דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת ריו 2016

ריו 2016 / ריו 2016: אטיאס וקרטיש הודחו בקרב הראשון

רון אטיאס, לוחם הטאקוונדו הישראלי הובס על ידי יריבו הברזילאי כבר בשמינית הגמר והמתאבקת אילנה קרטיש הודחה בקרב מעורר מחלוקת. היום: המשך תחרות הגולף ותחילת הטריאתלון.

רון אטיאס בקרב מול המתחרה מברזיל, אתמול (צילום: AP).
רון אטיאס בקרב מול המתחרה מברזיל, אתמול (צילום: AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

קיווינו שיום התחרויות שנערך אתמול (רביעי) יהיה מלא עניין ויביא הופעות איכותיות שאולי אפילו ייגמרו במדליה שלישית. אך, למרבה הצער, יום התחרויות הזה לא האיר פנים לספורטאים הישראלים שסיימו אותו מוקדם מהצפוי. המתאבקת אילנה קרטיש הודחה על ידי דה אוליביירה מברזיל כבר בקרב הראשון. רון אטיאס הובס בשמינית הגמר על ידי טשיירה הברזילאי בשמינית הגמר בטאקוונדו. לטיסיה בק סיימה את היום הראשון, מתוך ארבעה, מדורגת במקום ה-48 בגולף.

טאקוונדו: תבוסה לרון אטיאס כבר בשמינית הגמר

רון אטיאס, שהתחרה בקבוצת המשקל עד 58 ק"ג,  קיבל בהגרלה את טשיירה, הברזילאי הגבוה (1.82 מטר). למרות האמונה הגדולה שאפשר להפתיע, לנצח ולהתקדם בתחרות, במהלך הקרב פערי הרמות היו ברורים.

אטיאס, הנמוך מיריבו, נזהר והתכונן יפה לבעיטות הגבוהות של הברזילאי. הישראלי, שמדורג במקום ה-15 בעולם, הפסיד בסיבוב הראשון 3:0 לאחר בעיטה מוצלחת שהנחית הברזילאי על ראשו. אטיאס ניסה להנחית בעיטה משלו אך נכשל בכך.

בפתיחת הסיבוב השני עלה טשיירה ל-7:0 לאחר בעיטה מוצלחת נוספת. אטיאס ניסה לחזור לקרב אך בעט ברגלו של טשיירה וקיבל אזהרה. טשיירה המשיך לנצל את יתרון הגובה והנחית מספר מכות מוצלחות על אטיאס, שבעיקר התגונן והתקשה ליזום. הקרב הוכרע לטובת טשיירה בניצחון מוחץ 18:2.

האבקות: עוד קרב מעורר מחלוקת מול השיפוט הביתי

אילנה קרטיש , המתאבקת בקטגורית עד 69 ק"ג, הגיעה לתחרות מלאת תקווה להביא מדליה אולימפית ראשונה והיסטורית בענף זה. קרטיש פתחה טוב את הקרב ויזמה יותר מול הברזילאית, אך השופט בחר להעניש דווקא אותה ודה אוליבייה עלתה ליתרון 2:0.

קרטיש ניסתה לקחת יוזמה ולהפוך את התוצאה, אך ביצעה מספר טעויות, ככל הנראה כתוצאה מהלחץ, שהברזילאית ניצלה ועלתה ל-6:0. רגע המחלוקת הגיע חצי דקה לסיום הקרב, קרטש הצליחה להפוך את דה אוליביירה על גבה ונראה היה שריתקה את שתי הכתפיים שלה למזרן למשך שנייה. אולם השופט פסק שרק כתף אחת הייתה מרותקת והעניק שתי נקודות בלבד לישראלית  במקום ריתוק (שווה ערך לאיפון בג'ודו) שהיה נותן לקרטש את הניצחון. בסיום שש הדקות הייתה התוצאה 6:2 לטובת דה אוליביירה שהמשיכה לקרב הבא.

"האמנתי שאני מסוגלת ליותר. עשיתי הכל כדי להצליח ונתתי הכל בהתאם לנסיבות. זה לא המקום להתלונן. אני עדיין רעבה למדליה אולימפית ואני אמשיך הלאה כדי להשיג אותה", סיכמה המתאבקת הישראלית את היום.

גולף : לטיסיה בק פתחה חלש 

לטיסיה בק, בת ה-24, פתחה את התחרות בצורה חלשה וכבר בגומה הרביעית חבטה פעם אחת מעל התקן, בגומה העשירית המשיכה להתקשות וחבטה שתי חבטות מעל התקן. את היום סיימה הישראלית במקום ה-48 מתוך 60 מתחרות עם 75 חבטות סך הכל.

לבק נותרו עוד שלושה ימי תחרות ונקווה שתציג יכולת משופרת.

מה צפוי לנו היום?

היום (חמישי) תמשיך לטיסיה בק להתחרות בסבב השני בגולף בניסיון לשפר את מקומה בתחרות. ורון דרמון יתחרה בתחרות הטריאתלון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!