייה שזכתה בזהב, צ'ן הסינית בכסף ואלפוטינה הרוסייה בארד.

בסיום מעיין נשמעה מעודדת מהופעתה בתחרות: "אני מרגישה שלמה עם עצמי, הייתה לי תקופה טובה פה. לא הלך לי טוב היום אבל זה חלק מהשייט. מחזיקה אצבעות לחנה קנייזבה-מיננקו שתביא את המדליה השלישית".

חלום המדליה הראשונה באתלטיקה יצטרך לחכות

חנה קנייזבה מיננקו, סומנה כתקווה הגדולה למדליה אולימפית ישראלית ראשונה באתלטיקה קלה. הישראלית "הטרייה" שייצגה באולימפיאדה הקודמת בלונדון את אוקראינה, היא כיום סגנית אלופת העולם משנת 2015 וסגנית אלופת אירופה השנה.

אתמול במוקדמות גרמה חנה לכולנו (ובעיקר לעצמה) דפיקות לב מואצות, לאחר שפסלה את שתי הקפיצות הראשונות. בקפיצה השלישית והמכרעת היא הצליחה לעשות תוצאה יפה של 14.20 מ' שהעלתה אותה מהמקום השמיני לגמר.

חנה קנייזבה-מיננקו. ארכיון. (צילום: סוכנות AP).
חנה קנייזבה-מיננקו. ארכיון. (צילום: סוכנות AP).

לפנות בוקר חנה החלה את תחרות הגמר בקפיצה המשולשת כשהיא חולמת להשיג קפיצה שתמקם אותה בין 3 הראשונות.

חנה פתחה עם קפיצה ראשונה של 14.25 מ' שמיקמה אתה במקום השמיני. בקפיצה השנייה ידעה האתלטית הישראית שהיא צריכה להשיג תוצאה טובה יותר כדי לתת פייט ליריבותיה. היא נראתה מרוכזת מאוד וקפצה טוב יותר ב-14 סנטימטרים כשהיא משיגה 14.39 מ', תוצאה שמיקמה אותה במקום החמישי. בקפיצה השלישית לא הצליחה לשפר המיקום שלה וקפצה 14.32 מ', ובקפיצה הרביעית הבינה חנה  שהיא חייבת לשפר את התוצאה. לאחר הרצה מוצלחת, היא הצליחה לנצל את מלוא הקרש והתעופפה לתוצאה מצוינת של 14.68 מ' שהציבה אותה במקום ה-5. בקפיצה החמישית החלה האתלטית את ההרצה אבל הרגישה שהיא לא במיטבה וויתרה על הקפיצה. חנה ידעה שכדי לקבל מדליית ארד לפחות היא חייבת לקפוץ מעל 14.74 מ' ולעבור את הקזחית.

בקפיצה השישית והאחרונה – חנה נראתה טוב כבר בהרצה אבל לא הצליחה לייצר קפיצה טובה יותר וסיימה את התחרות עם קפיצה של 14.33 מ' ומקום חמישי בגמר הקפיצה המשולשת בריו. הישג אדיר לה ולישראל.

מוקדמות קפיצה לגובה גברים: תוצאה חלשה לקרויטר שלא העפיל לגמר

דימיטרי קרויטר סומן בגילאים הצעירים להבטחה גדולה, אולם עבר קריירה לא פשוטה עם הרבה פציעות כשרק ב-2015 הוא חזר לעצמו ואף התחרה באליפות העולם בבייג'ין שם קבע את הקריטריון לריו עם 2.29 מ'.

קרויטר החל את דרכו במוקדמות בגובה של 2.17 מטרים, אבל פסל בניסיון הראשון שלו. הקפיצה השניה כבר הייתה יותר מוצלחת והוא עבר את הגובה ההתחלתי בצורה חלקה. עם זאת, כאשר הרף עבר לגובה השני של 2.22, הישראלי פסל בכל הקפיצות שלו וסיים את דרכו בתחרות.

מרתון נשים: הופעה מכובדת לטיורי, צ'מטאי נאלצה לפרוש

תחרות מרתון הנשים ל-42.2 ק"מ התקיימה היום ברחובות ריו דה ז'נרו כשלישראל 2 נציגות בהופעה ראשונה באולימפיאדה. מאור טיורי ,שעברה מתחרויות ריצה של 5,000-10,000 מטר למרתון זמן קצר לפי האולמפיאדה, קבעה את הקריטיריון לריו במרתון באוטווה כשקבעה 2:42:20 שעות, הישג השיא שלה עד כה בריצת מרתון. האצנית השנייה היא לונה צ'מטאי שלה סיפור מרגש במיוחד. לונה התגלתה כאצנית כשעבדה בקונסוליה הקנייתית בארץ, במהלך ריצה שגרתית בפארק. מאז היא נישאה למאמן ישראלי ולאחר מאבק מתוקשר קיבלה אזרחות ישראלית. לריו היא הגיעה לאחר שקבעה את הקריטריון למשחקים בעת שהתחרתה וניצחה את מרתון תל אביב בזמן של 2:40:16 שעות.

הישראליות פתחו טוב את המירוץ בריו כשלונה צ'מטאי שפתחה טוב יותר, דעכה ופרשה מהמירוץ אחרי 2:22:39. לעומתה מאור טיורי סיימה במקום ה-90 בזמן של 2:47:27 שעות, הישג נאה לאצנית באולימפיאדה הראשונה שלה.

שחייה צורנית

הופעה רביעית לאנסטסיה גלושקוב במשחקים האולימפיים והראשונה שלה עם יבגניה טטלבאום, כאשר בפעמים הקודמות שיתפה פעולה עם אינה יופה והישג השיא היה המקום ה-15 בבייג'ין. הפעם הן מכוונות לסיים בין 12 הראשונות ולעלות לגמר.

הצמד מישראל פתחו את הופעתן בריו במסגרת התרגיל החופשי והיו הזוג השני להכנס לבריכה. הישראליות ביצעו תרגיל טוב במדדים שלהן וקיבלו על הופעתן את הציון 78.900 שהספיק להן רק למקום ה-21 מתוך 24. מחר תמשיך התחרות כשגלושקוב וטטלבאום יבצעו את התרגיל הטכני ויקוו להתברג בין 12 הראשונות שיעפילו לגמר.

בשייט בדגם  470, סיימו הזוגות הישראלים את היום במקומות שלא משאירים להם סיכוי להתברג בצמרת התחרות. הזוג כהן ואמיר סיים מקום ה-19, ופרוייליך ולוין במקום ה-20. הזוגות זינקו לשיוטים השישי השביעי והשמיני וסיימו אותם שוב מחוץ לתמונת הצמרת כשנותרו להם עוד שני שיוטים בלבד.

על מגרש הבדמינטון – סיים מישה זילברמן שני בבית והודח מהמשחקים האולימפיים בריו. לאחר ההפסד במשחק הראשון לטין צ'אן צ'ו הטיוואני, הצליח שחקן הבדמינטון הישראלי להשיג את ניצחון הבכורה האולימיפי של ישראל בענף כשגבר בשתי מערכות על יוהן טאן הבלגי. נותר לזילברמן סיכוי קלוש להעפיל לשלב הבא אבל הוא נגוז כאשר הבלגי הפסיד גם לטיוואני, שהיה הפייבוריט בבית.

הישראלים שיתחרו היום:

שחייה צורנית: גלושקוב וטטלבאום יבצעו את התרגיל הטכני ויקוו להתברג בין 12 הראשונות שיעפילו לגמר.

שייט בדגם 470: כהן ואמיר ופרוייליך ולוין ינסו לשפר את המיקום לקראת סוף התחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!