דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גדות ביוכימיה

חברה ועבודה / על רקע הכוונה לפטר חצי מהעובדים - שביתת מחאה במפעל גדות

"תשמע את הסכום איתו אנשים יוצאים מפה ותצחק", אמר יו"ר ועד העובדים אילן ברשנטיין, כשהוא מספר על פיצויי הפיטורין הנמוכים שמציעה הנהלת המפעל הנמצא בבעלות המיליונר יצחק תשובה.

השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).
השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי גדות החלו להשבית הבוקר חצי מהמפעל, על רקע הכוונה לפטר 52 מתוך 110 העובדים. בין האגפים שיושבתו גם מתקן הפרוקטוז שבכוונת החברה לסגור ולהתחיל לייבא מטורקיה. כמו כן בכוונת העובדים למנוע יציאת תוצרת משטח המפעל ללקוחות, ובכללה משלוח של פרוקטוז למפעל קוקה-קולה קרלסברג – לקוח מרכזי של המפעל.

בתחילת החודש הפגינו עובדי המפעל, לאחר שהנהלת החברה הודיעה להם על הפיטורים ועל כוונתה שלא לכבד את ההסכמים הקיבוציים במפעל. בין היתר העובדים לא קיבלו את העלאות השכר שאמורים היו לקבל בשנת 2016.

לדברי יו"ר הועד אילן ברנשטיין מאז ההפגנה הגיבה ההנהלה במייל בודד שנשלח להסתדרות ובו הבהירה מנכ"לית המפעל כי היא עומדת על כוונתה לפטר את 52 העובדים. לדבריו הפיצויים שהוצאו אינם הולמים את ציפיות הועד. "תשמע את הסכום איתו אנשים יוצאים מפה ותצחק, זה בושה וחרפה ההתייחסות הזאת". לדבריו גם מכיוון הבעלים תשובה העובדים אינם מקבלים כל מענה. "אולי מה שאנחנו עושים היום יפעיל קצת לחץ. ואם לא, אם נצטרך נגיע גם להשבתה כללית. אין לנו כבר ממה לחשוש – את הפרנסה גם ככה רוצים לקחת לנו", אמר לנו ברנשטיין.

ב-2014 הסכים ועד העובדים במפעל לתוכנית התייעלות שכללה את סגירת אחד מקווי הייצור, ולפרישה מרצון של למעלה מ-20 עובדים מהמפעל הקטן.

השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).
השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).
השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).
השבתה במפעל גדות ביוכימיה (צילום: ועד העובדים).

 

הפגנת עובדי גדות ביוכימיה. צילום: יח"צ
הפגנת עובדי גדות ביוכימיה, 2 באוגוסט 2016. צילום: יח"צ

מפעל 'גדות ביוכימיה' הוא חלק מקבוצת דלק שבבעלותו של יצחק תשובה, ומייצר חומרים כימיים שונים לתעשיית המזון. על פי דיווח בגלובס נמצא המפעל בהפסדים בשיעור של 10 מיליון ש"ח בשנה האחרונה. עם זאת, בשיחה עם 'דבר ראשון' לפני כחודש סיפר ברנשטיין כי חודשים ספורים לפני שהחלו שוב האיומים בפיטורים אמרה להם מנכ"לית המפעל כי המפעל התייצב ואינו נמצא בסכנת סגירה יותר.

מנכ"לית גדות ביוכימיה, אסתר אלדן, מסרה  בתגובה: "על אף מאמצים מרובים שיושמו בשנים האחרונות, חברת גדות מפסידה מזה תקופה ארוכה. במטרה להימנע מסגירת המפעל כולו, הנהלת המפעל תיאלץ להיפרד ממספר עובדים. אנו מצרים על כך שוועד העובדים בחר בנתיב של עיצומים על פני הידברות, בהשבתת קו הייצור ובצעדים שיביאו רק להעמקת הגרעון המצטבר. אני קוראת לוועד העובדים, יחד עם נציגי ההסתדרות, לשבת עמנו ולדון, במסגרת  משא ומתן, על תנאי הפרישה של העובדים. כפי שהצהרנו אנו מוכנים לתשלום פיצויים מוגדלים,בשיעורים גבוהים מאלה הקבועים בחוק ומאלה המקובלים בשוק העבודה וודאי במפעלים שנקלעו לקשיים ומפסידים לאורך זמן. אנו נחושים להמשיך ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים ליישום התוכנית האסטרטגית אשר תביא  לייעול הפעילות גדות ובכך תאפשר את המשך העסקתם של שאר עובדי המפעל".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!