דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברת ביטחון אזרחי

כתב אישום / כתב אישום כנגד חברת נקיון ואבטחה בעבירות שכר כלפיה עובדיה

משרד הכלכלה הגיש כתב אישום חריף כנגד חברת 'ביטחון אזרחי ש.ק', בגין עבירות שכר שביצעה החברה כלפי כל עובדיה. עיקר ההאשמות הוא ניכוי סכומי כסף מהעובדים, לכאורה. "יש להגיד בפה מלא - אי העברת ניכויים ליעדם משמעה גזל" אומרים במינהל האכיפה וההסדרה.

עובדת ניקיון. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).
עובדת ניקיון. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום חריף בגין ביצוע עבירות שכר בנסיבות מחמירות, הוגש כנגד חברת האבטחה והניקיון 'ביטחון אזרחי ש.ק' ומנהלה שמעון קויפמן. כתב האישום הוגש לאחר חקירה שערך האגף לאכיפה פלילית במינהל ההסדרה והאכיפה, שהעלתה כי במשך שנים ניכתה החברה סכומי כסף משכרם של עובדיה שלא כחוק. במידה ויורשעו, עשוי הקנס להגיע למיליוני שקלים. במקביל לכתב האישום מבוצע גם שימוע לחברה שעשוי להוביל לשלילת רישיונה כקבלן שירות.

כתב האישום הוגש על ידי התביעה הפלילית במשרד הכלכלה, וקדמו לו הליכי אכיפה מינהלית. כתב האישום כולל מאות מקרים שונים של עבירות שכר. בדיקה שערך מינהל הסדרה בקרב עובדי החברה, העלתה כי כלפי כלל עובדי החברה, בלא אף יוצא מהכלל, בוצעו עבירות שכר. בין היתר נוכו סכומי כסף, לפי כתב האישום, עבור קרנות פנסיה אך לא הועברו ליעדם או שהועברו באיחור ניכר. כמו כן נוקו לעובדים סכומי שכר בגין "מתנות", ולאחת העובדות לא שולם פדיון דמי חופשה כחוק.

עובדות נקיון בקניון, תמונת ארכיון. למצולמות אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90
עובדות נקיון בקניון, תמונת ארכיון. למצולמות אין קשר לכתבה צילום: משה שי, פלאש 90

"יש להגיד בפה מלא – אי העברת ניכויים ליעדם משמעה גזל" אמרה מנהלת מינהל אכיפה והסדרה, יפה סולימני "לא די בזאת, אלא שהנאשמים בתיק זה גם פגעו באוכלוסיות המוחלשות ביותר בחברה – בעובדי הקבלן. כנגד הפרות זכויות עובדים חמורות שכאלה לא נהסס לנקוט ביד קשה, ככל שמתיר לנו החוק".

עו"ד יובל אברהם: "אנו נחושים לאכוף את זכויותיהם הסוציאליות של ציבור העובדים המגיעות להם על פי החוק"

בשנים האחרונות הטיל האגף לאכיפה מינהלית במינהל ההסדרה והאכיפה עיצומים כספיים והתראות בגין עבירות של אי העברת ניכויי שכר לפנסיה ואי תשלום פידיון חופשה שנתית (בעניין זה הגישה החברה ערר). למרות העיצומים וההתראות שהוטלו על החברה התגלה כי לאורך השנים החברה לא תיקנה את הליקויים והמשיכה בביצוע העבירות.

עו"ד יובל אברהם, ממונה בתביעה הפלילית במשרד הכלכלה אמר: "אנו נחושים לאכוף את זכויותיהם הסוציאליות של ציבור העובדים המגיעות להם על פי החוק, כאשר במקרים חמורים של הפרות שיטתיות, תכנון במטרה להפיק רווח או במקרה של היקף פגיעה משמעותית בעובדים, יוגשו כתבי אישום פליליים ויידרשו קנסות עונשיים כבדים מהמעסיקים ונושאי המשרה לרבות בקשה לעונשי מאסר במקרים המתאימים"

נהלת מינהל אכיפה והסדרה, יפה סולימני: "כנגד הפרות זכויות עובדים חמורות שכאלה לא נהסס לנקוט ביד קשה, ככל שמתיר לנו החוק".

מחברת ביטחון אזרחי נמסר: "ראשית, כתבי האישום אינם מעלים טענה גורפת כנגד החברה. הם מתייחסים לרשימה שמית של עובדים, המהווים חלק קטן מאוד מכלל עובדי החברה.

מצער לראות כי משרד הכלכלה מתעלם מכך שהחברה הגיעה להסדרים מול קרן הפנסיה לתשלום הזכויות באופן רטרואקטיבי, באופן שימנע פגיעה בעובדים, ובשים לב שהזכות לפנסיה מתגבשת במועד הגיעם לגיל הרלבנטי (ועד אז ולפי ההסדרים יושלמו החוסרים הרלבנטים לעובדים הרלבנטים). החברה נשאה ונושאת בעלויות ריבית נכבדות כדי לממן הסדר זה. עוד יוער כי עם חלק ניכר מעובדים הרלבנטים הגיעה החברה להסדרים למיצוי מלוא זכויותיהם לרבות באפיק הפנסיוני.

לדעת החברה קיים הבדל בין מעסיקים האדישים לזכויות עובדיהם ופוגעים בהם במזיד, לבין מעסיקים הנוטלים אחריות ומשלמים את חובותיהם כאמור לעיל. ביחס לאלה האחרונים ראוי היה לגלות מידה של הבנה וליתן הזדמנות אמיתית לעמוד בהסדר, חלף הליכים פליליים אשר מכבידים עוד יותר את הנטל. את יתר טענותיה תביא החברה בפני בית הדין לעבודה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!