דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2016 לנשיאות ארה"ב

בחירות בארה"ב / טלטלה בצמרת מטה הבחירות של דונלד טראמפ

בצל סקרים לא מחמיאים וגילויים על קשר של מנהל מסע הבחירות שלו למפלגה אוקראינית פרו-רוסית, הודיע המועמד הרפובליקני על שינויים בצמרת המטה שלו, אך מסרב לשנות את הטון. "אני לא רוצה לשנות כיוון. כלומר, אתה צריך להיות מי שאתה. אם אתה מתחיל לשנות כיוון, אתה לא כן עם אנשים".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום ארכיון: סוכנות AP)
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ (צילום ארכיון: סוכנות AP)

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (רביעי) על טלטלה בצמרת מטה הבחירות שלו, סימן נוסף למהומה המתחוללת בסביבת המועמד, 82 יום לפני הבחירות ובשעה שמצבו בסקרים הולך ומידרדר.

איל הנדל"ן מינה את סטיבן בנון מאתר החדשות השמרני ברייטבארט למנכ"ל המטה וקידם את עורכת הסקרים קייליאן קונוויי לתפקיד מנהלת מסע הבחירות. פול מנפורט, יו"ר מסע הבחירות השנוי במחלוקת ישמור על תארו, אך לא ברור עדיין מה יהיה אופי התפקיד שלו.

ממצאים שנחשפו מוקדם יותר השבוע העלו כי מנפורט, שנכנס לתפקידו רק בחודש יוני האחרון, הועסק בעבר על ידי מפלגה אוקראינית פרו-רוסית. סוכנות הידיעות איי.פי. דיווחה אתמול כי מנפוקט סייע למפלגה להעביר, בחשאי, תשלומים בגובה של לפחות 2.2 מיליון דולר לשתי חברות חברות ייעוץ פוליטי גדולות בוושינגטון בשנת 2012, זאת באופן שסייע להסוות את מאמציה להשפיע על המדיניות של הממשל האמריקני. ריק גייטס, סגנו של מנפורט שעבד איתו גם באוקראינה אמר לאיי.פי. כי השניים ייעצו למפלגה בנושאים הקשורים לפוליטיקה האוקראינית בלבד, ופעולותיהם היו חוקיות.

מינויו של בנון לתפקיד בכיר במערכת הבחירות, מצביע על כוונתו של טראמפ להדגיש עוד יותר את היותו מועמד "אאוטסיידר" ולא לרַצוֹת מצביעים רפובליקנים מסורתיים יותר. בנון הביע את אהדתו לטראמפ דרך אתר החדשות בראשו עמד לאורך תקופה ארוכה, וביקר את מנהיגי המפלגה הרפובליקנית שהביעו התנגדות למועמד. בנון עבד בעבר בבנק ההשקעות גולדמן זקס והוא חסר כל ניסיון במערכות בחירות.

קונוויי, סוקרת ואסטרטגית רפובליקנית ותיקה, הצטרפה למטה הבחירות מוקדם יותר השנה כיועצת בכירה והיא מקורבת למועמד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ – מושל אינדיאני, מייק פנס.

חלוקת הסמכויות החדשה במטה נידונה בהרחבה בישיבה ארוכה של צוות המטה הבכיר, שהתקיימה ב"מגדלי טראמפ" ביום שלישי, בזמן שהמועמד עצמו היה בדרכים. לדברי מקורבים, צפויים מינויים נוספים לתפקידים בכירים בתקופה הקרובה.

"אני מכיר את שניהם כבר זמן רב, הם אנשים נהדרים, הם ווינרים, הם אלופים, ואנחנו חייבים לנצח כאן", אמר טראמפ בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות איי.פי..

הטלטלה במטה הבחירות, עליה דווח בוול סטריט ג'ורנל, באה אחרי שהסקרים האחרונים הראו כי טראמפ מפגר אחרי יריבתו הילרי קלינטון גם ברמה הארצית וגם במדינות המפתח. את הירידה ניתן לייחס לתקופה הקשה שעבר המועמד, במהלכה הסתכסך עם משפחה מוסלמית שכולה ונמנע באופן זמני מתמיכה ביו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, במאמציו לזכות שוב במועמדות לסנאט.

ממשיך בשלו

עם זאת, לא נכנע טראמפ ללחץ המופעל עליו לשנות את סגנון מסע הבחירות שלו. "אתם יודעים, אני זה מי שאני" אמר לתחנת טלוויזיה מקומית בוויסקונסין, "זה אני. אני לא רוצה להשתנות. כולם אומרים 'טוב, נו, אתה הולך לשנות כיוון, אתה הולך ל…'. אני לא רוצה לשנות כיוון. כלומר, אתה צריך להיות מי שאתה. אם אתה מתחיל לשנות כיוון, אתה לא כן עם אנשים".

בנאום שנשא בוויסקונסין ביום שלישי, האשים טראמפ את קלינטון ב"גזענות" וטען כי היא "נגד המשטרה", עוד טען כי היא ודמוקרטים אחרים "בגדו בקהילה האפרו-אמריקנית" בניסיון זול להרוויח קולות.

עוד טען המועמד הרפובליקני כי קלינטון בחרה לעמוד לצד המחאה האלימה שפרצה השבוע במילווקי בעקבות מקרה נוסף בו נורה למוות צעיר שחור בידי המשטרה. "היריבה שלנו קלינטון מעדיפה להגן על התוקף ולא על הקרבן".

"עם כל התקפה נוספת של טראמפ, נהיה ברור יותר שהאסטרטגיה שלו היא להגיד על קלינטון את מה שנכון לגבי עצמו" אמרו בתגובה במטה של המועמדת הדמוקרטית, "כשעלו הטענות על אי הכשירות הנפשית שלו לתפקיד, הוא טען זאת כלפי הילרי. כשעלתה ביקורת על הקשרים שלו לקרמלין, הוא טען שהילרי היא זו שקרובה מדי לפוטין. כעת הוא מאשים אותה בגזענות… אנחנו חושבים שהעם האמריקני יודע מי מהמועמדים הוא הגזען האמתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!