דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / לקראת הסוף, התחלות חדשות לישראל באולימפיאדת ריו

רון דרמון, הישראלי הראשון המתחרה בטריאתלון רשם הישג נאה כשסיים במקום ה-26, שחקנית הגולף לטיסיה בק בינתיים במקום ה-43 ומחזיקים אצבעות למתעמלת נטע ריבקין.

לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).
לטיסיה בק, שחקנית הגולף הישראלית (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג מצויין לרון דרמון בהופעה ראשונה של ישראל בתחרות הטריאתלון האולימפית. יום מעודד לשחקנית הגולף לטיסיה בק שעלתה בדירוג. היום תחל תחרות ההתעמלות האומנותית עם תקווה למדליה שלישית לישראל.

טריאתלון: הישג מעל ומעבר למצופה לרון דרמון שסיים במקום ה-26

תחרות הטריאתלון כוללת: 1,500 מטרים של שחייה בים, 40 קילומטרים של רכיבה על אופני כביש ו-10 ק"מ של ריצה ונחשבת לענף הספורט המאתגר ביותר באולימפיאדה. בישראל מתקיימות עשרות תחרויות טריאתלון בשנה והענף מונה בישראל מעל 2,000 נשים וגברים. הטריאתלון החל את דרכו כענף אולימפי באולימפיאדת סידני בשנת 2000, ועד כה לא התחרה בו אף ישראלי.

משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP
משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP

הטריאתלט הישראלי הראשון שקבע את הקריטריון האולימפי הוא רון דרמון בן ה-23. רון הגיע לריו כמדורג במקום ה-44 וקיווה להשיג תוצאה מכובדת באולימפיאדה הראשונה בה משתתף מתחרה ישראלי מאז ומעולם. הרגע ההיסטורי החל כשרון קפץ למים ביחד עם 55 מתחרים והיה המתחרה ה-35 לסיים את שלב השחייה לאחר 18:06 דקות. בשלב הרכיבה על אופניים דרמון טיפס למקום ה-28 כשסיים בזמן של 1:15:20 מהפתיחה. לאחר הרכיבה המתמודדים נכנסו לישורת האחרונה בריצת 10 קילומטרים כשדרמון שומר על יציבות ומסיים במקום ה-26, לאחר שרץ בפחות מ-34 דקות ורשם תוצאה סופית של 1:48:41. הופעה מצויינת לטריאתלט הישראלי שנשמע מרוצה מאוד בסיום "לסיים 26 זה מעולה מבחינתי, זה היה יום טוב לטריאתלון הישראלי".

בתחרות ניצחו שני אחים בריטיים, אליסטר בראונלי בן ה-28 שסיים ראשון ואחיו הקטן ג'ונתן בראונלי בן ה-26 שסיים שני ב-7 שנית אחרי אחיו הבכור, במדליית הארד זכה הנרי סקומן הדרום אפריקאי.

גולף: יום משופר ללטיסיה בק

שחקנית הגולף הישראלית בת ה-24, לטיסיה בק עלתה אמש ליומה השני של תחרות הגולף שנערכת באולימפיאדה לראשנה מזה 112 שנים. ביום רביעי סיימה הישראלית את היום הראשון של התחרות במקום ה-48 מתוך 60.

אתמול סיימה לטיסיה את היום השני במקום ה-31 עם חבטה אחת מתחת לתקן, מה ששיפר את הניקוד שלה מיום רביעי ומציב אותה במקום ה-43 בדירוג הכללי. בכל יום מתחרות המתמודדות ב-18 גומות שונות, ונותרו עוד שני סבבים לסיום.

בק פתחה את הסיבוב בצורה לא טובה, כשבשתי הגומות הראשונות רשמה חבטה אחת יותר מהתקן, אך צימקה את הפער בגומה השלישית שם רשמה חבטה אחת פחות. בק נשארה יציבה לאורך הגומות הבאות כשבגומה ה-12 הדהימה אפילו את עצמה כשהכניסה את הכדור בשתי חבטות בלבד אך הגומה ה-13 איזנה את התוצאה,  כשהכדור נכנס בחמש חבטות. הישראלית שיפרה את מצבה בגומה ה-18 והאחרונה, שם הכניסה את הכדור בארבע חבטות וסיימה את הסיבוב עם 70 חבטות בסך הכל. במהלך התחרות בק חוותה אירוע מעט מסעיר כאשר תנין יצא מהמים כעשרה מטרים מהגומה שלה.

היום (שישי) יתקיים הסיבוב השלישי ובשבת יתקיים הסיבוב הרביעי בו תוכתר האלופה האולימפית הראשונה בגולף מאז שנת 1904 במשחקים האולימפיים בסנט לואיס.

נטע רבקין באימון בברזיל לקראת תחילת התחרות (צילום: סוכנותAP).
נטע רבקין באימון בברזיל לקראת תחילת התחרות (צילום: סוכנותAP).

היום בריו: פתח של תקווה למדליה בהתעמלות אומנותית

היום בשעה 16:20 (שעון ישראל) תחל מובילת דגל המשלחת הישראלית בטקס הפתיחה, נטע ריבקין, את הופעתה השלישית במשחקים האולימפיים. נטע תתחרה במקודמת הקרב-רב הכוללת 4 תרגילים במכשירים שונים (חישוק, סרט, כדור ואלות) ותנסה להתעלות על ההישג הנהדר שקבעה בלונדון, כשסיימה שביעית בגמר. הופעה טובה של ריבקין תעלה אותה לגמר ביום שבת ותפתח ברגל ימין את התחרות גם לנבחרת המתעמלות הישראלית שיחלו את התחרות ביום שבת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!